Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در نشست هیئت اجرایی خانه کارگر خوزستان، با اشاره به مشکلات ساختاری بودجه سال ۱۴۰۱ و طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: در صورت تصویب این بودجه در سال آینده با تورم بالاتر از ۵۰ درصد مواجه می‌شویم و سفره‌ کارگران و بازنشستگان بیش از این خالی خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ نشست هیئت اجرایی خانه کارگر خوزستان عصر امروز یکشنبه پنجم دی‌ماه با حضور حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی، قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، هوشنگ درویشی رئیس شوراهای اسلامی کار استان و اعضای هیئت اجرایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حسن صادقی ضمن ارزیابی مسائل روز کارگران و بازنشستگان به بیان مشکلات ساختاری بودجه سال ۱۴۰۱، طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر معیشت کارگران پرداخت و افزود: لایحه بودجه با فرض ماندن تحریم‌ها بسته شده است که در صورت تصویب در سال آینده با تورم بالاتر از ۵۰ درصد مواجه می‌شویم و سفره‌ی کارگران و بازنشستگان بیش از این خالی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنایع مادر در بودجه سال آینده دیده نشده و شاهد عدم توجه به سرمایه گذاری خارجی و داخلی هستیم، گفت: طرح افزایش سن بازنشستگی ضد اشتغال و باعث سراریز شدن حجم بزرگ تقاضای بازنشستگی از تامین اجتماعی می‌شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور همچنین از عدم تخصیص بودجه برای سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

در ادامه، قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ضمن بیان مشکلات حوضه کارگری خوزستان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ فشار مالیاتی بر دوش مزد بگیران است.

وی افزود: در مورد سازمان تامین اجتماعی نیز در حالی که برای سایر صندوق‌ها ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌اند اما برای تامین اجتماعی مبلغی در نظر گرفته نشده است.

در پایان اعضای هیات اجرایی به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با مسائل کارگران پرداختند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اجرایی خانه کارگر خوزستان تامین اجتماعی بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است

میثم برجعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتدار و پیشرفت‌های کشور ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم،» کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار خواهند داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر افزود: دفاع از حق و حقوق کارگران به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این اداره بوده و در این راستا تلاش فراوانی انجام شده است.

برجعلی زاده بابیان اینکه شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کارگر بیمه شده دارد، گقت: امیدوارم که با تاکیداتی که مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته خصوصاً در هفته کارگر داشتند شاهد افزایش امنیت شغلی کارگران و ایجاد آرامش روانی و اقتصادی و در نتیجه شکوفایی تولید و چرخش هر چه بهتر چرخ اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل تعهد اشتغال شهرستان رودسر ۱۸۳۲ نفر بوده که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۷۱ نفر معادل ۱۰۸ درصد محقق شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در رودسر پرداخت شد که بیش از ۵۰ درصد کل تسهیلات توسط کمیته امداد انجام شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رودسر از جمله برنامه های اداره تعاون شهرستان را همکاری بامجموعه فرمانداری و اعضای کمیسیون کارگری شهرستان غبارروبی مزار شهدا، بازدید از شرکت ها، میزخدمت در نماز جمعه، دیدار با کارگران و پاسخ به سوالاتشان در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های کارگری و نیز تجلیل از ۸۰ کارگر و کارآفرین نمونه ذکر کرد.

کد خبر 6093675

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید