Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود دو سوم رای‌دهندگان ژاپنی از دولت فومیو کیشیدا حمایت می‌کنند و از تدابیر او برای مقابله با کرونا به ویژه بسته شدن موقت مرز به روی مسافران خارجی استقبال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اقتصادی نیکئی ژاپن امروز (دوشنبه) گزارش داد، حمایت از کابینه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به ۶۵ درصد افزایش یافته که به نسبت نظرسنجی ماه گذشته چهار درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نظرسنجی تازه که از جمعه تا یکشنبه انجام شد، ۶۱ درصد از پرسش‌شوندگان گام‌های کیشیدا برای مقابله با کرونا را مثبت ارزیابی کردند و این بالاترین رضایت مردمی از واکنش کرونایی دولت‌های ژاپن از فوریه ۲۰۲۰ است که روزنامه نیکئی پرسش از رای‌دهندگان در این رابطه را آغاز کرد.

در بحبوحه ظهور جهانی سویه امیکرون کرونا، فومیو کیشیدا در اواخر نوامبر اعلام کرد که ژاپن ورود خارجی‌ها را به مدت یک ماه ممنوع می‌کند. هفته گذشته او این اقدام را برای تعطیلات سال نو هم تمدید کرد.

کیشیدا در ماه اکتبر روی کار آمد و جای یوشیهیده سوگا را که یک سال نخست وزیر بود و طی آن مدت تعداد مبتلایان به کرونا به شدت افزایش یافت و محبوبیت او سقوط کرد، گرفت. ژاپن طی هفته‌های اخیر چند صد مورد موارد جدید ابتلا به کرونا رویت کرده که به نسبت اوت که روزانه بیش از ۲۰ هزار مبتلا شناسایی می‌شد، کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث‌چاینامورنینگ، تنها چند هفته پس از گفت‌وگوهای رسمی درباره ورود ژاپن به پیمان «آکوس»، «شین وون سیک،» وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول درباره پیوستن به بخشی از این پیمان امنیتی مذاکرات را آغاز کرده است.

پیمان آکوس یک پیمان دفاعی دو مرحله‌ای است که در سال ۲۰۲۱ بین آمریکا، انگلیس و استرالیا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عقب راندن از نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل گرفت.

در حالی که اولین مرحله برای ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای استرالیا به سه هسته اصلی محدود می‌شود، سه کشور عضو احتمال پیوستن سایر کشورها به مرحله دوم یا «ستون ۲» را افزایش داده‌اند که هدف آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی از جمله محاسبات کوانتومی و موشک‌های مافوق صوت است.

وزیر دفاع کره جنوبی در نشست مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی در ملبورن گفت کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.

وی دراین‌باره گفت: در جلسه امروز ما همچنین در مورد امکان مشارکت با مرحله آکوس بحث کردیم. ما از فعالیت های مرحله دوم آکوس حمایت می کنیم و از اینکه اعضا کره جنوبی را به عنوان شریک در نظر می گیرند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6093972

دیگر خبرها

  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند