Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@21:57:13 GMT

استفاده از فناوری پیشرو eSIM در آیفون ۱۵

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۴۲۶۴

استفاده از فناوری پیشرو eSIM در آیفون ۱۵

فرارو- با این که شرکت اپل خط تولید آیفون ۱۳ را تازه در ماه سپتامبر سال جاری رونمایی کرد و تا عرضه آیفون ۱۴ هم هنوز چند ماه باقی مانده است، اما در حال حاضر شایعات فراوانی پیرامون مشخصات و طراحی آیفون ۱۵ در اینترنت پخش شده است.
به گزارش فرارو، جدیدترین گزارش درباره آیفون ۱۵ ادعا می‌کند که اپل اسلات فیزیکی سیم کارت را کنار خواهد گذاشت و سری آیفون ۱۵ که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، درگاه سیم کارت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش آخر را یک نشریه برزیلی به نام Blog do iPhone منتشر کرده است. این منبع برزیلی ادعا کرده است که مدل‌های آینده Pro 2023 که به طور موقت iPhone 15 Pro نامیده می‌شوند، درگاه فیزیکی سیم‌کارت ندارند و برای اتصال کاملاً به فناوری eSIM متکی هستند.
لازم به توضیح است که فناوری eSIM یک فناوری پیشرو و کاملا جدید است. در این فناوری کارت eSIM از پیش در درون گوشی قرار داده شده و توسط گوشی شناسایی شده است. این چیپ از سیم کارت عادی کوچک‌تر است و حتی درون گجت‌هایی مانند ساعت هم قرار می‌گیرد. این فناوری در ابتدا تنها در گجت‌های صنعتی استفاده می‌شد و شرکت اپل اولین شرکتی بود که از آن در محصولات مصرفی استفاده کرد. فناوری eSIM با همه مزایا، معایبی نیز دارد. از جمله این که نمی‌توان با سرعت سیم کارت‌های معمولی، گوشی یا سیم کارت را تعویض کرد. کسانی که مرتبا گوشی یا شماره تلفن خود را تغییر می‌دهند، سیم کارت‌های معمولی را ترجیح می‌دهند.


این منبع همچنین ادعا می‌کند که آیفون‌های جدید با پشتیبانی eSIM دوگانه عرضه می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهد دو خط را به طور همزمان داشته باشند. با این حال، مشخص نیست که آیا مدل‌های دیگر به غیر از پرو نیز کاملاً به فناوری eSIM وابسته هستند یا به استفاده از اسلات‌های فیزیکی سیم‌کارت ادامه می‌دهند.
برنامه‌ریزی اپل برای کنار گذاشتن اسلات سیم‌کارت چندان تعجب‌آور نیست، زیرا گفته می‌شود این غول فناوری قصد دارد در نهایت یک آیفون بدون پورت تولید کند و حذف شکاف سیم‌کارت اولین قدم در این مسیر است.
با این حال، حتی اگر شرکت اپل یک آیفون بدون اسلات سیم کارت راه اندازی کند، همچنان ناچار است برای کشور‌هایی که هنوز امکان فعال سازی سرویس eSIM را ندارند، نسخه‌ای را عرضه کند که دارای اسلات سیم کارت فیزیکی باشد.
توجه داشته باشید که آیفون ۱۵ قرار است در سال ۲۰۲۳ تولید شود، پس هنوز زمان زیادی تا عرضه این مدل گوشی‌های هوشمند در پیش است و بهتر است تا ارائه اطلاعات موثق توسط منابع معتبر صبور باشیم.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو

کلیدواژه: فناوری eSIM آیفون ۱۵ سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟