Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز داده‌های رسمی منتشرشده در روز یکشنبه نشان می‌دهد این شهر ۱۳ میلیون نفری که برای چهارمین روز متوالی در قرنطینه قرار گرفته است، در روز شنبه ۱۵۵ مورد سرایت محلی کرونا را شناسایی کرده است که افزایشی بیش از دو برابری نسبت به ۷۵ مورد روز قبل از آن است.

به این ترتیب شمار روزانه موارد کرونا در سراسر چین به ۱۵۸ مورد می‌رسد که بالاترین میزان روزنه عفونت در این کشور از هنگامی است که این کشور در اوائل سال ۲۰۲۰ توانست همه‌گیری کرونا را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر شی‌آن که در فاصله ۹ تا ۲۵ دسامبر ۴۸۵ مورد علامت‌دار محلی کرونا را گزارش کرده است، اقدامات محدودکننده بسیار سختگیرانه‌ای را اعمال کرده که در راستای سیاست «تحمل صفر» پکن برای فرونشاندن فوری شعله‌ورشدن کرونا در هر منطقه‌ای از این کشور است.

یک مقام این شهر روز یکشنبه گفت از طریق سه دور آزمایش جمعی به سرعت این موارد عفونت شناسایی شده‌اند و افزود که شمار بالای موارد عفونت ممکن است در چند روز آینده ادامه پیدا کند.

دولت محلی این شهر همچنین اعلام کرد که یک کارزار ضدعفونی کردن سراسری را اجرا خواهد کرد و از ساکنان خواست پنجره‌هایشان را ببندند و لباس‌های روی بندها را از بالکن‌ها جمع کنند.

ساکنان شهر شی‌آن بدون اجازه کارفرمایان یا مقامات محلی اجازه ترک این شهر را ندارند و  چند آزمایش جمعی برای شناسایی موارد عفونت انجام شده است.

تا به حال موردی از عفونت با سویه‌ی اُمیکرون از این شهر گزارش نشده است، اما مقامات چینی معدودی عفونت‌ با سویه‌ی اُمیکرون را در میان مسافران بین‌المللی و در جنوب چین گزارش کرده‌اند.

سرزمین اصلی چین با افزودن موارد وارداتی ۲۰۶ مورد جدید عفونت کرونا را در روز شنبه ۲۵ دسامبر (۴ دی) گزارش کرد که نسبت به ۱۴۰ مورد روز قبل افزایش نشان می‌دهد.

مرگ جدیدی مربوط به کرونا از چین گزارش نشده و شمار کلی موارد مرگ ناشی از کرونا در حد ۴۶۳۶ مورد باقی مانده است. شمار کل عفونت‌ها هم در حد ۱۰۱۰۷۷ مورد است.

کد خبر 645838 برچسب‌ها كروناويروس چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژیر خطردر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که شمار شهدای کشتار میس الجبل به چهار نفر افزایش پیدا کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که شمار شهدا سه و زخمی شدگان پنج نفر است.

پس از این حمله رسانه های رژیم صهیونیستی از آماده باش شدید در شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش کوبنده حزب الله خبر دادند.

کد خبر 6097206

دیگر خبرها

  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش