Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله، گفت: حدود ۹۵ درصد از ساختمان‌های اداری شهرستان مشکل مناسب‌سازی دارند و حداقل استانداردهای مورد نیاز استفاده معلولان و سالمندان در ساخت آن‌ها رعایت نشده است.

هادی مؤمنی، در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان سلسله، با تأکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به مسائل مناسب‌سازی فضاها به منظور استفاده معلولان و سالمندان جامعه،  اظهار کرد: ورودی اکثر بانک‌های شهرستان و نحوه استقرار خودپردازها به گونه‌ای نیست که مناسب استفاده این افراد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فضاهایی که برای داروخانه‌های شهرستان استفاده شده هیچگونه حداقل‌هایی از مناسب‌سازی در آن‌ها انجام نشده و معلولان گاهاً در بیرون از داروخانه‌ها ایستاده و نسخه خود را به سایر افراد می‌دهند تا بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند، درحالی‌که معلولان و سالمندان نیز مانند سایر افراد جامعه باید بتوانند کارهای روزمره خود را بدون مشکل و نیاز به کسی انجام دهند.  

مؤمنی با تأکید بر مناسب‌سازی مدارس، به خصوص مدارس استثنایی شهرستان، عنوان کرد: گاهاً مشاهده می‌شود که برخی تاکسی‌ها و آژانس‌های مسافربری شهرستان از سوار کردن مسافر معلول به دلیل حمل ویلچر خودداری می‌کنند که سازمان حمل و نقل شهرداری باید به شدت در این زمینه نظارت داشته و تعدادی از تاکسی‌های شهر را برای استفاده معلولان اختصاص دهد و تذکرات لازم را برای رعایت به آژانس‌ها اعلام کند تا چنانچه هرکدام از رانندگان از حمل معلولان خودداری کردند با قطع سهمیه بنزین آن ماه خود روبرو شوند تا تکریم معلولان را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله با بیان اینکه ادارات را به لحاظ مشکلات بودجه‌ای درک می‌کنیم، عنوان کرد: قطعاً سازمان مدیریت و برنامه ریزی رقم‌هایی را برای تعمیر و تجهیز پیش‌بینی کرده و باید در این زمینه برای رفع مشکلات معلولان و مناسب‌سازی‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: مطب‌ها و مکان‌های عمومی شخصی باید به سمتی پیش بروند که استانداردهای مناسب‌سازی در آن‌ها رعایت شود و اداره راه و شهرسازی و سایر اداراتی که پروژه‌های عمرانی دارند باید کارگروه نظارت برنامه‌های مناسب‌سازی را در تمام بازدیدها در اولویت قرار دهند.

مؤمنی با بیان اینکه معلولان با درخشش در تمامی آوردگاه‌های مهم استانی،  کشوری و جهانی نشان داده‌اند که معلولیت محدودیت نیست، گفت: اگر محدودیتی هم وجود دارد ما برای آن‌ها ایجاد کرده‌ایم و روا نیست که همچون سایر افراد جامعه از حداقل حقوق اجتماعی خود برخوردار نباشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرمانداري مناسب سازی معابر برای معلولان شهرداری اداره راه و شهرسازي شهرداري برنامه ریزی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب