Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-استاندار خوزستان در یک برنامه زنده تلوزیونی از سیمای آبادان به تشریح مسائل مختلف پیرامون شهرستان های آبادان و خرمشهر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری آریا از آبادان ، دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان روز یکشنبه در گفتگوی زنده تلوزیونی با سیمای مرکز آبادان با موضوع بررسی مشکلات شهرستان های آبادان و خرمشهر با تسلیت جان باختن جمعی از هم استانی ها در سانحه تصادف جاده خرمشهر اهواز گفت: مشکلاتی که در استان وجود دارد به صورت ساختاری شکل گرفته است و این مشکلات در 8 سال اخیر بر اثر انفعال دولت گذشته تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از مشکلات استان مربوط به جاده های خطرناک و ناامن از جمله جاده اهواز خرمشهر است. استان خوزستان با وجود اینکه 40 درصد منابع کشور را تامین میکند از این محرومیت ها رنج میبرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: وقتی مردم دولت و مجلس را انتخاب میکنند یک امید و نشاط تازه ای به این نهادها تزریق میکنند؛ این دولت هم یک دولت مردمی است و به صورت شبانه روزی کار میکند و عزم دولت و مسوولان برای کاهش مشکلات استان در بالاترین سطح است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حدود 6 هزار میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر برای اصلاح و ساخت جاده ها در نظر گرفتیم که بخشی از این اعتبار برای جاده خرمشهر اهواز اختصاص خواهد یافت در عین حال 7 هزار میلیارد تومان هم در قالب مسوولیت های اجتماعی شرکت نفت برای حل مشکلات زیرساختی لحاظ شده است که بخشی از آن صرف ترمیم و ساخت جاده ها خواهد شد.

خلیلیان بیان کرد: پروژه های مختلف سفر ریاست جمهوری همه شناسنامه دار شده اند و زمان اجرایی آنها تا سال 1402 پیش بینی شده است.

استاندار خوزستان گفت: برای حل مشکل جاده خرمشهر اهواز یک تفاهمنامه در سالیان گذشته منعقد شده گرچه که کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است اما تلاش میکنیم روند اصلاح این جاده را تسریع دهیم.

وی افزود: در 15 زمینه از جمله دفع فاضلاب، آب های سطحی، تامین آب شرب، جاده ، راه آهن، ساخت مسکن، صنعت، معدن و کشاورزی، نفت و گاز، صنایع فرآوری کشاورزی، مباحث فرهنگی، اشتغال، پشتیبانی از اقشار محروم، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و رسیدگی به مشکلات بانوان مصوباتی نهایی و شناسنامه دار شده اند و ابلاغیه آنها هفته گذشته رسیده و این مصوبات یک ریل گذاری برای توسعه استان محسوب میشوند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: انتظار داریم برخی از طرح هایی که در سه ماه اخیر شروع شده به تدریج مورد بهره برداری قرار گیرند از جمله پروژه آب غدیر که 52 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار میدهد. اصل پروژه دو ساله است اما یک طرح ضربتی پیش بینی شده که میزان آب را از ده متر مکعب بر ثانیه به 20 متر مکعب برساند که علاوه بر دو برابر کردن حجم آب شوری آن را به نصف کاهش دهد و 8 ماهه به اتمام خواهد رسید و تا امروز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مرحله پس از حوزه های زیرساختی بحث توسعه شهری است که بسیار اهمیت دارد. آبادان پیش از انقلاب یکی از شهرهای زیبای کشور بود و هرساله در ایام نوروز از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به این شهر می آمدند. انشاالله بتوانیم شرایط فعلی را از این شهرستان بزادییم و شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

خلیلیان بیان کرد: صنایع و شرکت های بزرگی که در استان از جمله در آبادان وجود دارد گردش مالی، حسابها، مالیات و بعضا نیروی کار آنها از خارج از استان است که برای این موضوع بخشنامه ای ابلاغ کردیم که این موارد به درون استان منتقل شود.

استاندار خوزستان گفت: با موافقت وزارت نفت رقم 7 هزار میلیارد تومان برای پروژه های مسوولیت های اجتماعی در نظر گرفته شده است که بخشی از این اعتبار برای پروژه های مربوط به شهرستان های آبادان و خرمشهر است.

وی افزود: شبکه های فاضلاب آبادان، خرمشهر و شادگان شروع خواهد شد و به تدریج پروژه های این بخش به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص آسفالت معابر این موضوع به مدیریت شهری و فرمانداری ها و شهرداری های آبادان و خرمشهر بر میگردد البته ما هم از اعتبارات مصوبات سفر برای این موضوع کمک خواهیم کرد.

خلیلیان ادامه داد: منطقه آزاد اروند وقتی مجوزش داده شد در جهت تسریع در عمران و آبادانی دو شهرستان آبادان و خرمشهر بوده است که متاسفانه امروزه به دلیل ساحتارهای حاکم این هدف محقق نشده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با تغییر دولت و مدیریتی که در این سازمان صورت گرفته است امیدواریم این سازمان بر اساس اساسنامه خود به وظایف خود عمل کند و ما شاهد توسعه این دو شهرستان باشیم البته همه مسوولیت ها بر عهده منطقه آزاد اروند نیست و دستگاه ها و صنایع مختلف نیز در این خصوص مسوولیت دارند.

خلیلیان بیان کرد: در ابتدای مسوولیت در سفر به چوئبده آبادان با مشاهده مشکلات ملوانان دستور دادیم کالاهای ته لنجی اجازه خروج داشته باشند و ما باید ظرفیت تجاری را مجددا احیا کنیم که به اشتغال و توسعه کمک زیادی میکند.

استاندار خوزستان گفت: هفته گذشته به معاون اقتصادی خود دستور دادم که برای رونق بازارچه های مرزی اقدامات لازم صورت گیرد و ایشان هم سفر میدانی به منطقه جهت این موضوع داشته است.

وی افزود: یک مصوبه ای سال 99 داشتیم که قرار بود سه بار سفر برای ته لنجی ها انجام شود که برخی از ملوانان سفر سوم را انجام ندادند که این امتیاز همچنان برای آنها پابرجا است و میتوانند از آن استفاده کنند با این وجود در سال 1400 یک نوبت اجازه سفر داده شد که با پیگیری هایی که داشتم مجوز دو نوبت سفر صادر شده است و امروز هم جلسه آن برگزار شد و به تصویب رسید و به تهران ابلاغ شد و امیدواریم زودتر این مشکل برطرف شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال تهیه طرح جامعی برای بحث کشاورزی و نخلداران هستیم. در مسیر چوئبده و اروندکنار همچنان نخل های سوخته و بی سر دیده میشود که در حال آماده سازی طرح ویژه ای هستیم که این اراضی احیا شود و همچنین صنایع کشاورزی هم مستقر شود تا با کمک تجارت زنجیره توسعه در این بخش تکمیل شود.

خلیلیان بیان کرد: یکی از مشکلات بدو شروع دولت خالی بودن سدهای خوزستان بود که علتش رهاسازی بیش از حد دولت برای تولید برق بود.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به این شرایط کشت چغندر و کلزا را به سمت گندم تغییر الگوی کشت دادیم که بتوانیم شرایط خشکسالی را مدیریت نموده و نیاز آبی خود را به انتهای آبان و آذرماه که فصل بارندگی بود منتقل نماییم و کشاورزان نیز در این مسیر همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: رییس جمهور محترم در سفر استانی نسبت به حقابه خوزستان تاکید کردند و این حقابه محفوظ است در جلسه رای اعتماد برای استانداری خوزستان نیز اعلام کردم که بایست میان منابع نفتی و گازی استان و حقابه آن یک توازنی برقرار شود و این حقابه محفوظ است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: ما هیچ چیزی جز منافع مردم نمیشناسیم و تعمیق اعتماد میان مردم و نظام اسلامی رسالت اصلی ماست و ما مسوولان نباید به پست ها دلبستگی داسته باشیم چرا که این نوع دلبستگی موجب کرنش مسوول در برابر افراد مختلف میشود و ما نباید برای خوشامد این و آن کار کنیم بلکه باید در جهت حل مشکلات مردم همت نماییم طبیعتا انتشار شایعات مختلف ناشی از نیت های آن افرادیست که چنین شایعاتی را پخش میکنند اما من بی توجه به این قبیل شایعات با قدرت به کار و خدمت به مردم ادامه میدهم.

خلیلیان ادامه داد: مالک باشگاه نفت آبادان پالایشگاه و وزارت نفت هستند و مالک آن باید یا به صراحت و شفافیت به وظایف خود عمل کند یا اینکه آن را بر اساس روال قانونی به اسپانسر جدید واگذار کند.

خلیلیان بیان کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ موردی از ابتلای سویه امیکرون کرونا گزارش نشده است و به مدت دو هفته مرزهای زمینی بسته شده است اما سفر هوایی منوط به زدن دو دوز واکسن یا ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار خوزستان سازمان منطقه آزاد اروند صادق خلیلیان آبادان خرمشهر استاندار خوزستان اظهار استاندار خوزستان عنوان استاندار خوزستان گفت استاندار خوزستان آبادان و خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اوج گیری گرما در اروند
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان