Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید نظر مرکز پژوهش های مجلس در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت که طرح صیانت هزینه سنگینی را به کشور تحمیل کرده و کسب وکارهای موجود در فضای مجازی را مورد تهدید قرار می دهد.

احمد علیرضابیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نظر مرکزپژوهش های مجلس در خصوص مغایرت طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی با قانون اساسی، بیان کرد: من هم همین نظری که مرکز پژوهش های مجلس در خصوص این طرح اعلام کرده را حدود ۴ ماه پیش بیان کردم و تاکید داشتم که این طرح در تعارض با قانون اساسی بوده و بدون در نظر گرفتن تمام جوانب تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه اظهار کرد: بنده نیز بر این باور هستم که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ضمن تعارض با قانون اساسی هزینه سنگینی را به کشور تحمیل می کند و کسب وکارهای موجود در فضای مجازی را مورد تهدید قرار می دهد. لازم است باتوجه به شرایط جدید جهان و پیشرفت هایی که در این حوزه اتفاق افتاده است در این طرح بازنگری شود.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از طرف دیگر این طرح دارای بار مالی است و باید دولت با در نظر گرفتن تمام جهات در این زمینه لایحه ارائه کند. نکته حائز اهمیت این است که نگرش سلبی در تهیه این موضوع کنار گذاشته شود چراکه تاریخ گواهی می دهد که برخورد سلبی همان طوری که در بحث ویدیو یا ماهواره دیدیم پاسخگو نیست.

وی اضافه کرد: نمی توان به واسطه آسیب هایی که بعضا در فضای مجازی وجود دارد به سمت محدود سازی این فضا حرکت کرد. مانند این است که یک کودک بر اثر فرو کردن میخ در پریز برق دچار برق گرفتگی شود و ما برای جلوگیری از تکرار این موضوع برق را قطع کنیم. این استدلال منطقی نیست. ما در شرایطی هستیم که تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره ای درحال فروش است و اساسا با ایجاد محدودیت در فضای کنونی مردم به سمت خرید تجهیزات برای دریافت اینترنت ماهواره ای خواهند رفت.

علیرضابیگی در پایان گفت: من نیز نظر مرکز پژوهش های مجلس را تصدیق می کنم و مشخص است که یک بررسی دقیق بر روی این طرح انجام داده اند. در ابتدا نیز مرکز پژوهش ها به این موضوع اشاره کرده بود اما به واسطه اینکه عده ای در مجلس طرفدار نگرش سلبی هستند این هزینه به مجلس تحمیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مجلس یازدهم استانی سیاسی فضای مجازی طرح صیانت نظر مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسرو غفوریان کیست؟

انتشار فیلمی از اعترافات خسرو عفوریان که به لحاظ چهره شباهت بسیار زیادی به مهران غفوریان دارد مبنی بر اینکه کارمند ساواک در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است، با حواشی فراوانی در فضای مجازی رو به رو شد.

به گزارش تابناک- بر اساس این فیلم این فرد مدعی است که سابق بر این عضو ساواک بوده و پس از انقلاب اسلامی از گذشته خود ابراز ندامت می کند.

بر اساس اطلاعات موجود خسرو غفوریان پس از آزادی از زندان فوت می کند.

عبدالرضا داوری یکی از فعالان فضای مجازی مدعی شده است که خسرو غفوریان پدر مهران غفوریان است.

همچنین از مهران غفوریان دست نوشته و تصویری وجود دارد که نشان می دهد او برای پدرش به نام خسرو غفوریان دلنوشته منتشر کرده و نیز بر سر مزار او حاضر شده است.

بر اساس این گزارش هنوز مهران غفوریان در این خصوص توضیحاتی ارائه نکرده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی