Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:17:56 GMT

کشف جسد ۲۸ پناهجو در سواحل لیبی

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۴۸۶۰

کشف جسد ۲۸ پناهجو در سواحل لیبی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع امنیتی لیبی روز یکشنبه اعلام کرد که اجساد ۲۸ مهاجر عصر روز شنبه در سواحل غربی این کشور کشف شد.

یک مقام امنیتی محلی گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر لیبی، اجساد ۲۸ مهاجر را که پس از غرق شدن قایقشان جان باخته بودند، از آب گرفتند و سه نفر را هم در دو مکان جداگانه در ۹۰ کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی زنده پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: وضعیت اجسادِ در حال تجزیه شده نشان می‌دهد قایق آن‌ها احتمالا چند روز پیش غرق شده است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های محلی لیبی، اجسادی را کنار یکدیگر در ساحل نشان داد که نیرو‌های امداد، آن‌ها را داخل کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌دادند.

این فاجعه در حالی رخ داده است که چند روز پیش نیز خبر جان باختن ۱۶۰ مهاجر دیگر در سواحل غربی لیبی منتشر شد. بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، تعداد مهاجرانی که از ابتدای سال ۲۰۲۱ در این مسیر جان خود را از دست داده اند به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

طبق گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۳۰ هزار مهاجر از آغاز سال جاری میلادی در سواحل لیبی، نجات یافته یا رهگیری شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، لیبی که در شمال آفریقا واقع شده، گذرگاه مهمی برای مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپاست.

هر ساله، ده‌ها هزار مهاجر تلاش می‌کنند از طریق سواحل ایتالیا که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری لیبی واقع شده است، خود را به خاک اروپا برسانند. مهاجران که این مسیر را در پیش می‌گیرند اغلب از کشور‌های زیرصحرای آفریقا هستند و بسیاری از آن‌ها گرفتار قاچاقچیان انسان می‌شوند؛ البته اگر در این سفر پرخطر، جان خود را از دست ندهند.

لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ وارد یک بحران سیاسی وخیم شد که هنوز هم ادامه دارد. این کشور از چند ماه پیش به علت بدرفتاری با مهاجران با انتقادات متعدد جامعه جهانی روبرو شده است.

این در حالی است که افزایش شمار مهاجران و پناهجویان به دلیل سیاست‌های جنگ طلبانه و سلطه جویانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در کشورهای خاورمیانه و یا آفریقایی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران پناهجویان قایق مهاجران سواحل لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس

دیگر خبرها

  • فیلم استفاده متفاوت از پهپاد نظامی در استان فارس برای اولین بار
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • ببینید | استفاده از پهپاد رزمی مهاجر در استان فارس؛ علت چیست؟
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس