Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:13:33 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۶۰۴۰

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شدت عوارض بیماری کووید ۱۹ در میان کودکانی که به سویه جدید کرونا موسوم به "اومیکرون" مبتلا شده‌اند به میزان ۲۰ درصد بیشتر از علامتهای ابتلا به سویه‌های پیشین ویروس همه‌گیر است. دکتر اشرف توانایی افزود: سرعت چرخش اومیکرون و شدت سرایت آن در سطح خانواده و اجتماع بسیار بالاست لذا هرگونه عادی‌انگاری‌ نسبت به آن موجب آلودگی شدیدتر و مریضی طیف وسیعتری از افراد جامعه نسبت به سویه‌های پیشین ویروس کرونا می‌شود اما با رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع و استفاده از ماسک طبی صورت می‌توان مانع شیوع آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه تزریق واکسن کرونا راهبردی‌ترین روش برای پیشگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ در جامعه و مرگ ناشی از آن است. این پزشک متخصص عفونی گفت: گرچه احتمال ابتلای شهروندانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند به بیماری کووید ۱۹ وجود دارد ولی حتی در این صورت شدت بیماری در شهروندان واکسینه شده بسیار خفیف و سبک خواهد بود بنابراین شتاب برای تزریق سومین دوز واکسن امری حیاتی و الزامی است.

مشهد- مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی گفت: پرونده ۱۳ اثر تاریخی این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران توسط شورای ثبت این اداره‌کل بررسی شد تا به تهران ارسال شود. محمود طغرایی این آثار را شامل ۲ حوض انبار در روستاهای سعادت‌آباد و امین‌آباد شهرستان رشتخوار، پایاب(سقاوه) قنات خواف، حوض انبار صحرای خواف، حوض انبار فایندر، حوض‌انبار نشتیفان خواف، خانه تاریخی نوبهار در نشتیفان، پایاب‌های مردانه و زنانه(سقاوه) نشتیفان خواف، مسجدجامع شهر سلامی، خانه تاریخی اعتباری نشتیفان، خانه تاریخی درب سنگی روستای بهاباد شهرستان گناباد، کوه سینو و قبرستان تاریخی نشتیفان ذکر و بیان کرد: برای تمام این آثار تاریخی پرونده ثبتی تشکیل و مستندسازی، مطالعات و پژوهش‌ میدانی انجام شده است. بر اساس روال قانونی و کارشناسی پرونده ثبت آثار تاریخی برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی کشور، ابتدا در شورای ثبت استانی بررسی شده سپس به وزارت میراث فرهنگی ارسال و در صورت تصویب در شورای ثبت کشور،  در فهرست آثار ملی ایران قرار می‌گیرد.

سبزوار- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت:از ابتدای امسال هشت هزار و ۸۹۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سبزوار صورت گرفته و ۶۶۸ پرونده تخلف صنفی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. شهرام طلوع فکور روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان سبزوار افزود: بیشترین این تخلفات در زمینه قاچاق کالا، احتکار، گران‌فروشی، امتناع از عرضه کالا، فروش اجباری کالا و مربوط به واحدهای صنفی بهداشتی و آرایشی، فرآورده‌های غذایی، پروتئینی و لبنیاتی بوده است که میزان تخلفات این واحدها افزون بر ۲۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال است.

مشهد- اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به گزارش دهی تلفات بیماری در واحدهای پرورش طیور این استان با توجه به مخاطرات بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید و اعلام کرد: کوتاهی مسوولان فنی و مرغداران در این خصوص پیگیرد قانونی دارد.به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، با توجه به حساسیت‌های کنونی در زمینه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مشاهده کانون‌هایی از این بیماری در برخی از مناطق کشور  ضروری است کلیه ادارات و نهادهای مرتبط، تمام توان خود را برای پیشگیری از اپیدمی این بیماری به کار گیرند و در این راستا مرغداران و مسوولان فنی بهداشتی واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی می‌بایست در خصوص اطلاع رسانی موارد تلفات هوشیار بوده و ظرف ۲۴ یا ۴۸ ساعت، گزارشها در این خصوص را به مرکز رسمی دامپزشکی محل اسقرار خود اطلاع دهند.
مشهد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی دستگاه های اجرایی حوزه انرژی استان را ملزم کرد که پس از تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود برای خدمت رسانی در حوزه تولید و توزیع انرژی، آنها را به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسانند.به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جواد خدایی در نشست کمیته نفت و گاز ستاد انرژی استان که به میزبانی شرکت گاز برگزار شد گفت: شرکت های خدماتی حوزه انرژی باید از سیاست های توسعه شهری، روستایی و صنعتی استان آگاه باشند تا بتوانند موازی این اقدامات خدمت رسانی را انجام دهند و اثر این هم افزایی هم باید به وضوح در خدمت رسانی به بخش های مختف استان دیده شود لذا خواسته ما از مدیران تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با رویکرد آمایش سرزمین است.

برچسب‌ها بسته خبری اومیکرون مشهد سبزوار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری اومیکرون مشهد بسته خبری اومیکرون مشهد سبزوار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایران خراسان رضوی حوض انبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید