Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:49:33 GMT

لزوم تغییر فناوری و تحول در شبکه مخابراتی کشور

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۳۶۶۷

لزوم تغییر فناوری و تحول در شبکه مخابراتی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خلیلی امروز در حاشیه نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مخابرات ایران موظف به ایجاد، توسعه و نگهداری شبکه مخابراتی کشور در تمام لایحه ها بوده و گستردگی این شبکه از نظر سطح پوشش در شهرها و روستاها نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه درحوزه ارتباطات ثابت، هم اکنون چالش اصلی این شبکه به تنوع و قدمت تجهیزات بر می گردد، گفت: شبکه مخابراتی کشور نیاز به تغییر فناوری و تحول دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی گفت: هم اکنون تکنولوژی به صورت روزانه در حال تغییر است و ما معتقدیم که در شبکه مخابرات نیز باید تغییر فناوری اتفاق بیافتد.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه رویکرد جدید دولت نیز مربوط به گسترش فیبر نوری در حوزه ارتباطات ثابت است، گفت: شرکت مخابرات ایران با رویکرد توسعه فناوری FTTH در تحقق این سیاست گذاری همکاری خواهد کرد.

وی افزود: اپراتورهای ارتباطی می توانند فضای توسعه کشور را در خدمات ارتباطات ثابت گسترش دهند. این موضوع می تواند آینده حوزه ارتباطات ثابت و باند پهن را تحت تاثیر مثبتی قرار دهد.

خلیلی با اشاره به استقبال نسبتا خوب از نمایشگاه تله کام امسال از سمت شرکت های تولید کننده، تامین کنند، اپراتورها و شرکت های دانش بنیان گفت: در این نمایشگاه فعالان صنعت ارتباطات و مخابرات، نیازمندی ها، راهکارها و محصولات خود را ارائه کردند و شرکت مخابرات ایران نیز قصد دارد از محصولات دانش بنیان در حوزه سخت افزار و نرم افزار استفاده کند.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه تله کام می تواند محلی برای رصد و شناسایی نیازمندی اپراتورها در تامین تجهیزات و سفارش آن به تولید کنندگان داخلی باشد، ادامه داد: انتقال تجارت اپراتورها و شرکت ها و تبدیل شدن آن به قراردادهای همکاری از دیگر اهداف برگزاری تله کام بود که به نظر می رسد تاکنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه ایران تله کام ۱۴۰۰ از ۲ تا ۵ دی ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

کد خبر 5384594 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا خلیلی مخابرات نمایشگاه ایران تله کام نمایشگاه ایران تله کام همراه اول شرکت مخابرات ایران ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی کسب و کار اینترنت نوآوری فیس بوک عیسی زارع پور جهاد دانشگاهی پارک علم و فناوری شرکت مخابرات ایران ارتباطات ثابت شبکه مخابرات تله کام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید محمد بن سالم روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، اظهار داشت: از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای این مجموعه بابت میزبانی بسیار خوب تشکر می‌کنیم، باعث افتخار است که امروز در این مجمع حضور داریم، ما برای اولین‌بار است که به اصفهان می‌آییم و روز گذشته با یک اصفهان‌گردی در سطح شهر متوجه شدیم، اصفهان یکی از شهرهای زیبا برای گردشگری است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مجمع جهانی اتاق‌های بازرگانی در دبی برگزار شد و آنجا موضوع تغییر سرویس‌های اتاق‌های بازرگانی مطرح شد، براین‌اساس ما می‌خواهیم تغییرات جدیدی به وجود بیاوریم. سرویس‌های جدید باید ایجاد شوند و سپس ارتقا یابند، ما نیاز داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و به‌عنوان اتاق‌های بازرگانی باید اطمینان داشته باشیم که فعالیت‌ها نرم و روان انجام می‌شوند.

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع امارات با تاکید بر اینکه در این مجمع باید توانایی کشورها را در نظر بگیریم، تصریح کرد: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم، خوشبختانه تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092332

دیگر خبرها

  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی