Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رحمت الله صادقیان، رییس هیات مدیره شرکت تایدواتر خاورمیانه در بازدید از غرفه این شرکت در نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد:« سرمایه گذاری بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال در حوزه ناوگان حمل ونقل و خرید تجهیزات در بندر شهیدرجایی و الحاق تجهیزات راهبردی و استراتژیک ویژه امور بندری و کانتینری شامل ۱۰۰دستگاه کشنده ‌تربرگ تراکتور و کفی همچنین دستگاه های ریچ استاکر، لیفتراک، ۴دستگاه مکنده در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، رییس هیات مدیره تایدواتر خاورمیانه سرمایه گذاری در بزرگ ترین پروژه احداث و بهره برداری از ترمینال غلات را یکی از برنامه های در حال اجرای این شرکت خواند و گفت: «برای پروژه احداث و بهره برداری از ترمینال غلات ۱۷۰ هزار تنی بندر امام خمینی (ره)، پروژه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال که تاکنون مبلغ ۶۲۰۰  میلیارد ریال آن هزینه شده و با تلاش شبانه‌روزی همکاران، تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد. با این سرمایه‌گذاری درآمد گروه تایدواتر به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که تاثیرات و آثار مالی آن در بودجه سال ۱۴۰۱ گروه تایدواتر انعکاس و اعلام خواهد شد.»

وی درباره ویژگی های این پروژه بزرگ ملی افزود:« راه‌اندازی این ترمینال با ظرفیت ‌عملیاتی ۲ میلیون تن در سال به صورت مکانیزه و حمل یکسره که در نوع خود کم نظیر است،‌ در واقع احداث بزرگ ترین‌ خط انتقال غله از اسکله تا سیلوهای ذخیره به طول ۱۲۵۰ متر (سازه فلزی) با ظرفیت انتقال ۲ خط ۱۲۰۰ تن در ساعت، تجهیزات مکانیکی و الکتریکی در خط اول انتقال در حال نصب است. همچنین تجهیزات مکانیکی و برقی خط انتقال به طول ۱۲۵۰ متر از بهترین برند اروپایی و بالاترین استانداردهای ساخت دنیا و مطابق با شرایط آب وهوایی بندر ماهشهر تهیه شده است.»  

صادقیان سرمایه گذاری در حوزه لجستیک را از دیگر برنامه های مهم این گروه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: « سرمایه‌گذاری در حوزه مربوط به سامانه های لجستیک از طریق شرکت «رهیاب رایانه گستر» انجام می شود که شامل توسعه نرم افزاری کنسول پلاس، پلتفرم خدمات آنلاین لجستیک، توسعه نرم افزار مدیریت سیلو و تکمیل سامانه های گیت وتوسعه فعالیت در حوزه سامانه های پیام کوتاه و ارائه خدمات گسترده در این زمینه خواهد بود.» 

رییس هیات مدیره شرکت تایدواتر خاورمیانه در خصوص بودجه سال جاری یادآور شد: «در سال جاری با توجه به برنامه و بودجه تدوین شده مبتنی بر اصلاح ساختار مالی شرکت تایدواتر و شرکت های تحت پوشش و همچنین ‌موضوع ورود به بورس ۲ شرکت تحت پوشش افزایش سرمایه در ۷ شرکت تحت پوشش و اصلاح ساختار بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین افزایش سرمایه در شرکت تایدواتر از محل اندوخته تجدید ارزیابی دارایی‌ها صرفا عرصه و سود انباشته انجام و سرمایه شرکت اصلی از ۱۹۵۰میلیارد ریال به ۷۰۳۵ میلیارد ریال رسید و جمعا در سال جاری معادل مبلغ ۷۲۰۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه صورت پذیرفته است. سهام شرکت «افتخار سهام»، از شرکت های زیرمجموعه تایدواتر نیز در بورس عرضه شد و مطابق برنامه ریزی ها، سرمایه شرکت مذکور در سال آتی به ۲۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد. ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم جهت ورود شرکت رهیاب به بورس انجام که فرآیند آن در حال انجام است‌ تا سهام شرکت مذکور نیز در بورس عرضه شود.»  صادقیان عملکرد مالی و روند سودآوری شرکت تایدواتر و شرکت های تحت پوشش را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: «شرکت های تابعه تایدواتر فعالیت مطلوب و عملکرد مثبت در زمینه درآمد و سودآوری داشته اند. همچنین سود شرکت اصلی تایدواتر مبلغ ۴۷۷۶ میلیارد ریال برای دوره ۹ ماهه بوده که ۵۱ درصد رشد نسبت به دوره مشابه داشته است.» 

وی در این خصوص ادامه داد: «کل درآمد گروه تایدواتر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۱ هزار ۹۴۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل به میزان ۳۹ درصد افزایش یافته است‌. همچنین سود قبل از مالیات گروه به مبلغ ۵۷۵۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل به میزان ۲۸ درصد  افزایش یافته است. عملکرد گروه در دو شاخص کلیدی و مبنای ارزیابی نشان می‌دهد که روند سودآوری استمرار داشته و با سرمایه-گذاری‌های انجام شده در کلیه شرکت ها و اصلاح ساختار مالی آنها روند سودآوری گروه با افزایش بیشتری درسال ۱۴۰۱ همراه شود.» 

رییس هیات مدیره تایدواتر خاورمیانه رشد سودآوری این مجموعه را مرهون تلاش کارکنان وفادار آن دانست و تصریح کرد:« گروه تایدواتر با ۳۸۹۲ نفر نیروی انسانی فعال، در حوزه‌های مختلف صنعت فعالیت دارد. در حوزه آموزش نیروی انسانی، به ویژه در حوزه بندری و دریایی نیز توسط شرکت «فناوری آموزش ساحل فراساحل» که از جمله شرکت های زیرمجموعه تایدواتر به شمار می رود، دوره‌های آموزشی مختلفی را در طول سال با توجه به برنامه‌های تعریف و تدوین شده و نیاز شرکت‌ها برگزار می کند.» 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تایدواتر بندر شهیدرجایی تایدواتر تایدواتر تایدواتر بندر ماهشهر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر تایدواتر بندر شهید رجایی تایدواتر خاورمیانه تایدواتر خاورمیانه رییس هیات مدیره سرمایه گذاری شرکت تایدواتر میلیارد ریال تحت پوشش شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو

ایسنا/مازندران ایرانیان با پیشینه سه هزار ساله، نخستین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان چرم در جهان هستند. آثار باستانی به جا مانده از دوران قبل از میلاد نشان دهنده این است که ایرانیان ازحدود هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد از چرم برای لباس و زره استفاده می‌کردند.

تولید انواع پوست و چرم و تجارت مرتبط با آن، در دوره عباسی در سراسر قلمرو اسلامی پر رونق بود. استفاده از پوست حیوانات مختلف برای ساخت پوستین، قبضه شمشیر و آستر کفش و لباس‌های زمستانی هچنین برای افسار، رکاب، مشک و همچنین جلدهای چرمی برای کتاب‌ها که به صورت ساده‌ای طلاکوب می‌شد برخی از مهمترین کاربردهای چرم در این دوره است .

در دوره قاجار نیز انواع چرم به مقدار زیاد در شهرهای ایران تولید می‌شد، همدان در این دوره مرکز مهم تولید نوعی چرم معروف به چرم همدانی بود، که از پوست گوسفند تهیه می‌شد در این دوره صادرات پوست و چرم از اغلب شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق بسیار داشت.

اولین کارخانه چرم سازی ایران در سال ۱۳۰۸ در شهر تبریز بنا شد، و پس از آن در همدان، تهران، اصفهان و برخی شهرهای دیگر نیز کارخانه‌هایی تاسیس شد.

اما در حال حاضر کار چرم سازی در کشور بیشتر جنبه تزیینی پیدا کرده و به صورت عرضه کیف‌های چرم زنانه و مردانه، جلد موبایل، کمربند، کفش و غیره عرضه و تولید می‌شود و گزینه‌ای برای هدیه دادن است.

دغدغه دولت برای رفع مشکل بیکاری در تمامی ادوار وجود داشته و امروزه نیز دولت سیزدهم مهمترین دغدغه خود را رفع مشکلات اشتغال جوانان عنوان کرده است.

صنعت چرم دوزی ایران با سابقه دیرینه یکی از صنایع ارزآور برای کشور است که می‌تواند همانند گذشته بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.

رضا قلی پور نماینده ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، کارآفرین برتر شهر امیرکلا، کارآفرین برتر استان در سه سال متوالی با برند نمونه استان، نماینده فستیوال کشور و نیز در سال ۲۰۱۸، اولین تولید کننده ایرانی در دوخت کراوات چرم دست دوز، رئیس اسبق اتحادیه مشاغل خانگی شهرستان بابل و... را در کارنامه افتخارات خود به عنوان کارآفرین برتر استان در حوزه چرم دست دوز دارد.

چرم دوزی و اشتغال سود آور و پایدار

این کارآفرین برتر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون صدها استادکار در حوزه چرم دوزی تربیت کردم اظهار کرد: برای کمک به اشتغال و بخش تولید اقدام به آموزش کارآموزان متقاضی آموزش صنایع چرم بصورت کاملا رایگان انجام شد.

رضا قلی پور با بیان اینکه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کردم، افزود: چندین کارگاه فعال چرم دوزی در سطح شهرستان بابل راه اندازی کردم.

وی فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه‌ای را بزرگترین اشکال صنعت چرم برشمرد و گفت: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاه‌های مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته محصولات چرم ما به کشورهای کویت، عراق، ارمنستان، آذربایجان و.. صادر می‌شد ادامه داد: در حال حاضر جوابگوی تقاضای بازار داخلی برای چرم دست دوز با توجه به نیروی کار فعال محدود خود هستیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین ایراد حوزه صنعت چرم کشور گفت: متاسفانه حضور و فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه‌ای در این حوزه که بدون مهارت لازم و عدم استفاده از منابع با کیفیت اقدام به ارائه محصول بی‌کیفیت به بازارمی‌کنند سبب بی‌اعتمادی خریداران از بازار داخلی می‌شود.

وی گفت: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاه‌های مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

مهم‌ترین عامل توسعه کسب و کار علاقه به کار است

معصومه زاهدیان کارآفرین مشاغل خانگی که بعد از اخذ مدرک کارشناسی دانشگاه ومجوز فعالیت از فنی و حرفه‌ای هنر چرم دوزی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده است در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مدت پنج سال است که به هنر چرم دوزی با دست مشغول بوده و با آورده شخصی با حمایت خانواده خود به مبلغ ۵۰ میلیون تومان موفق به احداث کارگاه چرم دوزی شدم و برای تجهیز و خرید لوازم و ابزار ضروری ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردم.

وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت خود اقدام به هنرجویان هم آموزش می‌دهم، افزود: مهم‌ترین عامل رشد و توسعه هر کسب و کاری علاقه به کار است که زمینه موفقیت و کسب درآمد را نیز در پی دارد.

این کارآفرین یادآور شد: بازار فروش در ابتدا از فضای مجازی، دوستان و آشنایان بود، اما بعد از راه اندازی کارگاه، مشتریان حضوری هم اضافه شدند.

زاهدیان با اشاره به چگونگی فعالیت در این حوزه  تصریح کرد: قبل از هنر چرم دوزی به مدت سه سال مشغول آموزش بافتنی در فضای مجازی و آموزشگاه بودم ایده چرم دوزی زمانی به ذهنم رسید که قرار بود یک کیف بافت انجام بدم و قسمت دسته‌ها و بند کیف چرم باشد لذا چرم و لوازم تهیه کردم و این شروع ورود من به این شغل بود.

وی ادامه داد: گرچه تهیه لوازم اولیه برای شروع کار کمی سخت بود اما در حال حاضر با تهیه لوازم اولیه مورد نیاز این مشکل مرتفع شد.

آموزش چرم دوزی در جهاد دانشگاهی مازندران

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ساری نیز در این باره به ایسنا گفت: در سال گذشته دو دوره آموزش مصنوعات چرمی در سطح استان برگزار شد که با استقبال خوب جوانان روبرو بود.

مریم چاهوشی با اشاره به اینکه فراگیران بعد از دوره آموزش مصنوعات چرمی گواهینامه مهارتی را از جهاد دانشگاهی دریافت کردند که قابلیت ترجمه را دارد، خاطرنشان کرد: گذر از دوره‌های مهارتی سبب اشتغال هنرجویان شده است.

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ساری گفت: هر دوره آموزش مصنوعات چرم شامل دو مرحله مقدماتی و تکمیلی است که هر مرحله سه ماه طول دوره دارد.

وی یادآور شد: امسال هم آمادگی برگزاری دوره‌های مهارتی مصنوعات چرمی شامل،  کیف و کفش چرم دست‌دوز را در برنامه کاری خود داریم که با رسیدن حدنصاب فراگیران به زودی راه اندازی می‌شود.

چاهوشی افزود: متقاضیان آموزش در جهاد دانشگاهی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۵۳۳۸۲ با پیش شماره ۰۱۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو