Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف می‌شود، گفت : با وجود افزایش مصرف به دلیل برودت هوا این شرکت راهکار‌های لازم را برای مواجهه با افت فشار گاز پیش‌بینی کرده، اما تاکنون در این خصوص مشکلی خاصی در سطح استان نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : گاز استان در وضعیت پایدار و مطلوبی قرار دارد، اما مشترکان همچنان باید نسبت به رعایت مصرف بهینه و منطقی تلاش کنند.

او با اشاره به چند مورد مسمومیت ناشی از نشتی گاز در سطح استان از ابتدای آغاز فصل سرما تاکنون از مشترکان خواست در راستای حفظ جان و سلامت خود و اعضای خانواده نسبت به رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد، استفاده از کلاهک دودکش H در پشت بام و شلینگ و بست استاندارد اقدام کنند.

شهبازی از شهروندان خواست در راستای مصرف استاندارد و رعایت الگوی مصرف دمای منازل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند و با کم کردن حداقل یک درجه دمای سیستم گرمایشی ضمن کمک به اقتصاد خانواده و کشور شرکت گاز استان را نیز در راستای خدمت رسانی پایدار و مطلوب در فصل سرد سال یاری نمایند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: مشترکانی که دارای موتور خانه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران و ثبت نام از خدمات رایگان این شرکت به منظور بهینه سازی موتورخانه‌های واحد‌های مسکونی از جمله تنظیم دما مشعل، عایق بندی موتورخانه و نصب رسوب گیر بهره‌مند گردند و با انجام این کار‌ها ۱۰ الی ۱۵ درصد صرفه جویی گاز طبیعی داشته باشند.

شهبازی ادامه داد: اکنون ۹۹/۵ درصد خانوار‌های شهری استان کرمانشاه با گازرسانی به ۲۹ شهر و ۸۵ درصد خانوار‌های روستایی با گازرسانی به هزار و ۷۴۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

 او گفت: ۲ هزار ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۸ شهرک صنعتی و ۷۴ جایگاه CNG در استان به شبکه گاز سراسری متصل است.

او افزود: برنامه گازرسانی به ۳۰۰ روستا بعلاوه شهر‌های نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله با اعتباری معاول پنج هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این پروژه‌ها ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به ۱۰۰درصد و در بخش روستای به ۹۴ درصد و در مجموع کل استان به ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز مصرف گاز گازرسانی استان کرمانشاه گاز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند