Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پیرهادی در جریان سی و چهارمین جلسه شورای شهر با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، اظهار داشت: این روز بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان سی و چهارمین جلسه شورای شهر با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، اظهار داشت: این روز بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هدف از این روز یادآوری و بزرگداشت آن و جلب نظر به مخاطرات عمومی و پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از آن است.

پیرهادی همچنین در خصوص حوادث تاسف آور هفته گذشته اظهار داشت: رعایت اصول ایمنی به منظور صیانت از جان انسان‌ها و حفظ، نگهداشت، بهینه سازی و توسعه تجهیزات و ماشین آلات از موضوعات مهمی است که همواره به آن توصیه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مقررات و ضوابط سختی در تمامی دنیا برای رعایت این موارد به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم شریف تهران هر ساله باید شاهد چه تعداد حادثه باشیم تا تغییر نگرش مدیریتی و کلان از رویکرد مدیریت بحران به رویکرد پیشگیرانه و کنترل هرگونه عوامل خطر آفرین باشیم و مدیریت خطر در اولویت برنامه‌های مسئولین اجرایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در تهران حائز اهمیت است وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر است که از پلاسکو خطرناک‌تر و بحران آفرین ترند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امروز به این ۱۲۹ ساختمان توجه نکنیم یک حادثه و یک بحران دیگر به وقوع خواهد پیوست و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

پیرهادی با بیان اینکه امروز باید به این موضوع فکر کنیم و فردا دیر خواهد بود، گفت: اگرچه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست، اما واقعیت این است که در تهران ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، ۳۵۰۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ هزار و ۱۸۹ ساختمان میان خطر وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها برای این موضوع، فکر نکنند شاهد صدمات جبران‌ناپذیر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساختمان بسیار پرخطر زلزله بلایای طبیعی ۱۲۹ ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ محمد خانچی اعلام کرد: در پی صدور هشدار بارندگی از سوی سازمان هواشناسی، جلسات مدیریت بحران تشکیل و وضعیت آمادگی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت همچنین وضعیت راه های استان را به صورت لحظه ای رصد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید؛ آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید

وی افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و احتمال جاری شدن سیل، شهروندان باید توجه داشته باشند که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و تردد در محورهای روستایی خودداری کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: همچنین به دلیل احتمال برخورد صاعقه در محورهای روستایی کوهستانی، از ترددهای غیر ضرور در ارتفاعات اجتناب شود.

وی خطاب به همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی و اجرایی استان بیان‌کرد: با توجه به شرایط جوی، تمام مدیران خوزستان باید در محل کار خود حضور داشته و امکانات خود را پای کار بیاورند.

خانچی در پایان گفت: از همه هم استانی های عزیز درخواست داریم که در یکی، ۲ روز آینده از حضور در مناطق ناامن اجتناب کنند.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش ها افزوده می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229344 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است