Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره قانون هوای پاک اظهار کرد: قانون هوای پاک تنها برای شهرداری تهران وظایفی را مشخص نکرده و دستگاه‌های مختلفی در این خصوص وظیفه دارند که متاسفانه اکثر آنها به وظایفشان عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون موتورسیکلت‌ داریم که بین ۵ تا ۷ برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، افزود: تا زمانی که برای رفع آلودگی برای این قبیل موتورسیکلت‌ها اقدام و از تکنولوژی روز استفاده نکنیم، خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی را به کار نگیریم آلودگی هوا رفع نخواهد شد و همچنین تا زمانی که وزارت صمت حامی برخی از تولیدکنندگانی است که هنگام تولید خودرو استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند، آلودگی هوا کنترل نخواهد شد. 

پیرهادی ادامه داد: علاوه بر این پالایشگاه‌ها، صنایع و ناوگان فرسوده‌ای که در شهر تهران تردد دارند از جمله عواملی هستند که باعث آلودگی هوا می‌شوند. 

وی درباره بازنگری قانون هوای پاک بیان کرد: قانون هوای پاک نیازمند بازنگری است. نظر شخصی بنده این است که سازمان محیط زیست نباید متولی اجرای قانون هوای پاک باشد و معاون اول رئیس‌جمهور باید اجرای این قانون را بر عهده داشته باشد چراکه فردی باید در رأس اجرای این قانون باشد که تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از او حرف‌شنوی داشته باشند.

رئیس کمیسیون‌ محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور مشغله‌ زیادی دارند قاعده این است که معاون اول‌شان به عنوان متولی قانون هوای پاک، سکان‌دار این مسئله باشد. اگر این اتفاق بیفتد امیدی هست که آلودگی هوا رفع شود در غیر این صورت بنده برای رفع آلودگی هوا امیدی ندارم چراکه دستگاه‌ها به وظیفه ذاتی خود در این خصوص عمل نمی‌کنند. 

کد خبر 645920 برچسب‌ها آلودگی هوا شوراى شهر تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا شوراى شهر تهران محیط زیست ایران قانون هوای پاک آلودگی هوا محیط زیست شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس