Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:05:02 GMT

مزار شهدای آرامستان‌های توس مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۶۳۰۸

مزار شهدای آرامستان‌های توس مرمت می‌شود

گروه استان‌ها-رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مزار مطهر هشت شهید مدفون در آرامستان‌های بافت تاریخی توس مرمت و المان عکس بر روی آنها نصب می‌شود. - اخبار استانها -

مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:متاسفانه قبور مطهر شهدای توس از شرایط نامناسبی برخوردار هستند و به همین منظور، مرمت و احیا آنها در دستور کار شهرداری مشهد قرار داده شد تا با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم تکریم و گرامیداشت مقام شامخ شهدا افزود: بی‌شک همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «زنده‌ نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست» و مدیریت شهری مشهدمقدس نیز سعی می‌کند تا در حد بضاعت و اختیارات خود در این جهت گام بردارد.

شمال ایران معطر به عطر شهدا می‌شود/ تشییع 6 شهید دفاع مقدس در استان مازندرانسخنگوی شورای شهر مشهد: با کاهش چشمگیر سهم شهرداری‌ها در بودجه 1401 مواجه هستیمکمیسیون ویژه بانوان و خانواده در شورای شهر مشهد تشکیل شد

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهدا جان خود را در راه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، اسلام و ایران عزیز فدا کردند و موجبات عزت، افتخار و سربلندی میهن اسلامی را فراهم کردند. بنابراین همچون تاکیدات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مبنی بر ادای احترام به مقام شامخ ایشان برای تمام اقشار جامعه و ما که خادمان و کارگزاران مردم در اداره شهر هستیم، ضروری و واجب است.

طهوریان عسکری با بیان اینکه علاوه‌ بر گلزار شهداء آرامستان بهشت‌رضا(ع)، برخی دیگر از آرامستان‌های سطح شهر هم، شهدا گرانقدر را در دل خود جای داده‌‎اند، افزود: بافت تاریخی توس هم از این امر بی‌‌نصیب نمانده و هشت شهید گلگون کفن در این خطه نام‌آور دفن شده‌اند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی شهیدان به عنوان الگویی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که موتور محرکه انقلاب هستند، ضروری و بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صحنه‌هایی ماندگار را آفریدند که تضمین کننده پیروزی‌‌های رزمندگان در آن دوره حساس بود.

رضایی با تاکید بر نقش‌ معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس تصریح: تقدیم 36 معلم شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی به ویژه این شهرستان است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده و تقدیم بیش از 365 شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای حضور در امراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل گفت: امروز دشمن در تلاش است تا با بهترین امکانات به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت تمام با یزیدیان زمانه مقابله کند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال