Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب (5 دی) نوبت به فرامرز ظلی رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با فرامرز ظلی نظر ایشان در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

فرامرز ظلی در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. فرامرز ظلی متولد 11 خرداد 1321 است. این پیشکسوت فوتبال بازیکن سابق تیم های شرق، کیان، پاس و تاج بوده، همچنین ظلی در تیم ملی ایران و تیم ملی ارتش نیز بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دروازه بان بزرگ فوتبال ایران در سالهای دهه 40 تا 50 بوده و از خوشنام ترین ها و دوست داشتنی ترین ها است که بین فوتبالی ها به عمو ظلی شاعر فوتبالیست ها معروف است.

فرامرز ظلی تیم منتخب قرن خود را این چنین انتخاب کرد و پس از انتخاب همایون بهزادی به عنوان یکی از دو مهاجم قرن، شعری برای او گفت.

دروازه بان:

ناصر حجازی را انتخاب می کنم. البته احمدرضا عابدزاده هم شایستگی های بسیاری دارد اما در نهایت حجازی از دید من بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است.

دفاع چپ:

مصطفی عرب انتخاب من در این پست است. من در تیم ملی ایران و تیم ملی ارتش با او بازی کردم. مصطفی دفاع بسیار مستحکم، با شعور و باهوشی بود.

مدافعان میانی:

حسین گازرانی انتخاب اول من در این پست است. سالها با او بازی کردم و پشت سر او بودم. حسین بسیار مستحکم و باهوش بود. اون خونسرد فوتبال بازی می کرد. دیگر انتخابم در این پست محمد پنجعلی است. پنجعلی به نظر من یکی از مدافعانی بود که شعورش در دفاع وسط نمونه بود. استوپ می کرد، نگاه می کرد و پاس های خوبی می داد و باهوش بود. با هافبک ها هم بسیار خوب ارتباط برقرار می کرد.

دفاع راست:

ابراهیم آشتیانی. پدیده بزرگی که خط دفاعی خود تا خط دفاعی حریف را طی می کرد. پاس های خوبی می داد و ضربات خوبی می زد با همان هوش و ذکاوتش برمی گشت.

هافبک راست:

علی پروین را انتخاب می کنم. بازیکنی بود که در عمرش 20 بار زمین نخورد اما تاکتیک ها را به خوبی ارائه می کرد. ضربات کاشته عالی داشت، خوب پاس می داد و یک کاپیتان فکور بود.

هافبک دفاعی:

در این پست پرویز قلیچ خانی را انتخاب می کنم. بازیکنی که شاید در تاریخ فوتبال ایران می توانست در هر تیمی بازی کند، رد شدن از او خیلی سخت بود. همه چیزش بی نظیر بود. در تیم ملی، در پاس، در تیم ملی ارتش با هم بودیم.

هافبک چپ:

علی کریمی انتخاب من در این پست است. یک هافبک فکور و موفق در جایگیری ها، کریمی در پاس هایی که به مهاجمان می داد بسیار خوب بود. تکنیکی عالی داشت و فوق العاده انسانی شریف و بازیکنی مطیع در میدان بود.

هافبک نفوذی:

حسین کلانی انتخاب من در این پست است. حسین تیزرو ترین مهاجمی بود که من دیده ام. ضرباتی که به سمت دروازه می زد گلرها تشخیص نمی دادند گاهی به کدام سمت می زند. او فوق العاده جنگنده و صبور بود. سرزدن هایش هم فوق العاده بود.

مهاجمان:

انتخاب اولم در این پست همایون بهزادی است. همایون شخصیت والایی در فوتبال داشت، ضربات سر را در بلندای آسمان اجرا می کرد بسیار فکور بود. در عین جنگندگی به گوش چپ پرسپولیس در یک فصل 14 پاس داد که 12 تایش گل شد.

فرامرز ظلی اینجا احساساتی شد و برای سرطلایی فوتبال ایران ابراز دلتنگی کرد. ظلی یکی از شعرهای خود را برای همایون بهزادی خواند:

همایون جان، دلم برای تو تگ است و از دریچه هنوز به راه آمدنت با امید می نگرم. 

دیگر انتخابم در این پست علی دایی است. یک فوتبالیستی که در تاریخ فوتبال ایران باید او را با خطوط زرین نوشت. شایسته از هر لحاظ، کردار، رفتار، شخصیت. از نظر فوتبالی هم کسی است که به تازگی رونالدو رکوردش را شکسته و این برای یک ایرانی فراتر از انتظار است.

سه بازیکن برتر قرن:

علی دایی نفر اول. علی پروین نفر دوم و پرویز قلیچ خانی نفر سوم.

مربی قرن:

حشمت مهاجرانی در مربی ایرانی انتخاب من است. در بین مربیان خارجی نیز رایکوف را انتخاب می کنم.

داور قرن:

زنده یاد جعفر نامدار، اولین داور ایرانی بود که در جام جهانی سوت زد. 

تیم قرن:

تیم ملی قهرمان آسیا شد و با حشمت مهاجرانی به جام جهانی 1978 رفت، فوق العاده بود.

فرامرز ظلی در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن رایش را به غلامرضا تختی، محمد نصیری و عبدالله موحد داد.

اخبار داغ 

همسر ساسی مانکن زیباتر است یا دنیا جهانبخت ؟! + مقایسه عکس ها فیلیپه کوتینیو و توزیع غذا میان نیازمندان / عکس اعلام آمادگی مهدی مهدوی‌ کیا برای استعفا چالش فوتبالی در خیابان؛ در شب های کریسمسی / فیلم مصاحبه اولیایی کار دست استقلال و پرسپولیس داد!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: من در این پست انتخاب می کنم فوتبال ایران فرامرز ظلی فوق العاده تیم ملی انتخاب من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان و بازیکن سابق لیورپول در گفتگو اختصاصی که با رسانه لیگ عربستان داشت درباره نکات شخصی زندگی‌اش صحبت کرده است.

او ابتدا گفت: من به ورزش علاقه زیادی دارم، بنابراین سعی می‌کنم در این رشته بمانم و شغلی مرتبط با فوتبال یا شاید ورزش دیگری پیدا کنم. در دوران کودکی تنها اوقات فراغت من این بود که در تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینم.

او ادامه داد: توصیه‌ای که من به بازیکنان جوان می‌کنم این است که رویاهای خود را محدود نکنند و تا زمانی که به آن‌ها نرسیدند، سخت و با پشتکار باشید. آدم‌های موفق با انگیزه و منظم هستند و تا زمانی که به موفقیت برسید، من معتقدم که باید این مسیر را ادامه دهند.

جرارد در مورد انتخاب سه بازیکن خود برای پیوستن به تیم تاریخی مدنظرش گفت: زین الدین زیدان را قطعا انتخاب خواهم کرد، زیرا او الگوی نسل من بود و بهترین هافبک جهان بود، بنابراین زیدان را انتخاب خواهم کرد. بعد از آن هم رونالدو و مسی را انتخاب می‌کنم که بهترین بازیکنان جهان در دوران بازیگری من بودند و به رقابت با آنها افتخار می‌کنم.

مربی انگلستانی الاتفاق در خصوص نحوه شخصی خودش پاسخ داد: وقتی سر کار نیستم، فقط به خانواده فکر می‌کنم. من فردی هستم که خیلی به خانواده‌ام وابسته هستم و 3 دختر و یک پسر دارم که همیشه با آنها فوتبال بازی می‌کنم و با آنها درباره فوتبال بدون خسته شدن صحبت می‌کنیم. برای خانه رفتن همیشه مشتاق بودم چون می‌دانم یک خانواده دوست‌داشتنی منتظر من هستند.

دیگر خبرها

  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • (ویدئو) آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است | ویدئو
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم