Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلافات ملکی یکی از دلایل نزاع و درگیری‌ها در سطح این استان شده اند.

سید عیسی حسنی در نشست با خبرنگاران در خصوص آسیب شناسی جرائم خشن و استفاده از سلاح در استان تمسک به مکتب شهید سلیمانی را موجب پیروزی و ظفرمندی انقلاب اسلامی دانست و افزود: یکی از مظلوم ترین دستگاه‌ها و نهادهای حقوقی دستگاه قضایی است، از حیث اینکه در بسیاری از موارد حتی از خودش هم نمی تواند دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی میراث دار اقدامات گذشته اتفاق افتاده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان کمتر از ۵۰ سال شهر شده است، ۴۰ سال قبل دادگاه در استان نبود، ریش سفیدان و طلبه ها بودند و یا به شیراز می رفتند، یکی از دلایل اصلی بالا رفتن آمار پرونده ها خدمات ارائه شده از سوی نظام است.

حسنی تصریح کرد: متاسفانه این استان مثل شهرستان دلیجان است روی سه راهی قرار گرفته است، جرائم در این مسیر رخ می دهد مسیر ترانزیت سلاح و مواد و مخدر است و بسیاری از اتفاقات و آسیب های اجتماعی از دست و قوت ما خارج است.

وی ادامه داد: نقدهایی از دستگاه ها و ادارات قوه مجریه دارم که به موقع خواهم گفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مسیرهای شوتی عنوان کرد: راهداری ما نیوجرسی برای تامین مسیر دو بانده نداشت، برای تامین آن می‌گویند بودجه ندارند این بخشی از کار است، تبلیغات سرزمین چهارفصل را در بوق و کرنا کردیم مسافر وارد شهرستان ما می شود اما از او سرقت می شود، امنیت وجود دارد اما احساس ناامنی را ایجاد می کنیم.

حسنی تاکید کرد: زیربنای شهرسازی ما نداریم ،شهرک جهاد خیابان ها چند متری است؟ امکان پارک دارند؟ دستگاه قضا میراث دار اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده است.

وی اظهار کرد: شبانه مجتمع قضایی سردار شهید سلیمانی را ببینید که تا ساعت های پس از نیمه شب و سحرگاه همکاران و قضات ما مشغول کارند، بنابراین قاضی که شبانه روز کار می کند چه فرصتی برای شنیدن اظهارات طرفین را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمبود فضاهای تفریحی در یاسوج گفت: جوانان ما در شهر جایی برای نفس کشیدن ندارند. در یاسوج پیست موتورسواری و پیست اتومبیل رانی نداریم جوان ما آخر شب در خیابان های شهر مانور می دهند که در این رابطه در دو طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۷۰۰ دستگاه خودرو دستگیر و توقیف شدند.

حسنی در خصوص توزیع ناعادلانه خدمات در شهر یاسوج افزود: بزرگترین منتقد این وضعیت، دادستان و معاون پیشگیری هست چه کسانی پشت قضیه عدم تمدید و بازنگری طرح تفضیلی شهر بودند و همان را اجرا نکردند. چرا در نقطه برخوردار شهر انبوه سازی کرده در طبقه ی ۷ و ۸ یک واحدی را ۲ میلیارد تومان می‌فروشند اما در نقطه پایین شهر فردی را برای پروانه ساخت، مردم را خون جگر می کنند.

وی با اشاره به برگزاری ۳۰کارگاه آموزشی توسط دستگاه قضا و ضرورت هم افزایی ادارات استان گفت: طرح جامع و تفصیلی باید به شدت پیگیری شود، در جنوب شهر قرار بود اقداماتی  انجام شود و در بلوار آیت الله ملک حسینی کوچه ها ۶ متری و یا بن بست شود که جلوی این موضوع را گرفتیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیسیون ماده ۵ شهرداری در یک زمان منبع و منشأ فساد شده بود و دستگاه قضایی جلوی این کار را گرفت.

حسنی در خصوص طرح تفضیلی شهر بیان کرد: دادگستری مکاتبه ای برای اختصاص دو میلیارد برای طرح تفضیلی شهر هزینه کنید تا سیما و منظر شهر تغییر کند اما اقدامی صورت نگرفت.

وی افزود: برای طرح جامع تفضیلی، ۴۰۰ میلیون تصویب کرده اند و اما در شورای شهرسازی ایران هنوز تصویب نشده است و چنانچه تصویب شود، اگر بخواهیم هم اجرا کنیم از طرح عقب هستیم و باید برنامه های بعدی را طراحی کنند و در مناطقی که باید اجرا شود ساختمان ها ساخته شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه های فرهنگی در دادگستری استان تصریح کرد: دستگاه قضایی بودجه فرهنگی ندارد از باب نظارتی در بخش های فرهنگی و اجتماعی باید حضور داشته باشیم که مقدار کمی بودجه داریم هم باید استانداری پرداخت کند.

حسنی عنوان کرد: اگر هیچ کاری نکرده باشیم ارتباط شبانه روزی با تمام رسانه ها داریم.

وی اشاره به وظیفه قوه قضائیه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است و هرجایی که لازم شد اقدام کرده ایم و برنامه مشاور شما در سیما آموزشی نکات ریز حقوقی که از همه نقاط کشور با این برنامه تماس می گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز های گذشته قرار بود درگیری مسلحانه در یکی از نقاط استان اتفاق بیفتد اما سریع پیشگیری کردیم، خیلی از اتفاقات به این شکل بودند که مردم قبل از وقوع به ما اطلاع رسانی کردند و پیشگیری کردیم، پیشگیری از وقوع جرم در درگیری ها وجود دارد سه روز پیش یک  درگیری در گردنه«کولی کش» در حال اتفاق افتادن بود که ورود و پیشگیری کردیم.

حسنی با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم اگر نشست با معتمدین را دستگاه قضایی برگزار کند از  همه ی نیروهای علمی، فرهنگی و صاحب نفوذ بین مردم استفاده می شود، افزود: در لیستی از نخبگانی که ظرفیت و شخصیت اجتماعی دارند از هر طایفه یک نفر را که نفوذ کلام و آبرو دارد، مأمور حل و فصل دعاوی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به توزیع ناعادلانه خدمات در سطح شهرهای استان خاطرنشان کرد: طی ۱۵ سال گذشته که طرح جامع و تفصیلی یاسوج تمدید نشد و چرا اجرا نشده است؟ در برخی از ادارات بیش از ۹۰۰ نفر را چند نفر نیروی متخصص ندارند؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلافات ملکی یکی از دلایل نزاع و درگیری‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

حسنی تاکید کرد: کمیسیون ماده ۵ زمانی منشأ رانت و فساد شده بود که از سوی دستگاه قضایی جلوی خیلی از آنها گرفته شده است.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است اما دستگاه قضایی یکی از این ۱۸دستگاه می باشد که در این زمینه وظیفه دارند بقیه دستگاه ها کجا هستند؟

معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مطلوب عمل کرده است و صدها مورد را قبل از وقوع در نطفه خفه کرده است.

حسنی از مردم خواست که پیشگیرانه و قبل از وقوع نزاع‌ها و درگیری ها را به ما گزارش دهند تا جلوی آنها گرفته شود.

وی در خصوص ایجاد ایست و بازرسی دائم در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد را خودروهای شوتی‌ها ناامن کردند بر جان خود، جان دیگر مردم را نیز به خطر انداختند و روزانه خود و دیگران را به کشتن می دهند که جهت پیشگیری و جلوگیری از این مسئله نیاز به ایست و بازرسی دائم داریم و این مسأله مهم نیاز به عزم ملی دارد.

معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه قضایی به موضوع استفاده غیرمجاز از سوخت ال پی جی در خودروها ورود کرده تصریح کرد: ۸۰ نمایندگی درصد استان داشتیم و بیشتر و اینها در جاهایی بود که گازرسانی شدند که قرار بود تا سال ۱۴۰۰ ساماندهی و جمع شوند اما با ورود برخی ها تحت فشار قرار گرفته‌ایم.

حسنی تاکید کرد: همه مردم، دستگاه قضایی، نهادها و سازمانها بخصوص دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد «نه به سلاح» دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اسلحه در سطح استان و تیراندازی در مراسم عزا و عروسی فرهنگ غلطی است که برخی ها با وجود نداشتن توان برایدخرید لباس خود در برخی مراسم ها یک قطار فشنگ که هر کدام ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان قیمت دارد، تیراندازی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بسیاری از قضات استان حکم جلب فامیل خود را صادر کردند و در برخورد با متهمان و مجرمان فرقی قائل نمی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد دادگستري كهگيلويه و بويراحمد دستگاه قضایی یکی از دلایل دستگاه ها درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر خبر داد.

آرش مصلح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: پیش بینی میزان بارش‌ها طی سامانه بارشی پیش رو ۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  سه سد در حال بهره‌برداری در استان داریم، اظهار کرد: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خروجی سد کوثر را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش داده ایم.

مصلح تصریح کرد: سد کوثر ۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد که پیش‌بینی می‌شود که طی بارش های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود.

وی ادامه داد: سد چم شیر گچساران ۷۰۵ میلیون مترمکعب هم اکنون ذخیره دارد که ۱۶۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در سد شاه قاسم ذخیره شده که هم اکنون یک میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی ۱۸ طرح اجرا کرده‌ایم که پس از اجرای این طرح‌ها تاکنون هیچ خسارتی ناشی از رودخانه‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم