Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای راهبردی جمعیت با بیان اینکه نتایج طرح آینده‌پژوهی جمعیت استان برای مسئولان استانی در شورای اداری استان ارائه شود، اظهار داشت: افزایش نرخ باروری در استان مورد تاکید است.

او با گرامیداشت یکصد و سومین سالگرد تاسیس ثبت احوال در ایران افزود: جمعیت از مولفه‌های قدرت است، نیروی جوان و کارآمد نقطه قوت حرکت به سمت توسعه، پیشرفت و تعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کاهش ۲۶ صدم درصدی نرخ رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری + فیلم

مردانی اضافه کرد: تشویق و ترغیب جوانان به امر ازدواج و فرزندآوری، به عنوان یک شاخصه در جمعیت، نقش موثری در رشد و شکوفایی جامعه و تحکیم کانون خانواده را به‌دنبال دارد.

او ادامه داد: امروزه نرخ باروری تامین کننده اساس نیروی کاری آینده است و کاهش آن، آسیب‌های اجتماعی فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.

مردانی با اشاره به احتمال نرخ رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۳۰ براساس مطالعات انجام شده گفت: نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد در این سال‌ها اتفاق خاصی برای جمعیت نیفتاده است و اکنون نباید انتظار داشت جمعیت این استان بالای یک میلیون نفر باشد.

او افزود: سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ بند در سال‌های گذشته ابلاغ شده است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان باید به وظایف خود در این خصوص عمل و گزارش اقدامات خود را ارائه کنند.

مردانی اضافه کرد: قانون حمایت از خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و به‌دنبال آن کمیته صیانت از جمعیت به ریاست استانداران و دبیری دانشگاه علوم‌پزشکی تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد به‌عنوان دبیر، کمیته صیانت از جمعیت را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و آن را با هدف جوانی جمعیت فعال کند.

مردانی گفت: با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باید مردم را نسبت به لزوم تصویب و اجرا، پذیرش و استقبال از این قانون آگاه و برای آنان اقناع‌سازی کرد.

او افزود: افزایش نرخ باروری در استان به‌طور خاص در دستور کار مسئولان مرتبط باشد و نتایج مطالعات و پژوهش‌های آن در اختیار متولیان امر قرار گیرد.

مردانی اظهار داشت: شناسایی اولویت‌های محلی با هدف بومی‌سازی و بومی‌گزینی در اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی جمعیت باشد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ باروری شورای راهبردی جمعیت نرخ باروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند