Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام آل هاشم، در این نشست با اشاره به اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: در ایام  شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شایسته است فعالان و متولیان فرهنگی بار دیگر معارف شخصیتی و زندگی این بانوی بزرگ اسلام را به عنوان الگوی معرفتی برای نظام سازی فرهنگی در جامعه اسلامی بازخوانی بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با وجود معارف ارزشمند معرفتی و شناختی در قرآن و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نباید با مشکلاتی در فضای مجازی و حقیقی مواجه باشیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری، ازمسئولین ارشد فرهنگی کشور خواست تا  در گزینش مدیران فرهنگی جامعه نهایت دقت را داشته باشند و از گزینه‌هایی بهره‌ گیرند که نسبت به مسائل فرهنگی دلسوزی بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: در این برهه ما در جریان حساس تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید کسانی امور فرهنگی را در دست گیرند که بتوانند مرکب انقلاب را به سلامت و سعادت از این گردنه سونوشت ساز عبور دهند .

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: دشمنان با تمام قوا و برنامه‌هایی جذاب وارد میدان نبرد فرهنگی شده‌اند و در این عرصه، فرهنگی غالب‌تر خواهد بود که با زبان روز با مخاطب خود گفتگو نماید، از این رو متولیان فرهنگی جامعه باید متناسب با زبان نسل جدید و زبان فرهنگ عمومی جامعه وارد این میدان شوند و به تولید محتوای مناسب در این حوزه بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر تبلیغات سنتی جوابگوی نیازهای جامعه نیست و بدون داشتن برنامه های جذاب و خلاق فرهنگی نمی‌توانیم در مسائل فرهنگی موفق عمل کنیم و  سقوط در دل فرهنگ های بیگانه سرنوشت اجتناب‌ناپذیر فرهنگ های منفعل است.

نماینده ولی فقیه در استان، انقلاب اسلامی ایران را فرصت طلایی جهان تشیع برای اظهار و تصدیق فرهنگ ناب قرآن و اهل بیت (ع) برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همراهی ارادتمندان گفتمان انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی در عرصه فرهنگ عمومی باشیم.

حجه‌الاسلام آل هاشم بر برگزاری باشکوه آیین‌های نهم دی روز بصیرت و سیزدهم دی سالروز شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: تبریز در هر دو اتفاق تاریخی یاد شده پیشتاز بوده و امیدواریم امسال نیز برنامه‌هایی تاثیرگذار و باشکوه در این دو مناسبت مهم برگزار شود.

48 

کد خبر 1586501

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ