Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه می گوید از گزارش ها درباره کشته شدن ۳۵ شهروند عادی در میانمار، وحشت زده شده است. این در حالی است که دولت نظامی حاکم بر میانمار هنوز درباره این اقدام اظهارنظری نکرده است.

گریفیتس با تائید گزارش ها درباره کشته شدن غیرنظامیان، افزود: این واقعه تأسف بار و هرگونه حمله به مردم میانمار را که مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی ممنوع است؛ محکوم می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خواستار تحقیقات کامل و شفاف در این زمینه شد.

میانمار در نخستین روز فوریه ۲۰۲۱ صحنه کودتای نظامی و براندازی دولت منتخب مردم بود. از آن تاریخ تا کنون، بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از مردم میانمار کشته و بیش از یازده هزار نفر هم زندانی شده اند. در حال حاضر، برخی مخالفان دولت نظامی به گروه های مسلح جدایی طلب پیوسته اند.

نظامیان میانمار سابقه دیرینه ای در خصومت ورزی با اقلیت مسلمان روهینگیا دارند و طی چند سال گذشته علاوه بر کوچ اجباری، به نسل کشی سازمان یافته علیه آنها دست زدند.

با این حال، در آن مقطع زمانی، «آنگ سان سوچی» رهبر به اصطلاح دموکراتیک میانمار که اکنون در بازداشت به سر می برد؛ به رغم برخورداری از جایزه صلح نوبل، مصلحت سیاسی خود را به دفاع از اقلیت مظلوم روهینگیا ترجیح داد.

کد خبر 5385065 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مارتین گریفیتس حقوق بین الملل بشردوستانه میانمار کشتار غیرنظامیان عراق ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین افغانستان ولادیمیر پوتین ناتو مسکو ترکیه طالبان ایران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد