Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:48:19 GMT

امیکرون مایه نگرانی جامعه شده است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۷۶۰۶

امیکرون مایه نگرانی جامعه شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا تا چند وقت دیگر دو ساله می‌شود.

این ویروس از ابتدای شیوع تاکنون در چهره‌های متفاوتی ظاهر شده است و هر کدام از چهره‌های آن ویژگی‌های خاصی داشته اند.

آخرین سویه کرونا که در حال حاضر شایع شده است، امیکرون است و درصد واگیری و شیوع آن از سایر سویه‌ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با تزریق واکسن کرونا می‌توان تا حدی تهدید امیکرون را خنثی کرد.

از سویه های گذشته عبرت بگیریم!

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: سویه امیکرون طبق گفته کارشناسان افراد زیادی را درگیر خود می‌کند و کار خیلی‌ها را به بیمارستان می‌کشد.

او گفت: هر چه می‌گذرد سویه‌های جدیدتری از کرونا شایع می‌شوند و باید در برابر هر کدام از آن‌ها آمادگی داشته باشیم و امور مربوط به ایمنی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید

واکسن و مرکز تزریق هست، مردم اقدام کنند

این شهروند بیرجندی گفت: طبق اخبار واکسن در دسترس همه مردم است و اگر کسی بخواهد دُزهای مختلف واکسن کرونا را دریافت کند، مشکلی نخواهد داشت.

او گفت: باید امیکرون را جدی بگیریم چرا که به تازگی از سویه دلتا عبور کرده ایم و جامعه نیاز دارد تا نفس راحتی بکشد و اگر رعایت نکنیم و امیکرون شایع شود، آرامش مردم به هم می‌خورد.

پیش بینی برنامه ای با ۵ فاز برای مقابله با امیکرون

اما برای امیکرون برنامه‌هایی در دستور کار مسئولین حوزه بهداشت و درمان است.

شریف زاده دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در مقیاس تعیین نقشه جدید کرونا بر اساس امیکرون ۲ تغییر اعمال می‌شود.

او گفت: در نقشه جدید میزان بروز ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و بر اساس این کاهش رنگ بندی انجام خواهد شد.

شریف زاده گفت: تاکنون بر اساس موارد بستری کرونا مثبت در بیمارستان‌ها رنگ بندی‌ها اعلام می‌شده است که از این به بعد علاوه بر موارد بستری، موارد سرپایی کرونا مثبت هم در رنگ بندی اعمال خواهد شد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بر اساس طرح هوشمند مدیریت کرونا افرادی که واکسن نزده اند باید حداقل هر دو هفته یک بار تست پی سی آر منفی ارائه دهند.

او گفت: این طرح در ۵ فاز اجرایی خواهد شد که تاکنون فقط فاز اول و دوم آن که ادارات دولتی و ناوگان حمل و نقل درون شهری است اجرایی شده است و مدارس و موسسات آموزش عالی در فاز پنجم هستند.

شریف زاده در خصوص نظارت بر تردد در مرز‌ها گفت: پیش از این نیز همکاران ما بر رفت و آمد و تردد در مرز‌ها نظارت داشته اند و اکنون نیز در مرز‌ها مستقر هستند و نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کرونا دستورالعمل های بهداشتی بر اساس او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند