Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، طرح پل جمهوری از جمله پروژه‌های بزرگ عمرانی شیراز مورد بررسی و مجادله قرار گرفت.

از زمان آغاز عملیات اجرایی این طرح موافقان و مخالفان این طرح همواره در حال مجادله بودند از این رو این مجادله از فضاهای بیرونی به درون شورا نیز کشیده شد و کنکاشی میان رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت و شهردار شیراز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا فرصت هست پروژه را تعطیل کنید

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تا فرصت باقی هست پروژه پل جمهوری را متوقف کنید.

محمد فرخ زاده در نطق پیش از دستور خود در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که مصوب شورای شهر شیراز است تاکنون مغفول مانده و هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است این در حالی است که پروژه پل جمهوری هیچ گونه شرایط مناسبی نداشته و توجیه اقتصادی برای اقتصاد شهری ندارد.

وی اضافه کرد: طرح پل جمهوری از بسیاری از جهات دارای مشکل است و این پروژه نمی‌تواند زمینه کنترل مسائل پدافندی را برطرف کند از این شاهد مشکلات متعددی در این زمینه هستیم از این رو پیشنهاد می‌گردد به جای ایجاد این پل زمینه ایجاد چپ گرد و راست گرد در خیابان جمهوری را فراهم کرد تا نارضایتی مردم را از بین برد.

محمد فرخ زاده ادامه داد: این پل علاوه بر مشکلات متعددی که در حوزه عمران دارد مشکلاتی نیز برای مردم منطقه ایجاد خواهند کرد از این رو نباید طرح‌های عمرانی که در شیراز اجرا می‌گردد موجب شده تا آلودگی صوتی برای مردم فراهم گردد از این رو شاهد نارضایتی مردم در خصوص ایجاد این طرح هستیم.

وی افزود: ایجاد مشرفیت در منازل منطقه یکی دیگر از مشکلاتی است که ایجاد این پل فراهم خواهد کرد پس نباید انتظار داشت پس از ایجاد این طرح مردم از طرح پل جمهوری رضایت داشته باشند.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز طرح پل جمهوری در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید تعطیل شده تا بتوان رضایت مردم را فراهم نمود.

به خاطر منافع عده‌ای، نباید دو میلیون نفر متضرر شوند

شهردار شیراز پس از مطرح شدن این موضوع در صحن علنی شورای شهر گفت: نباید به علت منافع عده‌ای در شیراز طرح‌های عمرانی تعطیل شده و دو میلیون نفر متضرر شوند.

سید احسان اصنافی اضافه کرد چرا هیچ فردی توجهی به بیش از پنج هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان بدهی شهرداری ندارد و اگر خیلی نگران شهر هستید نگران کارگرانی باشند که سه ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند نه اینکه نگران زیبایی یکی از پارک‌های شهر باشند.

وی افزود: پل جمهوری بزرگترین طرح توسعه‌ای عمرانی در سطح شهر شیراز است و این پروژه ١٨ کیلومتر طول دارد ولی تاکنون هیچ ورودی برای بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نظر گرفته نشده است.

شهردار شیراز افزود: برخی به فکر منافع خود اند و نباید به خاطر منافع شخصی منافع دو میلیون نفر از شهروندان شهر شیراز نادیده گرفته شود.

اصنافی ادامه داد: پل معالی آباد و پل ستارخان مشرفیت نداشت؟ اکنون مشکل این طرح که بسیاری از شهروندان از این طرح بهره مند خواهند شد فقط موضوع مشرفیت است؟ آیا برای طرح‌های که قبلاً انجام شده در شهر شیراز هم همین نظر وجود داشت که چون مشرف هستند نباید ایجاد شود؟

رأی مردم؛ حافظ یا نافی

مجادله عضو شورای شهر و شهردار شیراز به سمتی پیش رفت که موضوع رأی مردم و حفظ رأی مردمی مطرح شد.

شهردار شیراز در ادامه به عضو شورای شهر شیراز انتقاد کرد که این عضو شورای شهر شیراز نسبت به پذیرش مسئولیت در استانداری فارس اقدام کرده است و این پذیرش مسئولیت موجب شده تا رأی مردم نادیده گرفته شود.

محمد فرخ زاده عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در پاسخ به شهردار شیراز یادآور این موضوع شد که مردم نیز به احسان اصنافی به عنوان نماینده در شورای شهر شیراز رأی داده بودند اما پذیرش مسئولیت شهرداری شیراز توسط وی بیانگر موضوع عدم توجه به رأی مردم است.

کد خبر 5384686

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز پروژه عمرانی بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان قاسم سلیمانی آتش سوزی سانحه تصادف واکسن کرونا 9 دی لیگ برتر فوتبال ایران تبریز شورای اسلامی شهر شیراز شورای شهر شیراز طرح پل جمهوری شهردار شیراز عضو شورای رأی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است