Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، آمارها نشان می‌دهند که میزان دستبرد به خودروها در آمریکا افزایش ‌یافته است. نیوزویک می‌گوید که در سال ۲۰۲۱ دستبرد به خودروها ۳۲٪ و سرقت خودروها ۲۵٪ نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. کالیفرنیا در حال حاضر گرفتار موجی از سرقت شامل دزدی از خودروهای پارک‌شده و فروشگاه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم آمریکا برای جلوگیری از دستبرد زدن دزدها به خودرو چه کار می‌کنند؟ پاسخ این سؤال آن چیزی نیست که مقامات از مردم درخواست کرده‌اند، یعنی قرار ندادن هرگونه اشیای باارزش در خودرو و قفل کردن همه درها. روش برخی از مردم آمریکا دقیقاً برعکس این توصیه است: باز گذاشتن همه درها برای اینکه دزدها بدانند چیزی برای دزدیدن در خودرو وجود ندارد.

هفته گذشته، عکسی که توسط کوئیل رابینسون، اهل اوکلند، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد توجه همه را به خود جلب کرد. در این عکس دو خودروی شاسی بلند در کنار هم پارک شده‌ بودند و صندوق عقب‌های آن‌ها باز بود، در حالی که صاحبان آن‌ها در اطراف خودروها حضور نداشتند. طبق گفته عکاس، این یک اتفاق عادی در این منطقه است، چون تنها روش برای دلسرد کردن دزدها از شکستن شیشه‌ها برای گشتن به دنبال اشیا ارزشمند در داخل خودرو است.

پلیس از مردم درخواست کرده تا این روش را کنار بگذارند. گرت تام، نایب رئیس سابق اداره پلیس سانفرانسیسکو می‌گوید که باز کردن درهای خودرو برای دزدها به معنای باز کردن درها برای دردسرهای بیشتر است. به عنوان مثال ممکن است دزدها مدارکی از داخل داشبورد بدزدند یا کابین را تخریب کنند یا باتری یا خودرو را سرقت کنند.

یکی از صاحبان خودروها در این عکس می‌گوید که می‌خواهد دزدها بدانند که او «چیزی برای پنهان کردن ندارد» و چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند در خودروی او نیست.

کد خبر 645841 برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت سرگرمی ایالات متحده آمریکا خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم سارق سرقت سرگرمی ایالات متحده آمریکا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!

به گزارش ورزش سه، امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلا او به سرقت رفت.

منوچهری در گفتگو با خبرنگار ورزش سه گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری انجام ندادم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد، بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد، باز خداراشکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس