Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:06:16 GMT

وجود ۱۹ شهرک صنعتی در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۸۴۰۰

وجود ۱۹ شهرک صنعتی در لرستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  بختیار رازانی،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: باید از پراکندگی صنعت در استان جلوگیری شود و اولویت اول استقرار واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه زمانی که واحد‌ها و صنایع در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند استعلامات ۱۵ گانه را نخواهند داشت، افزود: ۱۹ شهرک صنعتی در لرستان وجود دارد که ۱۶۰۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: بروجرد صنعتی‌ترین شهر استان بوده و ۳۴ درصد صنایع استان در بروجرد وجود دارد.

رازانی اضافه کرد: مصوبه دولت برای شهرک صنعتی شماره سه بروجرد نیز در راستای حمایت از تولید و اشتغال اخذ شده است و آمادگی لازم برای راه‌اندازی آن را داریم.

وی با بیان اینکه نواحی صنعتی نیاز به مصوبه دولت ندارند، بیان کرد: با توجه به استعدادی که در بروجرد وجود دارد ونایی بروجرد می‌تواند ناحیه صنعتی ترشیجات و خیارشور شده و در ۲۰ هکتار احداث شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: باید در این راستا زیرساخت‌ها فراهم شود به دلیل اینکه باعث اشتغال و مهاجر معکوس می‌شود.

رازانی اظهار کرد: بروجرد ظرفیت ایجاد ناحیه صنعتی با محوریت تولید مبل را دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی لرستان شهرک صنعتی شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال