Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر طالبان در دیدار با با وزیر تجارت قزاقستان و هیئت همراهش در کابل تاکید کرد که از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان اظهارداشت که «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در دیدار با «باخیت سلطانوف» وزیر تجارت قزاقستان و هیئت همراهش، در کابل دیدار و در مورد مسائل امنیتی و اقتصادی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانوف در این دیدار اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به افغانستان ادامه دارد و ما این کشور خواستار تحکیم روابط با افغانستان است.

وی با تاکید بر اهمیت تضمین‌های امنیتی و ایجاد شرایط مناسب برای گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی که اکنون فراهم شده، افزود: ما به توسعه تجارت از طریق افغانستان به جنوب آسیا علاقمند هستیم.

وزیر تجارت قزاقستان ادامه داد که کشورش در زمینه سهولت در روابط بانکی، آغاز مجدد پروازها و آموزش نیروها، بویژه بخش فنی و راه آهن و بورسیه‌های بیشتر به افغانستان آماده است.

معاون نخست وزیر طالبان نیز با تشکر از کمک‌های بشردوستانه قزاقستان گفت که اکنون در افغانستان امنیت تامین شده و فساد اداری پایان یافته است.

گسترش روابط اقتصادی؛ محور دیدار وزیر تجارت قزاقستان با وزیر خارجه طالبانآغاز مانور مشترک ازبکستان-قزاقستان در مرز افغانستاندیدار نماینده ویژه قزاقستان با معاون نخست‌وزیر طالبان

وی افزود: ما خواستار روابط دوستانه با کشورهای منطقه هستیم و اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان تهدیدی علیه کشور دیگری صورت گیرد.

عبدالسلام حنفی نیز از قزاقستان نیز خواست تا تسهیلات لازم را در عرصه‌های تجارتی فراهم سازد و از وصل شدن خط آهن از مسیر قزاقستان، ازبکستان و افغانستان به آسیای جنوبی استقبال کرد.

دو طرف همچنین بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و قزاقستان تاکید کردند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار قزاقستان اخبار افغانستان طالبان اخبار قزاقستان اخبار افغانستان معاون نخست وزیر طالبان وزیر تجارت قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

نخست وزیر بورکینافاسو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران