Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ۸.۸ میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند، گفت: ۱۹ میلیون مسکن غیرمقاوم در کشور داریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود محمودزاده با یادآوری این‌که در قالب نهضت ملی مسکن ۷۵۰ هزار واحد در مرحله ساخت قرار دارد، اظهار کرد: برای ۵۵۰ هزار واحد از این طرح نیز تامین انجام شده که از این تعداد ۴۰۰ واحد مسکن روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن تسهیلات در نظر گرفته شده که به معنای رشد ۴۰۰ درصدی تسهیلات‌دهی به اقشار کم درآمد است، ادامه داد: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی کشور در تاریخ انقلاب است که مبلغ و سود تسهیلات در آن ثابت نیست و مبتنی بر نیاز و توان خانوار تعیین می‌شود. میزان تسهیلات از ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان و نرخ بهره از ۵ تا ۱۸ درصد متغیر است که یارانه نرخ بهره به همه اقشار به یک میزان پرداخت نمی‌شود. تمرکز در مرحله اول این طرح دهک اول تا سوم و در مرحله بعدی تا دهک پنجم درآمدی است.

وی همچنین با بیان این‌که ۸.۸ میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند، گفت: بیش از ۱۲ میلیون جوان کشور در آستانه ازدواج بوده و نیاز به مسکن دارند. در این راستا به زودی امکان ثبت نام افراد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن نیز فراهم می‌شود که مشوقی برای ازدواج جوانان و رفع دغدغه‌های کشور در حوزه جمعیت باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه وزارتخانه راه چند اقدام کلیدی برای کاهش خسارات زلزله در دستور کار خود دارد، گفت: بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی روستایی در ۱۰ سال گذشته مقاوم سازی شده است، اما بیش از ۲۶ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور وجود دارد. از زلزله بم به بعد به طور متوسط سالانه ۲۵۰ هزار واحد شهری و حدود ۱۰۰ هزار واحد روستایی ساخته شده است. این یعنی کمتر از ۷ میلیون واحد از ۲۶ میلیون واحد موجود مقاوم سازی شدند یا جدیدا ساخته شده‌اند. سوال اینجاست که تکلیف ۱۹ میلیون واحد باقی مانده چه می‌شود؟

محمودزاده با اشاره به این‌که ۱۹ میلیون واحد مسکونی داریم که در حوادث دچار آسیب خواهند شد، تصریح کرد: قانون فعلی برای احداث واحد‌های جدید است، اما برای واحد‌های موجود هیچ قانونی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت راه و شهرسازی در حال تنظیم یک لایحه است که برای این ۱۹ میلیون اقدامی انجام شود تا مشخص کنیم که آیا این واحد‌ها نیاز به نگهداری دارند یا باید تخریب و نوسازی انجام شود.

وی تاکید کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که پیشگیری به اصل تبدیل شود و اگر جایی برای سکونت یا اشتغال خطرناک است، از سکونت و اشتغال در آن محل با استفاده از ابزار قانونی جلوگیری شود. چراکه کمترین خسارت ناشی از بلایای طبیعی کالبدی است و خسارات انسانی و اجتماعی این بلایا را نمی‌توان جبران کرد.

وی افزود: علاوه بر این لایحه، تشکیل شرکت‌های بازرسی و کنترل کیفیت ساختمان در دستور کار قرار دارد که وظیفه آن‌ها کنترل دائمی ساختمان در ایام بهره‌برداری را نیز شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثبت نام مجردها نهضت ملی مسکن مستأجر نهضت ملی مسکن میلیون واحد هزار واحد ۱۹ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش