Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی عباسی، یکشنبه در وبینار فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور سوریه افزود: کشور سوریه قبل ‌از بحران جنگ به ۵۷ کشور صادرات انجام می‌داد و شرایط اقتصادی نسبتا خوبی نیز داشت.
وی ادامه داد: سوریه از سال ۲۰۰۵ عضو قانون تجارت تعرفه گمرکی صفر بوده‌ و هم‌اینک نیز با ۱۸ کشور عضو اتحادیه عرب تعرفه گمرکی صفر دارد و همچنین این کشور دو هزار و ۹۳۵ قلم تعرفه گمرکی دارد که با توجه به این موضوع می‌توان از فضای این کشور برای صادرات و واردات استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کالاهای فارس می‌توانند حضور خوبی در بازار سوریه داشته باشند
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم در این وبینار گفت: سوریه یکی از کشورهای هدفگذاری شده برای صادرات کالاهای فارس است و کالاهای این استان می‌توانند حضور خوبی در بازار کشور سوریه داشته باشند.
علی عوض‌پور افزود: هدف ما در گسترش مبادلات تجاری فارس و کشور سوریه برقراری ارتباط تجاری دو سویه و متقابل در حوزه واردات و صادرات است و فعالان اقتصادی فارس آماده همکاری با تجار کشور سوریه و شهر حلب هستند.
وی ادامه داد: فارس یکی از استان‌های توانمند در حوزه خدمات فنی و مهندسی، محصولات کشاورزی، صادرات کالا و خدمات صنعتی و گردشگری است و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تسهیل کننده حضور بخش خصوصی در کشور سوریه باشد.
او اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم برای افزایش مبادلات تجاری کشور سوریه و استان فارس ارائه راهکارهای اجرایی برای نقل و انتقال پول و مراودات مالی است.

کمیته تقویت تجارت بین سوریه و فارس ایجاد شود
عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: به منظور تقویت تجارت بین کشور سوریه و استان فارس نیاز است کمیته‌ای تحت نظر بخش بین‌الملل اتاق بازرگانی فارس ایجاد شود تا فعالان اقتصادی فارس که علاقه مند به همکاری و حضور در کشور سوریه هستند بتوانند از طریق این کمیته اقدام کنند.
خسرو فروغان، با اشاره به روابط دیرینه و مثبت ایران و سوریه ادامه داد: در سالهای گذشته نیز فعالیت‌های تجاری بین دو کشور برقرار بوده و هم اینک نیز با توجه به موقعیت کشور سوریه زمان خوبی است که تجار و بازرگانان ایران و فارس در بازار این کشور حضور یابند.
وی ادامه داد: با پایان جنگ سوریه، تجار ما می‌توانند با حضور اصولی و درست به ایجاد رونق اقتصادی در این کشور کمک کنند.

حضور در بازار دیگر کشورها باید با شناخت همراه باشد
عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس هم گفت: کشورمان در صادرات به کشورهای منطقه رقبای قوی دارد لذا حضور تجار در هر کشور باید بر اساس استانداردهای روز و سنجش و شناخت شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور هدف، پویا باشد.
سهراب شرفی افزود: برای گسترش تجارت بین دو طرف ابتدا باید ساز و کار حمایت از بخش خصوصی اندیشیده شود.
وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی به ویژه دستگاه دیپلماسی و بخش خصوصی با هماهنگی و همکاری می‌توانند حضور فعالی در یک بازار هدف صادراتی داشته باشند.
او افزود: برای توسعه روابط گردشگری سلامت بین فارس و کشور سوریه نیز نیاز است زیرساخت‌های این بخش تقویت شود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه بنا به پیشنهاد اعضای اتاق بازرگانی فارس مقرر شد طرح خواهر خواندگی شیراز و شهر حلب سوریه پیگیری شود.
همچنین مقرر شد بانک اطلاعاتی تجار و واردکنندگان کشور سوریه با هدف گسترش مبادلات اقتصادی بین فعالان اقتصادی فارس و سوریه در اختیار اتاق بازرگانی فارس قرار گیرد.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران سوریه شیراز تجارت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران سوریه شیراز اتاق بازرگانی ایران سوریه شیراز تجارت فارس اتاق بازرگانی فارس کشور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها شرکت کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، سید جواد موسوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمام صنایع کشور از جمله ساختمان پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و فعالان اقتصادی کشور از 8 لغایت 12 اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران درحال برگزاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این اداره کل به معرفی قابلیت ها و طرفیت های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.

موسوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن 41 برگزار شده است.

میزبانی خراسان رضوی از ‌هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز گفت: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه خراسان رضوی یک روز پرکار را در اولینروزهای نمایشگاه رقم زد.

هادی توانا افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

توانا تاکید کرد: ترافیک حضور هیئت‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: هیات‌هایی از کشور‌های چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو 2204 در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

حسن نوری‌زاده افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی خراسان رضوی برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان