Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@19:14:45 GMT

خطر اوج گیری امیکرون در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۸۶۶۰

خطر اوج گیری امیکرون در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مقایسه آماری کرونا در دو هفته گذشته گفت در هفته ای که گذشت ۸ درصد افزایش در موارد انجام تست کرونا داشتیم که این افزایش به دلیل افزایش بیماران سرپایی نبوده و مرتبط با افزایش بیماریابی از طریق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است .

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،دکتر فاطمه نوروزیان  با بیان اینکه هفت و چهار دهم درصد کاهش در شناسایی موارد مثبت داشتیم گفت درصد مثبت شدن تست ها در هفته ای که گذشت ۵ درصد بود که این  کمترین آمار در مثبت شدن تست از شروع پیک تا کنون بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزیان  با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته گذشته در سه شاخص افزایش داشته‌ایم گفت :در هفته ای که گذشت در موارد بستری ده درصد، فوت یک مورد و بستری در آی سی یو ۱۳ درصد افزایش داشتیم

وی با اذعان اینکه توصیه می شود تمامی افراد به محض بروز علائم جهت شروع درمان سریعا اقدام نمایند گفت: متاسفانه در حال حاضر در جامعه با  پدیده ای به نام عادی انگاری مواجه هستیم.

بسیاری افراد که علائم اولیه سرماخوردگی را دارند با تصور اینکه واکسن زده ایم و مبتلا نمی شویم یا اینکه این علائم بدلیل آلرژی است و عدم باور کردن کرونا و یا خفیف بودن علائم برای انجام تست مراجعه نمی کنند که این دو خطر عمده در پی خواهد داشت اول اینکه این افراد قرنطینه نمی شوند لذا مسبب انتقال بیماری در جامعه می شوند و خطر دیگر آنکه چون این افراد به پزشک مراجعه نمی کنند و تحت درمان قرار نمی گیرند ممکن است درگیر عوارض بیماری و درگیری ریه شوند و زمانی مراجعه کنند که روند درمان با مشکل مواجه شود لذا تاکبد می شود با توجه شرایط افراد بلافاصله بعد از بروز علائم به مراکز غربالگری مراجعه کنند

 نوروزیان در ادامه گفت: در هفته ای که گذشت: در بشاگرد، پارسیان، بندرخمیر، حاجی آباد، قشم و بستک کمی افزایش موارد مثبت را شاهد بودیم و در جاسک و جزیره کیش موارد مثبت ثابت بوده و در  بقیه شهرستانها روند کاهشی داشته اند که در نهایت در بررسی آمار کلی استان،  شناسایی موارد مثبت هفت و چهار صدم درصد کاهش داشته ایم .

وی با عنوان اینکه تا این زمان وجود ۵ مورد مبتلا به امیکرون در استان هرمزگان قطعی شده  گفت: با توجه به اینکه در کشور ما واکسیناسیون زیادی انجام شده است انتظار می رود بروز علائم و شناسایی موارد مثبت کمتر باشد اما با توجه به شیوع و قدرت انتقال سریع این بیماری خطر از دو جانب وجود دارد اگر تعداد زیادی همزمان مبتلا شوند ممکن است بدلیل بیماری زمینه ای یا ضعف سیستم دفاعی در بعضی افراد دچار طغیان بیماری در یک بازه زمانی شویم همچنین از طرف سازمان بهداشت جهانی این بیم می رود که وجود همزمان ویروس دلتا و امیکرون در بدن باعث جهش ویروسی جدیدتری شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خاتمه ضمن تاکید بر تکمیل واکسیناسیون در تک دوزیها و همچنین انجام واکسیناسیون دز سوم گفت: در خصوص تزریق واکسن دز سوم طبق جدول افرادی که واکسن ویروس کشته شده سینوفارم، برکت و بهارات را دریافت کردند سه ماه بعد از دز دوم می توانند  مشابه واکسن قبلی یا پاستوکووک پلاس و استرازنکا دریافت کنند و افرادی که اسپوتنیک و استرازنکا تزریق کرده اند سه ماه بعد هم می توانند مشابه واکسن خود را دریافت کنند که بدلیل نبودن اسپوتنیک  افرادی که دو دوز  قبلی اسپوتنیک دریافت کرده اند می توانند  آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شاخص درمان جامعه سرماخوردگی آلرژی جامعه پزشک درمان قشم هرمزگان واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی ویروس دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون جدول ویروس دانشگاه علوم پزشکی سازمان بهداشت جهانی سرماخوردگی قشم هرمزگان هفته ای که گذشت موارد مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ طی چند روز گذشته سازمان اورژانس از افزایش 300 درصدی آمار مسمومیت با قارچ در کشور خبر داد.

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به مسمومیت 70 نفر در یک ماه گذشته گفت: از این تعداد 14 بیمار بستری و 56 بیمار در مراکز درمانی بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه در 24 ساعته گذشته 9 نفر در استان فارس مسموم شدند، گفت: استان فارس با 33 مسمومیت و استان‌های لرستان و کرمانشاه به ترتیب با 12 و 10 مسمومیت بیشترین آمار را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین حسن نوری ساری معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در خصوص بیشترین محل‌های رشد قارچ‌های سمی در کشور گفت: مناطق کوهستانی و دشت‌ها با آب و هوای بهاری بیشترین مناطقی هستند که قارچ‌های سمی در آن رشد می‌کنند.

تشخیص سمی بودن و نبون قارچ‌ها

وی با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی و غیر‌سمی را نمی‌توان از هم تشخیص داد، گفت: کلاهک رنگی، لکه‌دار بودن و لزج‌بودن از علائم قطعی سمی بودن قارچ است اما بعضی قارچ‌ها بدون داشتن این علامت‌ها نیز سمی هستند و از روی ظاهر نمی‌توان سمی‌ بودن قارچ را مشخص کرد.

نوری ساری گفت: قارچ‌های سمی دارای سموم گوناگونی هستند و بر نقاط مختلف بدن تاثیر دارند که هرکدام دارای علائم و عوارض خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر قارچی توسط فرد خورده شد اولین و تنها کاری که می‌توان انجام داد تحریک به استفراغ است، تصریح کرد: با یک استفراغ عمدی در 30 دقیقه اول پس از خوردن قارچ، مواد سمی از بدن دفع و خطر مسمومیت می‌تواند به کلی رفع شود.

معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس ادامه داد: پس از گذشت 24 ساعت از خوردن قارچ اگر علائمی در فرد پیدا نشد اتفاقی برای فرد رخ نداده و مسمومیتی وجود ندارد.

علائم قارچ‌های گوارشی بعد از 5 ساعت بسیار خطرناک‌اند

وی گفت: سم در گروهی از قارچ‌ها دارای علائم گوارشی، درد شکم، اسهال و تهوع هستند که اگر این عوارض قبل از 5 ساعت پیدا شود خطرناک نیست ولی اگر بعد از 5 ساعت این علائم در فرد پیدا شود نشان دهنده بسیار سمی و خطرناک بودن قارچ است که می‌تواند باعث آسیب به کبد شود.

نوری ساری با بیان اینکه گروهی دیگر از قارچ‌های سمی به عنوان قارچ جادویی یا مجیک ماشروم شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: این قارچ‌ها توهم‌زا هستند و بعضی افراد از این نوع قارچ به عنوان مواد مخدر استفاده می‌کنند که در آینده موجب تغییر شخصیت می‌شوند و ممکن است یک فرد مهربان پس از مصرف آن به یک فرد خشن تبدیل شود.

وی افزود: اگر افراد در ساعت‌های اولیه مصرف قارچ‌های سمی با اورژانس تماس بگیرند به راحتی می‌توان از آسیب‌های جدی و مسمومیت‌های شدید جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است