Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست با مدیرخدمات حوزه‌های عملیه کشور به تبیین تاریخچه سادات در گرمسیر و سردسیر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: در دوران قبل از انقلاب استان مورد ظلم واقع بود.

نماینده ولی فیقه در استان تصریح کرد: به رغم ستم های دوران پهلوی اما مردم از اول نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه علاقه زیاد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مردمی که در گذشته در تقابل با طاغوت بودند حامی انقلاب شدند گوش به فرمان امام بودند و بیشترین شهید نسبت به جمعیت در جنگ تحمیلی تقدیم کردند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مشارکت سیاسی مردم استان بیان داشت: در همه عرصه ها حضور فعال و چشمگیر دارند طوری که نسبت به جمعیت در صحنه های سیاسی رتبه دوم تا سوم را کسب کردند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه حوزه های علمیه  بعد از انقلاب شکل گرفت، افزود: در دوران صفویه روحانیت بوده منتهی خیلی شاخص نبودند.

وی اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی حوزه های علمیه در استان شکل گرفت در در دهدشت به همت مرحوم امیراحمد تقوی حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج در اوایل انقلاب تاسیس شد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان خروجی خوبی دارند، گفت: 240 طلبه در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا ع یاسوج، بیش از یکصد نفر در حوزه علمیه گچساران و 70 طلبه در حوزه علمیه دهدشت به تحصیل مشغول هستند.

وی همچنین حضور طلاب استان در دیگر استانها از جمله قم را قریب به یکهزار نفر اعلام کرد و گفت:  استقبال استان نسبت به حوزه های علمیه بالاست در رتبه یک تا سه نسبت به جمعیت قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: پنج مدرسه علمیه خواهران نیز در دهدشت، یاسوج و گچساران ، لیکک و سی سخت فعالیت دارند البته در سفر آیت الله اعرافی مصوب شد در چند شهرستان دیگر هم این حوزه های علمیه در بخش خواهران تاسیس شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 روحانی در قالب طرح های هجرت و استقرار و 200 معمر در استان فعالیت دارند، گفت: وضعیت طلاب استان از نظر بضاعت علمی مطلوب نیست برای درآمدزایی ظرفیت هایی وجود دارد اما بالفعل نشده است.

وی راه اندازی مرکز خدمات حوزه هیا علمیه را کمک به رفع مشکلات طلاب خواند و گفت: به برکت فرمان مقام معظم رهبری نسبت به راه اندازی مرکز خدمات، خدمات ارزشمند و گسترده تحسین برانگیز ارائه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای تامین مسکن طلاب اقداماتی آغاز می شود شورای مسکن اهتمام دارد این امر جلو برود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مسکن حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد حوزه های علمیه نماینده ولی حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

رسول چراغ سحر به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به اینکه شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است گفت: کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری زیرپوشش این بیمه قرار گرفته اند افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی و حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی در زمان پرداخت بیمه از تعرفه های درمانی نیز استفاده می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افزایش مبلغ وام های ضروری از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال از جمله برنامه های حمایتی دولت به بازنشستگان و مسنمری بگیران تامین اجتماعی بوده که بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

چراغ سحر تاکید کرد: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی کشور در استان به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد.

چراغ سحر عناون کرد:این المیپاد بامداد امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد به میزبانی کهگیلیویه و بویراحمد برگزار شده است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار شد ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان و صعود به قله قلم واقع در شهرستان دناست.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد