Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشاگری ابطحی درباره پشت پرده ممنوع الخروجی اش بعد از 88
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و رییس دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری، در توضیح اینکه قبلا در صفحه‌ی شخصی‌اش نوشته بود که ممنوع الخروج است ولی نمی‌داند چرا، گفت: این نمی‌دانیم به این دلیل است که هیچ حکمی نیست و ما بی‌دلیل ممنوع الخروجیم.او ادامه داد: من گذرنامه‌ام داشتم، یکی دوتا سفر هم بعد از سال ۸۸ رفتم. یکبار در فرودگاه امام حدود ۷ سال پیش در حال رفتن به پرواز بودم، بارهایم را هم تحویل داده بودم که دیدم نوشته‌اند ممنوع الخروج و گذرنامه‌ی مرا گرفتند. خیلی جاها سر زدم و پیگیری کردم چون این گرفتن گذرنامه یک روال قانونی یا حقوقی نبود، بلکه یک تصمیم سیاسی بود و  برای خیلی از دوستان این تصمیم گرفته شده بود. پیگیری‌های زیادی من داشتم با آدم‌های مختلف در سطوح مختلف مذاکره هم کردم ولی نتیجه نداده و گذرنامه‌ی من همچنان دست خودم نیست.ابطحی در پاسخ به این پرسش که آیا ممنوع الخروجی برای شما یا کار شما مشکلی ایجاد کرده است، گفت: یکبار به من پیشنهاد یک بار خروج را دادند که من نپذیرفتم. یکبار خروج معنی‌اش این است که برو برنگرد. من تمام سرمایه‌ام و هویت‌ام داخل ایران است. او درباره‌ی پیگیری‌هایش توضیح داد: من تقریباً به هر کسی که آشنا بوده و مقامی داشته برای گذرنامه گفته‌ام ولی برایم آنقدر مهم نبوده که بیایم مصاحبه کنم و تبلیغ کنم. دفعه قبل هم که گفتم به این خاطر بود که یک عده‌ای از این سایبری‌ها پیله کرده بودند که بلند شوید بروید برای دفاع از آقای احمدشاه مسعود در مقابل طالبان. یک عده از این طالبان‌دوستان گفتند بلند شوید بروید افغانستان که گفتم ممنوع الخروج هستم.ابطحی تاکید کرد: من ممنوع الخروج نیستم، من در لیستی که در کامپیوتر بزنید جزو ممنوع الخروجی‌ها نیستم، اصل گذرنامه‌ی مرا به من نمی‌دهند. یک مرحله جلوتر از ممنوع الخروجی‌ها هستم!

مهدی چمران هم به صف تبلیغ‌کنندگان اینستاگرامی پیوست
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، به تازگی در یک ویدئوی تبلیغاتی برای «عینک‌سازی بینا»، متعلق به محمود نکوگویان دیده شده. چمران به سبک تبلیغات اینستاگرامی بعد از سلام می‌گوید ۴۰سال است عینک‌های‌اش را از این فروشگاه می‌خرد. مشخص نیست که آیا رئیس ۸۰ ساله شورای شهر انقلابی و اصولگرا برای این تبلیغ پولی نیز دریافت کرده یا نه.

دیدار یک ساعته حسن روحانی با رهبر انقلاب
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توئیتی نوشت: «حتی اگر از محتوای دیدار اخیر یکساعته حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب، هیچ خبری منتشر نشود، اصل خبر، پیام مهمی دارد برای اهالی سیاست. چه راست، چه چپ، چه دلواپس، چه...»

روایت مهم جواد امام از دیدار خصوصی روحانی با رهبری
جواد امام در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دیدار حسن روحانی با مقام معظم رهبری گفت: خبرهایی در این خصوص در فضای مجازی مشاهده کردم، اما پیش از آن از دوستان مشترکی با آقای روحانی داریم، شنیده بودم که چند هفته پیش این ملاقات صورت گرفته است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای روحانی در گزارشی که به دوستانشان دادند بسیار ابراز رضایت‌مندی کرده بودند از جلسه‌ای که با رهبری داشتند و صحبت‌هایی که رد و بدل شده است.وی درباره تاثیرات این دیدار بیان کرد: به هر حال یک عده‌ای هستند که تلاش می‌کنند اساساً این ارتباطات و دیدارها فراهم نشود و صورت نگیرد و این همان بحثی نفوذ است که ما مطرح می‌کنیم، معتقدم این جریان در واقع کار دشمن را کم می‌کند و سعی می‌کند هر کسی که در دایره نظام است را به جز یک گروه خاص حذف کند و دایره خودی‌ها به شدت تنگ شده است.امام تاکید کرد: آنچه که امروز مورد لطمه واقع شده است اساساً جمهوریت نظام و خطری است که متوجه اساس کشور است. این مسیر، مسیر ناکجا آبادی است و آنهایی که دلسوز کشور و نگران از این موضوع هستند بارها ابراز نگرانی کرده‌اند. وی یادآور شد: آقای روحانی ۸ سال رئیس‌جمهور این کشور بوده است، وی با تایید سیستم‌های نظارتی و امنیتی برای شرکت در انتخابات حاضر شده و مردم به او رای داده‌اند و این واقعیت‌ها قابل حذف شدن و قابل کتمان نیست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: باید از تجربه هشت سال گذشته استفاده کرد؛ مانند آنچه که امروز درباره ضرورت مذاکره بیان می‌شود و خود آقایان هم به آن اذعان دارند و گفته‌اند یکی از تجاربی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد تجربه مذاکرات دور قبل است که بسیار کارآمد بوده است.

ریشه اعتراضات صنفی احساس تبعیض است
غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره اعتراضات صنفی چند وقت اخیر گفت: «می‌توان ریشه مهم‌ترین علت اعتراض‌های متعدد صنفی در چندسال اخیر را در مشکلات اقتصادی کشور جست‌وجو کرد. وقتی صادرات و واردات به مشکل برمی‌خورد، کشور در شرایط تحریم قرار می‌گیرد، تورم افزایش می‌یابد، فقر گسترده می‌شود و ارزش پول ملی به‌شدت کاهش می‌یابد، طبیعی است که مردم تحت فشار شدید اقتصادی قرار گیرند. از طرفی گفت‌وگویی هم با مردم نمی‌شود و اگر شود هم ناقص است. وقتی فقر گسترش یافته و گفت‌وگوی مناسبی میان دولت و مردم نیست، سرمایه اجتماعی کاهش می‌یابد و مردم اعتمادشان را مسئولان از دست می‌دهند و تنها راهشان اعتراض می‌شود».این فعال سیاسی بیان کرد: «یکی دیگر از عوامل تشدید اعتراضات احساس تبعیضی است. مردم احساس می‌کنند در شرایطی که محدودیت‌های اقتصادی زیادی بر دولت وجود دارد اما برخی برخوردارترند و این فشار به طور عادلانه‌ای بر همه طبقات وارد نمی‌شود. بنابراین یک بخشی از دلیل اعتراضات مشکلات اقتصادی است، بخش دیگر به حس تبیعضی مربوط می‌شود که مردم احساس می‌کنند».

روح‌الامینی: با تغییر شیوه بررسی بودجه دست نمایندگان بسته خواهد شد
عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی با اشاره به دستور کار مجلس در خصوص رأی به تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس برای تغییر نحوه ساز و کار رسیدگی به لایحه بودجه در صحن و کمیسیون تلفیق عنوان کرد: در ذیل اصل ۷۵ قانون اساسی آمده است چنانچه در یک جلسه علنی به نماینده‌ای توهین یا نظر به عقیده او خلاف جلوه داده شود، نماینده مذکور می‌تواند در همان جلسه یا جلسه بعد در قالب اصل ۷۵ تذکر خود را بیان کند. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقان طرح بنده را نیز موافق کلیات جلوه دادند، گفت: این در حالی است که اینگونه نبود و نکته من به خوبی شنیده نشد. آقایان بحرینی و پورابراهیمی از موافقان طرح نیز دغدغه من را درست تلقی کردند. وی ادامه داد: ماده ۱۵۰ بر لوایح دو شوری حاکم است و وقتی طرحی دو شوری شود شما فقط می‌توانید طی ۱۲ ساعت پیشنهادات خود را در خصوص آن طرح بارگذاری کنید. اگر بودجه نیز به این شکل بررسی و در پستوی تلفیق به تصویب برسد و فرصتی برای ارائه پیشنهادات از جانب نمایندگان وجود نداشته باشد چطور می‌توان نسبت به لحاظ دغدغه نمایندگان در بودجه امیدوار بود لذا حق نمایندگان ذبح خواهد شد. روح‌الامینی با انتقاد از اینکه با این تغییر آیین‌نامه با فوت و فنی دست نمایندگان بسته خواهد شد، گفت: برای مثال بنده پیشنهادی در خصوص ۷ اژدهای هفت سر شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، بانک سپه و بانک ملی ارائه کردم که ۵ درصد از درآمدهای این شرکت‌ها به حوزه‌های بهداشت و درمان و دانشگاه اختصاص پیدا کند؛ اما اگر اجازه چنین پیشنهادی در صحن در زمان ارائه بودجه وجود نداشته باشد، حق ارائه پیشنهاد از طرف نمایندگان سلب خواهد شد.

پناهیان: پیشرفت‌های مادی و ساختمان‌های آسمان خراش کشورهای منطقه بی ارزش است
پناهیان با تاکید بر اینکه نمی‌توان فرهنگ و دین را در جهان بدون پشتوانه قدرت ماندگار کرد، افزود: در جهانی که سرتاسر توطئه و دشمنی با مسلمانان است، حتما باید مسلمان از مسیر قدرت برای مقابله با دشمنان وارد شوند. وی گفت: پیشرفت‌های مادی و ساختمان‌های آسمان خراش که در کشورهای منطقه مشاهده می‌شود تکیه بر قدرت‌های پوشالی غربی دارد و از این رو بی ارزش است و پشتوانه مردمی ندارد و محکوم به شکست هستند. این سخنران در بخش دیگر سخنان خود به محرومیت‌های قشم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم عزم خود را برای محرومیت زدایی‌ها جزم کرده و امیدورایم مشکلات قشم هم در این دولت مرتفع شود.

صادق کوشکی: در ماجرای توافق اخیر با آژانس، هیچ امتیازی به ما داده نشد
یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا، اظهار کرد: «در مذاکره شما همیشه باید حداکثر امتیازات را برای کشور مطالبه کنید. اگر حداکثر‌ها به دست آمد که چه بهتر، اما اگر مقداری هم کاهش پیدا کرد اشکالی ندارد.»محمد‌صادق کوشکی در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به سئوالی درمورد اعتراض مدیرمسئول کیهان به حسین امیر‌عبداالهیان و علی باقری‌کنی در مورد طلب لغو همه تحریم‌ها به جای تحریم‌های برجامی گفت: «من کاری به آقای شریعتمداری ندارم، ولی شخصا یک نقدی را داشتم در خصوص مقوله نصب دوربین‌ها که به آژانس اجازه داده شد که در مجموعه کرج دوربین گذاشته شود. بحث من این بود که ما در حوزه هسته‌ای و در عرصه‌های مختلف از نحوه همکاری با آژانس تا مذاکرات وین، یک تجربه هشته ساله را پیش روی خود داریم؛ در این تجربه ما با حسن نیت، هرگونه همکاری ممکن را باآژانس یا با طرف‌های ۱+۵ انجام دادیم و خروجی همه این همکاری‌ها و حسن نیت‌ها این بود که هم به تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای ما حمله شد و هم اینکه هیچ امتیازی در این عرصه به ما داده نشد. یعنی عملا دست ما از بدیهی‌ترین امتیازات خالی ماند.»

«راهبر» مقصر حادثه متروی تهران
سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به جزئیات حادثه برخورد دو قطار مترو در خط ۵ گفت: در جلسه شب گذشته کمیسیون سوانح مشخص شد راهبر یکی از قطار‌ها هوشیاری و تمرکز کافی نداشته و ۴ خطا به صورت همزمان صورت گرفته است. شفیعی خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

ذوالنور: گرانی خودرو کمر مردم را شکسته
مجتبی ذوالنور در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: گرانی خودرو کمر مردم را شکسته است و بر روی همه چیز تاثیر می‌گذارد باید هر چه سریعتر فکری به حال مافیای خودروسازی داخلی کرد و تدبیر برای کنترل بازار خودرو اتخاذ کنیم. وی در ادامه اظهار کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واقعا تبعات سنگینی برای مردم به دنبال دارد. ما باید عرضه خود را در نظارت بر روی توزیع نهادهای دامی و کنترل بازار انجام دهیم. قطعا زحمت این کار کمتر از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود. نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: جامعه کشش و تحمل تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ندارد انتظار می رود هیات رئیسه در تعامل با دولت این موضوع را به صورت جدی دنبال کند.

سخنگوی کمیسیون «طرح صیانت از فضای مجازی»: نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها معیار نیست
لطف‌الله سیاه‌کلی  در مورد اینکه برخی از ایراداتی که مرکز پژوهش‌های مجلس از طرح صیانت از فضای مجازی عنوان کرده است مانند ترغیب مهاجرت نخبگان و دخالت در کسب و کار عمومی، کاملا با آنچه پیش از این اعضای کمیسیون مشترک ادعا می‌کردند که تصویب این طرح چنین تبعاتی را به همراه ندارد متفاوت است، گفت: «مرکز پژوهش‌های مجلس تحلیلش را داده است. قرار بود که مرکز پژوهش‌ها طرح جدیدی را ارئه دهد و در واقع این وظیفه مرکز بود. الان هم از ما فرصت خواسته تا طرح جدیدی را ارائه دهد حال در این مقطع یک تحلیلی هم منتشر کرده است که هم نکات مثبت و هم نکات منفی را گفته است.» وی خاطر نشان کرد: «این طرحی هم که الان موجود است، سال‌ها مرکز پژوهش‌ها حتی قبل از این دوره، بر روی آن کار کرده است. به هر حال چون دیدگاه ما این است که از نظر کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم، حتما به این مسائل توجه می‌کنیم. در هر صورت فردا جلسه کمیسیون است و در آنجا صحبت و تصمیم‌گیری می‌شود که به مرکز پژوهش‌ها فرصت دهیم تا طرح جدید را ارائه کند یا خیر.» این نماینده مجلس اضافه کرد: «بنابراین باید ببینیم آن طرحی که می‌آید چیست. اینکه نظر کارشناسی داده‌اند معیار کار نیست بلکه معیار کار طرحی است که ارائه می‌شود. تلاش این است قانونی که به تصویب می‌رسد، حداقل اشکال را داشته باشد؛ اینکه می‌گویم حداقل به این دلیل است که گاهی به صورت غیر عمد متوجه اشکالات نیستیم و اگر متوجه باشیم حتما جلوی آن را می‌گیریم چراکه قانون باید بدون اشکال باشد.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی بسته ویژه خبری پناهیان مهدی چمران ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی ممنوع الخروجی مرکز پژوهش ها ممنوع الخروج فعال سیاسی گذرنامه ی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود