Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس شبکه بهداشت و درمان مینودشت با اشاره به اینکه فرد مبتلا در مینودشت در ماه گذشته از شهر خارج نشده است، گفت: این به این معناست که اُمیکرون از هفته گذشته در این شهرستان جریان داشته است.

دکتر عبدالرضا فاضل رئیس علوم پزشکی استان گلستان روز شنبه ۴دی، در جلسه ستاد استانی پیشگری و مقابله با کرونا در گرگان با اشاره به ورود کیت های جدید تشخیص اِمیکرون  به استان و انجام تست و نمونه گیری از بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا، از مثبت شدن یک نمونه ابتلا به این بیماری در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اعلام این خبر بود که دکتر محمدعلی حدادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مینودشت اعلام کرد که فرد مبتلا به اُمیکرون، مینودشتی است و از مردم این شهرستان خواست تا نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون خود و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اقدام جدی کنند.

این اظهارات حدادی باعث شد تا روز یکشنبه مراکز واکسیناسیون مینودشت با ازدحام مردم روبرو شود، به طوری که روند کاری این مراکز در دقایقی مختل شد.

آماده باش پرسنل بهداشت و درمان مینودشت

دکتر محمد علی حدادی در گفتگو با ایسنا در این باره با بیان اینکه اُمیکرون به ما فرصت نداد، اظهار کرد:  به محض اطلاع از وجود اُمیکرون در مینودشت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان به حالت آماده باش درآمد و همه پرسنل در آمادگی کامل قرار گرفتند.

وی افزود: یکشنبه، روز اول بعد از اطلاع رسانی وجود اِمیکرون در مینودشت بود و قطعا از روزهای بعد واکسیناسیون در شهرستان با نظم بهتری انجام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مینودشت در پاسخ به این سوال که فرد مبتلا به اُمیکرون در مینودشت چگونه به این بیماری مبتلا شده، توضیح داد: تست اُمیکرون از فرد مبتلا حدود یک هفته پیش گرفته و جواب نهایی آن شنبه ۴دی ماه اعلام شد که فرد مبتلا شده زنی میانسال بوده که از مینودشت نیز خارج نشده است و این یعنی اُمیکرون در مینودشت از قبل در جریان بوده است‌.

حدادی با بیان اینکه اکنون دیگر چیزی به نام سرماخوردگی نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و در نظر داشتن سرایت پذیری بالای اُمیکرون، هر فردی با علائم حتی سرماخوردگی مشکوک به این بیماری است و سریعا یاید خود را در منزل قرنطینه کند.

مردم برای تزریق دوز سوم اقدام کنند

وی  با توصیه به افراد مبتلا مبنی بر استقاده از مایعات مانند آبمیوه و همچنین دمنوش های گیاهی در قرنطینه، تاکید کرد: مردم برای گرفتار نشدن در دام اُمیکرون سریعا برای تکمیل روند واکسیناسیون خود اقدام کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده کردن از ماسک و دوری کردن از تجمعات را مدنظر قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مینودشت در ادامه به واکسیناسیون پراکنده در مینودشت اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه اُمیکرون به سرعت منتقل می شود، برای جلوگیری از تجمعات در مراکز ثابت واکسیناسیون، دو واحد سیار واکسیناسیون از این پس در محلات فعالیت خواهند داشت.

حدادی با بیان اینکه هر قدر میزان واکسیناسیون بیشتر شود ما از اُمیکرون جلوتر خواهیم بود، تاکید کرد: مردم هر چه سریعتر برای تکمیل روند واکسیناسیون خود از ساعات اولیه صبح به مراکز اعلام شده مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سطح ایمنی واکسن ها تقریبا با یک دیگر برابر است و فرق چندانی با یک دیگر ندارند، افزود: مهم این است بتوانیم هر چه سریع تر به پوشش همگانی واکسیناسیون در سطح کشور و ایمنی مطلوب برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس شبکه بهداشت و درمان بهداشت و درمان مینودشت فرد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند

به گزارش خبرنگارسلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی موسی‌خانی فوق تخصص آنکولوژی کودکان در نشست خبری کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» با بیان اینکه ۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت:شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد که در محک به این موضوع توجه خاصی می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید حاضر در محک هیئت علمی‌های با سابقه دانشگاه هستند، گفت: در این بیمارستان پلن‌های درمانی خاصی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشور‌های توسعه یافته بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است، گفت: در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان درمان می‌شوند، ما در محک تلاش می‌کنیم که این فاصله کاهش پیدا کند.
 
دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک نیز در این نشست تصریح کرد: کنگره کودکان ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد، این موضوع در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه  بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

میترا قالیبان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان بیان کرد:هدف اول این کنگره این است که بگوییم که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحوه برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.


این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

روزسرخ جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها  کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودک سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند؛ ضمن اینکه از ابتدا تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است، گفت: حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود:مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند