Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:14:40 GMT

۴۱۰ تن کودشیمیایی بین کشاورزان گناوه توزیع شد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۸۴۵۷

۴۱۰ تن کودشیمیایی بین کشاورزان گناوه توزیع شد

عباس تخم افشان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل ۳۵۰ تن اوره و ۶۰ تن انواع کودهای سیاه است که بین ۵۶۰  کشاورز این شهرستان توزیع شده است.

وی اظهارداشت: همزمان با توزیع بذرهای اصلاح شده گندم با هدف ارتقای کمیت و کیفیت این محصول، طبق مصوبه معاون وزیرجهاد کشاورزی در فصل کاشت، سبد کودی شامل (اوره، فسفات، تریپل) مشخص شده است که در این ارتباط توزیع  کود شیمیایی اوره (کود سفید) و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه (کود سیاه) در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به اینکه در سال جاری، فرآیند توزیع کودهای شیمیایی از طریق ثبت اطلاعات در سامانه کود انجام می‌شود گفت: پس از مراجعه کشاورزان به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  و دریافت بذر، اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه بندی ثبت می‌شود و متناسب با مقدار کشت، سهمیه کود کشاورز در سامانه کود مشخص شده و پس از صدور معرفی نامه، خرید آن امکانپذیر است.

تخم افشان بیان کرد: افزایش بازدهی محصول گندم در واحد سطح، قرارگیری عناصر پرمصرف در دسترس ریشه، جبران فقر خاک‌های کشاورزی شهرستان و کاربرد آسان از مهم ترین مزایای کودهای شیمیایی است.

وی گفت:  این کودها براحتی تجزیه شده و در اختیار گیاه قرار می‌گیرند و به همین دلیل باعث افزایش سرعت رشد و عملکرد کمی و کیفی گیاه در زمان کمتر می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: باتوجه به اینکه کودهای شیمیایی نسبت به کودهای حیوانی، عاری از بذر علف‌های هرز هستند بنابراین در صورت استفاده صحیح، می‌تواند سبب کاهش رشد علف‌های هرز شوند.

وی بیان کرد: از آنجا که کودهای مذکور، جزو عناصر پرمصرف گیاه (ماکرو) هستند،  در صورتی که بارندگی در سال جاری از پراکنش و مقدار مناسب برخوردار باشد انتظار می‌رود تأثیر بسزایی در افزایش کمیت و کیفیت محصول گندم دیم داشته باشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و به دلیل کمبود منابع آبی، فصل کشت محصولات گندم و جو به صورت دیم در پاییز انجام می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم بوشهر کود اوره گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم بوشهر وزارت جهاد کشاورزی گندم بوشهر کود اوره گناوه کودهای شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید