Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز بر استفاده از  پتانسیل مردم در قالب تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است  اتحادیه تعاونی‌های مشاغل خانگی استان تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، حسین فلاح نژاد روز یکشنبه پنجم دی ماه در نشست مشترک با  رئیس جهاد دانشگاهی البرز  در خصوص طرح ساماندهی مشاغل خانگی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص مشاغل خانگی کارهای بزرگی صورت گرفته و برای اولین بار شاهد کار علمی منسجمی بودیم که به یک کار عملی تبدیل شد و مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در البرز ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح نژاد با اشاره به اینکه اکنون با فضایی در کشور و استان مواجه هستیم که نیازمند ارائه یک برنامه عملیاتی است، تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی تجربیاتی در روزها و ماه‌های گذشته کسب کرده‌ایم که به ادامه راه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه مشاغل خانگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود:  باید از مشاغل خانگی به نقطه دیگری برسیم که بحث مسائل اجتماعی است. باید در کنار مشاغل خانگی ساختار اجتماعی تعریف شود که به رونق این اکوسیستم  کمک کند.

وی به لزوم تغییر نگاه متولیان اشتغال، حوزه اجتماعی، و سیاستگذاران اشاره کرد و گفت: تاکنون نگاه به حوزه مشاغل خانگی خیلی پررنگ نبوده است. در حالی که حوزه مشاغل خانگی می تواند به نسبت سرمایه اولیه کار،  بازدهی خوبی داشته باشد.

فلاح نژاد گفت: باید برنامه عملی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رونق اشتغال درحوزه مشاغل خانگی تدوین شود و الزامات و نقش هر کدام مشخص شود. همچنین نقش افراد، گروه ها و نهادهای اثرگذار خصوصی، مردمی و دولتی متناسب با ظرفیت ها مشخص شود.

وی بر استفاده از  پتانسیل مردم در قالب تعاونی ها تاکید کرد و گفت: لازم است  اتحادیه تعاونی های مشاغل خانگی استان تشکیل شود.

فلاح نژاد ادامه داد: همچنین ارتباط با صنعت نیز کاملا واضح دیده شود. موضوع آموزش نیز بسیار مهم است و امروز پتانسیلی به نام سواد دیجیتال داریم.

وی با اشاره به اینکه ماحصل این موارد یک طرح است که نیازمند یک ستاد سیاست گذاری است، گفت: باید از توانمندی ها و تجربیاتی ک تاکنون کسب کرده‌ایم استفاده کنیم تا طرحی ارائه دهیم که فعلا در استان اجرایی باشد و سپس در سطح کشور ارائه شود.

وی ادامه داد: اکنون صنعتی‌ترین کشورهای دنیا نیز بیشترین میزان اشتغالشان در حوزه خدمات است و ما نیز به این سمت می رویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حوزه مشاغل خانگی فلاح نژاد تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند