Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر, حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی فر با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: ثبت نام آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در چهار مقطع تحصیلی سطح دو، باز پذیری، سطح سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول از ۱۹ آذر آغاز و تا ۱۹ دی ادامه دارد.

وی افزود: تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به اقتضائات بانوان به سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود، همچنین در مقطع سطح دو سه برنامه نیمه وقت و تمام وقت ویژه طلاب ساکن استان قم و خوابگاهی ویژه طلاب شهرستانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به معافیت از آزمون ورودی برای برخی داوطلبان اشاره کرد و گفت: امسال شرایط معافیت از آزمون ورودی برای داوطلبان توسعه یافته و داوطلبان جهت مشاهده این شرایط می‌توانند به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در مقطع سطح دو حداقل مدرک برای ثبت نام در آزمون ورودی، دیپلم و یا پیش دانشگاهی است و شرایط معافیت برای داوطلبان در دفترچه راهنمای سطح دو درج شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جذب حداکثری و نخبه گزینی، شرایط معافیت برای داوطلبان توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: امسال فارغ‌التحصیلان سطح دو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با معدل بالای ۱۸ و فارغ‌التحصیلان مؤسسه امام خمینی، دانشگاه باقرالعلوم و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دارای رشته کارشناسی همسو با ۷۱ رشته تحصیلی و فارغ‌التحصیلان سطح دو مرکز مدیریت حوزه خواهران قم و مشهد دارای معدل ۱۹ به بالا می‌توانند از شرایط معافیت از آزمون برخوردار شوند.

حجت الاسلام عمرانی فر افزود: در مقطع سطح سه، ۷۱ رشته دانشگاهی همسو با رشته‌های سطح سه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها وجود دارد که داوطلبان فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

۱۴ رشته و گرایش تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح سه

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام الله علیها در ادامه به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه و چهار جامعه اشاره کرد و گفت: ۱۴ رشته و گرایش تحصیلی مقطع سطح سه به صورت حضوری ارائه می‌شود. از این ۱۴ رشته و گرایش، ۶ رشته به صورت مجازی و ۳ رشته به صورت غیرحضوری هم ارائه می‌شوند. همچنین امسال رشته «تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام» به رشته‌های سطح سه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان طلبه می‌پذیرد.

ارائه ۶ رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار

وی به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: امسال رشته تحصیلی «تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» به رشته‌های سطح چهار اضافه شده و ۶ رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار وجود دارد.

عمرانی فر یادآور شد: رشته‌های تحصیلی مقطع تحصیلی سطح چهار شامل رشته تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، کلام اسلامی و حکمت متعالی هستند.

وی افزود: دوره عالی فقه و اصول در بازده زمانی ۱۰ ساله و دو دوره ۵ ساله است که علاقه مندان می‌توانند به دفترچه راهنما مراجعه کنند..

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه عنوان کرد: این اداره جهت تسهیل کار داوطلبان، سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۲۵۱ را فعال کرده است که داوطلبان با ارسال عدد صفر (۰) به این سامانه می‌توانند لینک اطلاعیه‌ها و ثبت نام پذیرش را دریافت کنند.

۷ رشته تحصیلی سطح سه ویژه طلاب بین الملل

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با اشاره به اینکه در بخش بین الملل، ۷ رشته تحصیلی ارائه شده است، گفت: در پذیرش زبان فارسی و سطح دو بخش بین الملل، هر نیم سال تحصیلی پذیرش داریم و داوطلبان می‌توانند به سامانه‌ای که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نشانی http://j-alzahra.org/ar راه اندازی شده مراجعه کنند.

وی با اشاره به بحث نخبه گزینی استعدادهای برتر و نیازهای منطقه‌ای در سیاست‌های این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: سال گذشته، ثبت نام داوطلبان در مقاطع تحصیلی دکترا (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و …) و فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاه‌ها نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان پذیرش از مناطق محروم ۴۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت، به طوری که ۷۱ درصد داوطلبان مناطق محروم پذیرش شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر افزود: علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5384675

منبع: مهر

کلیدواژه: قم جامعه الزهرا س خواهران طلبه ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان قاسم سلیمانی سانحه تصادف آتش سوزی واکسن کرونا 9 دی تبریز برف روبی جامعه الزهرا سلام الله علیها معافیت از آزمون تحصیلی سطح چهار فارغ التحصیلان شرایط معافیت تاریخ و سیره آزمون ورودی مراجعه کنند حجت الاسلام رشته تحصیلی رشته ها عمرانی فر مقطع سطح ثبت نام سطح دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند