Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:00:31 GMT

مدیریت روان‌آب‌های اهواز پاییز ۱۴۰۰ قابل قبول بود + فیلم

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۷۴۳۵

مدیریت روان‌آب‌های اهواز پاییز ۱۴۰۰ قابل قبول بود + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها_ آخرین روزهای پاییز، همراه با ورود سامانه بارشی گسترده به استان خوزستان بود که مسائل گذشته فاضلاب اهواز و تلاش‌ها برای اصلاح آن، بزرگترین چالش برای مدیران شهری بود و پاییز ۱۴۰۰ مدیریت روان‌آب‌های سطح اهواز قابل قبول بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اهواز ، آبان و آذر هر سال همراه با ورود سامانه پربارش و بارندگی‌های گسترده در استان خوزستان بود که فرسودگی شبکه فاضلاب شهری اهواز، سبب بروز مشکلات گسترده از جمله آبگرفتگی و زیر آب رفتن نقاطی از شهر اهواز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی در استان خوزستان به خصوص در اهواز متفاوت با دیگر نقاط کشور است چراکه به صورت دفعتی و به یکباره است به عنوان مثال مجموع بارندگی سه ماهه در یک شهر به جز در استان خوزستان ممکن است در طی چند ساعت در اهواز صورت بگیرد و این حجم از بارندگی در کنار فرسودگی شبکه فاضلاب و نبود شبکه دفع آب‌های سطحی، سبب فشار حداکثری به شبکه فاضلاب و تخریب و ریزش آن در طی هر بارندگی شده است.

با تصمیم ملی اصلاح شبکه فاضلاب اهواز و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز، بخشی از شبکه فاضلاب اهواز اصلاح شده است اما اصلاح تمام آن به گفته کارشناسان 2 سال دیگر زمان خواهد برد.

اصلاح کل شبکه فاضلاب در یک طرح جامع آمده است که در کنار آن الزام وجود یک طرح ضربتی و اقدام آن جهت کاهش حداکثری میزان خسارات بارندگی، به یک چالش بزرگ برای مدیران شهری اهواز تبدیل شده است که نتیجه کار آنان در آخرین روزهای پاییز در بارندگی اواخر آذرماه به چالش کشیده شد.

هرچند میزان بارندگی نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود، اما به گفته کارشناسان، در مقایسه با میزان بارندگی مشابه، شبکه فاضلاب اهواز، توان دفع داشت و خوشبختانه تاکنون شاهد تکرار خسارات بارندگی‌های گذشته نبودیم.

پس‌زدگی ‌و ‌گرفتگی فاضلاب در بارندگی‌های شدید اخیر اهواز گزارش نشدشهرداری اهواز و آبفا برای مهار آب‌های سطحی آمادگی داشته باشندآغاز بارندگی‌های شدید در خوزستان/ آیا قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر دوباره تکرار می‌شود؟ + فیلم

مشروح این گزارش را می‌توانید در ویدئویی زیر مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/331  /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خوزستان فاضلاب اهواز شبکه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ارتباطات مخابراتی در سطح استان با وجود بارندگی شدید در حالت پایدار قرار دارد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وجود شرایط جوی ناپایدار و بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب، تدابیر لازم برای رفع سریع اختلالات و برقراری پایداری ارتباطات توسط کارکنان مخابرات منطقه خوزستان انجام شده است.

وی افزود: تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان برای هرگونه اختلالات احتمالی ناشی از وجود بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب احتمالی، به همراه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در حالت آماده‌باش کامل بودند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی، شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا پایدار بوده و در حال حاضر تمام ارتباطات مخابراتی نرمال و به حالت عادی برقرار است.

فلاح‌زاده تصریح کرد: در طول مدت بارندگی، اختلالات به صورت عمده در شبکه‌های ارتباطی وجود نداشته است و اختلال و قطعی در بعضی سایت‌های شبکه همراه اول که به دلیل قطعی شبکه برق ناشی از طوفان و بارندگی سنگین به وجود آمده بود، با پیگیری‌های مستمر، رفع و نرمال شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، در همان ابتدای شرایط جوی و قطع شبکه برق، هاب سایت‌ها با موتور برق وارد شده و در حال حاضر وضعیت شبکه ارتباطی نرمال و پایدار است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده و رصد و پایش لحظه‌ای شبکه‌های ارتباطی، با تلاش‌های شبانه‌روزی و هدایت تیم‌های آماده‌باش فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان، با وجود شرایط جوی و بارش‌های سنگین طی چند روز گذشته، در حال حاضر شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا نرمال و ارتباطات مخابراتی در وضعیت پایدار است.

کد خبر 750677

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید