Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدهای بی‌رحمانه به محمد بنا و چرخه انتخابی‌اش برای تیم ملی کشتی فرنگی در کنار هجمه‌های تند به مهدوی‌کیا، سرمربی تیم فوتبال امید، به دلیل حضور در بازی نمادین عرب کاپ از جمله سوژه‌های اصلی این روزهای ورزش ایران است.

به گزارش برنا؛ نقدهای بی‌رحمانه به محمد بنا و چرخه انتخابی‌اش برای تیم ملی کشتی فرنگی در کنار هجمه‌های تند به مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید، به دلیل حضور در بازی نمادین عرب کاپ از جمله سوژه‌های اصلی این روزهای ورزش ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که چندی پیش علی ارسلان، فرنگی کار تیم ملی کشورمان، پس از ناکامی در رسیدن به دوبنده تیم ملی، ملیت خود را تغییر می‌دهد و برای ادامه فعالیت ورزشی راهی صربستان می‌شود، اتفاقی که با واکنش تند قهرمانان سابق تیم ملی کشتی نیز همراه می‌شود. امید نوروزی و قاسم رضایی، از قهرمانان المپیک 2012 لندن و در ادامه سعید عبدولی، از فرنگی‌کاران مطرح کشورمان، پس از این جریان به نوعی علمدار انتقاد از محمد بنا می‌شوند و با انتشار پست‌های متعدد در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه‌ها تصمیمات سرمربی تیم ملی در گزینش کشتی گیران برای شرکت در مسابقات را مورد نقد قرار می‌دهند و به نوعی سرمربی تیم ملی را مقصر اصلی کوچ ستارگان کشتی قلمداد می‌کنند.

این در حالی است که با حضور «بنا» کشتی فرنگی ایران روزهایی را تجربه کرد که تاریخ به خود ندیده بود. بدون تردید محمد بنا  از زمان حضورش در تیم ملی در شرایطی امیدها را در این رشته ورزشی زنده کرد که شاید در آن دوران کمتر کسی تصور می‌کرد روزی کشتی فرنگی ایران هم بتواند به سه مدال طلا در المپیک دست یابد. بنا بی‌شک در سال‌های اخیر نیز با موفقیت‌هایی که به همراه شاگردان دلیرش به ارمغان آورده که نمونه آخر آن هم می‌توان به درخشش در المپیک توکیو و نایب قهرمانی جهان اشاره کرد، به آرزوی خانواده کشتی فرنگی رنگ واقعیت بخشیده است.  

در این طرف ماجرا اما مهدی مهدوی‌کیا، لژیونر سرشناس سال‌های پیش تیم‌ ملی که هدایت امیدهای ایران را برعهده دارد، ایستاده است. ماجرا مربوط به حضور او در یک مسابقه نمادین تحت عنوان عرب کاپ است. مهدوی‌کیا که در این بازی به عنوان مهمان و نماینده ایران حضور داشته در تیم ستارگان اعراب به زمین رفت، البته این اتفاق در حالی رخ داده که گفته می‌شود سرمربی تیم‌ امید با پیراهن منقش به پرچم رژیم اشغالگر قدس برای این تیم به میدان رفته، حال آن که شنیدیم سرمربی تیم امید ایران همراه با تعدادی از بازیکنان از جمله یونس محمود با ماژیک روی پرچم رژیم صهیونیستی خط کشیدند.

حالا همین اتفاق که صحت و سقم آن هنوز هم خیلی مشخص نیست سبب شده برخی با دستمایه قرار دادن این موضوع مهدوی‌کیا را زیر رگبار انتقادات تند و تیز قرار بدهند و از او به عنوان ورزشکاری که نمادهای اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته یاد کنند. هرچند که در این روزها و قضاوت‌های شتاب زده در هر موضوعی و این مدل داوری‌ها دیگر جای تعجبی باقی نمی‌گذارد اما کاش فراموش نکنیم که مهدوی‌کیا همان ورزشکاری است که روزی با گل تاریخی به آمریکا از خود یک چهره ملی ساخت و به همین دلیل هم از سوی رهبر انقلاب به عنوان سرباز قهرمان با معافیت خدمت روبرو شد و در ادامه نیز به عنوان موفق‌ترین لژیونر فوتبال ایران سال‌ها برای کشورش بازی کرد.

ماجرای محمد بنا و مقصر خواندن او در باب کوچ ستارگان کشتی و همزمانی این مساله با اتفاقات رخ داده برای سرمربی تیم امید کشورمان این مساله را به ذهن می‌رساند که چرا ما از طرفی با زیرپا گذاشتن واقعیت در تلاشیم به هر قیمتی این قهرمانان و ستاره‌های ورزش را در عرصه ملی نگه داریم ولی از طرف دیگر با ایجاد یکسری دلزدگی‌های ناخواسته و قضاوت‌های عجولانه آنها را به کوچ اجباری ترغیب می‌کنیم؟!

انتهای پیام// 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی کشتی فرنگی مهدی مهدوی کیا بازی ایران صربستان تیم ملی کشتی المپیک لندن فضای مجازی مصاحبه کشتی سرمربی تیم ملی مدال طلا جهان کشتی فرنگی مهدی مهدوی او مهدوی کیا زمین رژیم صهیونیستی رهبر انقلاب فوتبال ایران ذهن مهدی مهدوی کیا محمد بنا سرمربی تیم کشتی فرنگی مهدوی کیا محمد بنا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در نشست با مسئول و نیروهای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و قدردانی از تلاش‌های مجموعه سپاه پاسداران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ماه گذشته در جمع نمایندگان ولی‌فقیه فرمودند مهم‌ترین وظیفه نمایندگانم ارتباط با مردم است که  سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات است.

وی با بیان اینکه کار عقیدتی و ارتباط با بدنه بسیار ارزشمند و مهم است، گفت: ارتباط با مردم لزوماً ارتباط عرفانی و عام نیست بلکه ارتباط در دسترس قرار گرفتن است، در طول شبانه‌روز باید پاسخ‌گوی تماس‌ها و ارتباطات باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ضرورت  تقویت اعتقاد و ایمان تصریح کرد: به عنوان یکی از وظایف اصلی، «مطالعه، پشتوانه‌سازی و تقویت عقیده»، از جمله کارهای حیاتی، به ویژه در بخش‌های عقیدتی است.

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی را بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید قدر کار را دانست چراکه هر کسی پاسبان عقیده دیگران و بیان‌کننده عقیده نیست، طبق روایتی (دوکار نباید انجام داد که هلاک مردان است)، نخست باطلی را به دین خدا نسبت داد و دوم اینکه هر چیزی را در قالب  حدیث و روایت تحویل مخاطب نداد.

پورذهبی بر ضرورت دوری از هر گونه اختلاف و سرقت فکری تأکید کرد و یادآور شد: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است.

شهید مطهری یک معلم به تمام معنا بود

حجت‌الاسلام طه توکلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: نفس، نگاه، تواضع، جایگاه و حضور نماینده حضرت آقا در استان برای همه ما بسیجیان و سپاهیان درس و الگو‌ست و این فضل و علم در مأموریت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: به فرمایش آقا امیرالمومنین حضرت علی(ع) باید نقاط مثبت مردان بزرگ روزگار را بیان کرد، نگاه، تعامل، وحدت رویه و همراهی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به مردم و‌ مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی بسیار بزرگ بوده و‌ باید از این خوبی‌ها تکریم شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فرموده رهبری افزود: «هدایت معنوی و سیاسی و خدمات اجتماعی» سه وظیفه عمده روحانیت است. یکی از مباحث محوری شهید مطهری؛ شهید این ایام به عنوان یک واقعیت در همه دوران و‌ عرصه‌ها درک صحیح روحانیونیت نسبت به وظایف خود است.

وی استاد شهید مطهری را عارف، فیلسوف و متکلم به تمام معنا خواند و اظهار کرد: این شهید والامقام یک معلم به تمام معنا بود که سراسر وجودش را در راه انقلاب تقدیم کرد، راه شهید مطهری امروز باید ادامه پیدا کند.

توکلی  تأکید کرد: امروز ادامه راه شهید مطهری که همان تبیین اسلام ناب محمدی(ص) است بایستی به جهانیان اعلام شود.

انتهای پیام/484/.

دیگر خبرها

  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • اوسمار به پرسپولیسی‌ها: رو پا بایستید، فراموش کنید!
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی