Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر یونس پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که بخشی از این مراکز تحقیقاتی پویا و کاربردی نیستند، اظهار داشت: برنامه هایی در حال تدوین هستند تا شاهد پویایی و فعال شدن مراکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

وی افزود: چند روز پیش جلسه ای با حضور معاونان های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد که یکی از بحث های جدی در این جلسه، فعال سازی مراکز تحقیقاتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد که مراکز تحقیقاتی باید در حوزه تولید دانش و تامین نیازهای دانشگاه ها یا در استان های مستقر فعال شوند، به عبارتی این مجموعه ها باید محصول محور و کارآفرین باشند و این موضوع یکی از ملاک های مراکز تحقیقاتی برتر قرار می گیرد.

پناهی با یادآوری اینکه براساس برنامه پیش بینی شده مراکز تحقیقاتی به سه بخش تقسیم می شوند، اظهار داشت: برخی مراکز فعالیت خوبی دارند اما باید فعال‌تر و کاربردی‌تر شوند.

وی،تحقق این موضوع را نیازمند اصلاح ساختار و تامین نیروی متخصص عنوان کرد و گفت: فعالیت برخی مراکز تحقیقاتی تکراری است، ما تمایل نداریم که در یک دانشگاه ۲ مرکز تحقیقاتی با یک موضوع وجود داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر این که پیشنهاد کردیم دانشگاه ها این مراکز تحقیقاتی را ارزیابی و این اقدام را انجام دهند، ادامه داد: وزارت بهداشت توسعه کمیت و تعداد مراکز تحقیقاتی را دنبال نمی کند بلکه به دنبال توسعه کیفی مراکز تحقیقاتی است تا آنها به  اهداف خود دست پیدا کنند.

همه دغدغه های بخش پژوهش را کمبود بودجه نمی دانم

پناهی با بیان اینکه همه دغدغه های حوزه پژوهش را کمبود بودجه نمی دانم، گفت: به نظر می رسد اعتبارات خوبی در این حوزه وجود دارد که با مدیریت در مصرف و استفاده بهینه این اعتبارات می توان به اهداف خود رسید.

وی افزود: علاوه بر آن، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های خوبی از محققان انجام می دهند. برای تولید دانش و محصولات قراردادهای خوبی در حال امضا است که از این فرصت هم باید به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: نیازمند اصلاح نگرش در هزینه کرد بودجه پژوهشی هستیم،   هزینه کرد در پژوهش نوعی سرمایه گذاری است. اگر فرهنگ هزینه کرد در پژوهش در بین مسوولان، سیاست گذاران و صاحب نظران تغییر پیدا کند، بخش بزرگی از مشکلات برطرف می شود.

پناهی با یادآوری اینکه بودجه سالانه موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است، گفت: بودجه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، دکتر «یونس پناهی» نهم آذرماه با حکم وزیر بهداشت به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) منصوب شد.

وی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و در جمع یک درصد دانشمند برتر جهان قرار دارد.

برچسب‌ها محققان ایرانی پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محققان ایرانی پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی محققان ایرانی پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور