Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:48:09 GMT

افزایش ۱۳۰ درصدی سهم ICT از بودجه کل کشور

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۴۴۲۳

افزایش ۱۳۰ درصدی سهم ICT از بودجه کل کشور

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، «رضا باقری اصل»، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست مجازی خانواده بزرگ ICT (ارتباطات و فناوری اطلاعات) با بیان اینکه ما دعوت بخش خصوصی را لبیک می‌گوییم، اظهار داشت: همه به این باور رسیدیم که دولت به تنهایی قادر نیست تا امور را انجام دهد و نیازمند این است که بخش خصوصی به صورت واقعی مشارکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی شما در مورد مالیات صحبت می‌کنید، منظورتان این است که مالیات منبع درآمد دولت همچون همه کشورهای دنیا است و دولت مابه ازای دریافت مالیات باید پاسخگوی نیازمندی‌ها و خدمات باشد. این انتظاری است که بخش خصوصی از دولت انتظار دارد.

باقری اصل خاطرنشان کرد: تعریف پایه مالیاتی جدید باید براساس قانون باشد. در حال حاضر، دو قانون جدید مالیاتی وجود دارد که امیدواریم اجرایی شود. اگر بتوان قانون پایانه فروشگاهی را اجرایی کرد، بسیار خوب است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تاکید کرد: بودجه امسال چند تغییر بسیار مهم دارد. نگاه من به اعداد و ارقام نیست زیرا ساختار جدید ایجاد نمی‌کند. فقط نتیجه این می‌شود که امکان بیشتری را در اختیار وزارتخانه قرار دهد. قالب آن اعداد، مشارکت نیست بلکه هزینه است.

وی در ادامه افزود: ولی اتفاق بزرگی در بودجه سال ۱۴۰۱ رخ داده این است که تبصره‌ها تغییرات خوبی را تجربه کرده است. همین وجه تمایز بودجه ۱۴۰۱ با بودجه سال‌های گذشته است. افزایش سهم ICT از بودجه کل کشور خبر بسیار خوبی برای همه ما بود.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: در مقوله شبکه ملی اطلاعات این سوال مطرح شده که این شبکه ملی اطلاعات باید به چه صورت محقق شود. در این تبصره‌ها همچون تبصره ۴، بند الف، بحث مشارکت با بخش غیردولتی مطرح شده است. به عبارتی به دولت اجازه داده شد که به منظور انجام پروژه‌ها و اتمام پروژه ناتمام از بخش غیردولتی کمک بگیرد.

وی تاکید کرد: در بند چهارم به معافیت از مالیات اشاره شده است. چالش‌های دوستان این بود که سرمایه‌گذار نسبت به گرفتن مالیات اعتراض داشتند که در این بند به این موضوع اشاره شده است. در همین بند آمده است که دولت حق تعرفه‌گذاری ندارد و باید مابه‌التفاوت را پرداخت کند. در نتیجه می‌توان گفت مجالی را برای تغییرات بزرگ ایجاد کرده است.

باقری اصل تاکید کرد: به هر حال به جز ۱۳ هزار میلیارد، این ۱۰ هزار میلیارد را باید به بودجه کلی ICT اضافه کنیم و امیدوارم که در مجلس به تصویب برسد. در حال حاضر در حد لایحه است و نمایندگان در این مورد تصمیم‌گیرنده هستند، این امکان تاکنون وجود نداشته است.

اسماعیل ثنایی، نایب رئیس دوم اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران نیز در این نشست مجازی تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما در خانواده ICT بحث صیانت است. این طرح از مجلس به پژوهشگاه ارسال شد. در پژوهشگاه در مورد آن بحث صورت گرفت. دوستان از تشکل‌های متعدد در این جلسه حضور داشتند و انتقادات گسترده‌ای مطرح شد. امیدوارم طرحی مصوب شود که بستر قانونمند شدن مناسب این صنعت را فراهم کند.

وی افزود: ما نیز به دنبال این هستیم که فضای این صنعت قانونمند شود و از نظر اخلاقی امنیت داشته باشد اما در عین حال تمایل نداریم که این محدودیت‌ها موجب شود تا کسب و کار ICT با مشکل روبرو شوند.

برچسب‌ها ایرنا شبکه ملی اطلاعات تهران شورای اجرایی فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا شبکه ملی اطلاعات تهران ایرنا شبکه ملی اطلاعات تهران شورای اجرایی فناوری اطلاعات شورای اجرایی فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم، گفت: تا قبل از شروع دولت سیزدهم ۶۰۰ تشکل وجود داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۷۸۰ تشکل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم مداحی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمانه استاندار با تشکل‌های کارگری استان اصفهان اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی با احتساب جامعه کارگری در استان اصفهان حضور دارند که ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و مابقی مستمری بگیر و مشاغل آزاد هستند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سال جاری انجام شد، اقدام در خصوص سیاست‌های اعلامی و شعار سال مقام معظم رهبری با تاکید بر مشارکت مردم بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای استقرار خود این امر یعنی مشارکت مردم در تولید را سرلوحه کار خود قرار داد و بر همین اساس توسعه تشکل‌ها را یکی از وظایف خود قرار دادیم به طوری که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا قبل از شروع دولت سیزدهم ۶۰۰ تشکل وجود داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۷۸۰ تشکل رسیده است و این تعداد ۳۰ درصد در این دولت افزایش یافته است.

مداحی تاکید کرد: باید تشکل‌ها را بیش از این توسعه دهیم چون اعتقاد داریم تشکل‌ها زنجیره واسط بین دولت و جامعه کارگری و تصمیم ساز برای مجموعه حکمرانی هستند و مشارکت تشکل‌ها در سطح استان و ملی دغدغه امروز ما نیست.

وی ابراز کرد: در تنظیم روابط کار ۴۹ شعبه تشخیص و ۳۱ شعبه حل اختلاف در استان وجود دارد که در این مسیر تشکل‌ها حضور فعال دارند به طوری که روزانه ۲۶۰ نفر از تشکل‌ها در ادارات ما همانند کارمندان حضور دارند و در جلسات ما شرکت می‌کنند و مشارکت در بحث بهبود روابط کار به حداکثر خود رسیده است و با حمایت‌های استاندار قصد داریم آن را بهتر کنیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بر لزوم نوآوری در این راه همانند سایر اصناف تاکید کرد و گفت: اگر دانش حقوقی مراجع حل اختلاف را داریم کاهش رسیدگی در دعاوی را خواهیم داشت و این امر هزینه مالی و زمانی برای دولت و جامعه کارگری را کاهش داده و به تبع آن انگیزه کار و تولید را کاهش می‌دهد.

مداحی با تاکید بر اینکه باید به صورت ملی داوری در بین تشکل‌ها ایجاد کنیم، ابراز کرد: در خصوص مشارکت در سطح ملی هم حضور نماینده تشکل‌ها برای تعیین حداقل دستمزد هر سال انجام می‌شود و برای ما افتخار است که نماینده همه تشکل‌ها از استان اصفهان انتخاب شده و پیگیر امورات جامعه کارگری است.

وی در خصوص برنامه‌های این اداره کل به مناسبت روز کارگر یادآور شد: جشنواره تجلیل از کارگران نخبه، دیدار با رهبر معظم انقلاب، دیدار با ائمه جمعه و جماعات از جمله برنامه‌های ویژه این مناسبت بوده است و امیدواریم به تمام درخواست‌های انجام شده کارگران از جمله مشکلات مربوط به بحث درمان، امنیت شغلی کارگران با اصلاح قانونی و زیرسامانه‌ها و قراردادها رسیدگی شود.

کد خبر 751682

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد
  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد