Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای مسلح ایران هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم را که شامل بمباران و هدف قراردادن مدل‌های شبیه‌سازی شده مکان‌های حساس و سرنوشت‌ساز رژیم صهیونیستی از جمله تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» بود را به پایان رساندند. 

پژوهشگران سیاسی معتقدند این رزمایش پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. 

این پژوهشگران می‌گویند اهمیت رزمایش‌های نظامی اخیر و کنار گذاشتن خویشتنداری از سوی ایران ارسال این پیام است که درگیری با درگیری پاسخ داده می‌شود و سرنوشت  جمهوری اسلامی ارتباطی با نتایج مذاکرات وین ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن‌ها افزودند: دوگانگی مانورهای پیامبر اعظم ۱۷، هشدار انگلیس در برابر این مانورها است و این هشدار  دلیل نقش مشترک اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی در تلاش برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران است. 

پژوهشگران سیاسی گفتند که مانورهای کلامی مبنی بر انتخاب گزینه نظامی از سوی اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه ایران که تاکنون بیان شده کماکان دور از ذهن است زیرا جمهوری اسلامی ایران در موقعیت قوی قرار دارد و مانورهای نظامی اخیر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرده است.  

این پژوهشگران تاکید کردند که موضع انگلیس در قبال رزمایش‌های نظامی ایران ثابت می‌کند که مشکل غرب با ایران برنامه هسته‌ای آن نیست بلکه نیروی دفاعی و بازدارنده آن در برابر هرگونه حمله وحشیانه به سرزمین‌هایش است. 

آن‌ها با تاکید بر اینکه رزمایش‌های نظامی ایران به منظور تامین امنیت جمهوری اسلامی و شواهد قطعی از قدرت این کشور برگزار شده است، خاطرنشان کردند که همه پیشرفت‌های تسلیحاتی، سامانه‌های دفاعی، موشک‌های بالستیک و غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در چارچوب قوانین بین المللی انجام شده است.  

پژوهشگران سیاسی معتقدند رزمایش‌های نظامی ایران مذاکرات وین برای دستیابی به توافق را تسهیل می‌کند زیرا ثابت کرده‌اند که تهدید نظامی که غرب علیه ایران استفاده می‌کند، کارساز نخواهد بود. 

تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه هفدهمین رزمایش نظامی پیامبر اعظم، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، افزودند: انتقاد انگلیس از این رزمایش‌ها گواه روشنی است که پیام‌های ایران در این مانورها به دست دلواپسان (آمریکایی ها، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی) رسیده است. 

آن‌ها با اشاره به پیشینه استعماری انگلیس در منطقه افزودند که موضع انگلیس در قبال مانورهای نظامی اخیر ایران ناشی از پیشینه استعماری انگلیس در این منطقه است. 

به اعتقاد تحلیلگران تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تجاوز به تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌معنی است زیرا این رژیم اشغالگر می‌خواهد با زوزه و تهدیدهای پوچ، حضور خود در منطقه را برجسته کند. 

تحلیلگران سیاسی به شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوزات به جنوب لبنان و نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) اشاره کردند و افزود: این رژیم غاصب نمی‌تواند با ایران وارد جنگ شود زیرا به دلیل توان موشکی و دفاعی ایران، محکوم به شکست است. 

«عمر معربونی» کارشناس استراتژیک گفت که هفدهمین رزمایش رسول اعظم جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی جدید و تعامل مشترک بین موشک‌ها از یک سو و سلاح هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) از سوی دیگر و ادغام جنگ سایبری و الکترونیکی و آزمایش سیستم دفاعی ایران است، مانوری پیچیده و کامل بود. 

کارشناسان استراتژیک تاکید می‌کنند که موضع انگلیس در مورد تعداد موشک‌های بالستیک به کار رفته در این رزمایش، ناشی از ترس غرب از استفاده از این موشک‌ها و قدرت بازدارندگی ایران در منطقه است. 

آن‌ها خاطرنشان کردند که استفاده از مدلی از تاسیسات «دیمونا» در رزمایش‌های نظامی اخیر ایران،   پیامی روشن و قابل درک برای رژیم صهیونیستی است که اگر جسارت کند و به فکر انجام هرگونه تجاوزی به جمهوری اسلامی ایران باشد، به دو نیم شکافته خواهد شد. 

کارشناسان استراتژیک با اشاره به اینکه استفاده مشترک از همه سلاح‌ها در هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم، شبیه‌سازی یک نبرد فرضی است که برخاسته از یک جغرافیای واقعی موجود است، افزودند:  ایران به صراحت می‌خواهد بگوید که اگر هدف قرار گیرد، می‌تواند اهدافی را تا مسافت ۲۰۰ کیلومتر (با اشاره به فاصله فلسطین اشغالی تا جمهوری اسلامی ایران) هدف قرار دهد. 

کارشناسان استراتژیک بیان کردند که پرتاب موشک به ویژه موشک‌های کروز که قادر به فرار از هرگونه راداری هستند در هفدهمین رزمایش پپامبر اعظم از کیفیت بالایی برخوردار بوده است .

برچسب‌ها اسرائیل آسیای غربی رزمايش رسانه های عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل آسیای غربی رزمايش اسرائیل آسیای غربی رزمايش رسانه های عربی جمهوری اسلامی ایران رزمایش های نظامی رژیم صهیونیستی نظامی اخیر پیامبر اعظم رزمایش ها موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه