Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس اصفهان، مطهره سادات بدرى متولد ۷۷ است و سال ۹۴ با سیدمحمدحسین حسینی ۲۴ ساله ازدواج کرده است؛ مطهره سادات پس از گذراندن دوران تحصیلی وارد حوزه شده و ثمره زندگی‌شان یک پسر سه ساله است، زمان ازدواج، آقای حسینی تازه خدمت سربازى را گذرانده و چند ماهى  در یک مرکز فرهنگى با حقوق ساده اداره کار مشغول به فعالیت بوده ولى  خلاف روند معمول جامعه، خانواده عروس و داماد برای شروع زندگی مطهره سادات و سیدمحمدحسین، سخت‌گیری‌های بی‌جا نکرده‌اند و این زوج، در جشنواره زوج خوشبخت سال ۹۸ به عنوان زوج نمونه، لوح تقدیر دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌و‌گوی خبرنگاران فارس با زوج اصفهانی در خصوص ازدواج آسان آن‌ها است.

فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید.
بدری: مطهره سادات بدرى متولد ۷۷ هستم، بعد از پایان دوره تحصیلی وارد حوزه شدم و بنا به شرایطی نشد آن را ادامه بدهم و پس گذشت سه سال از شروع زندگى و در سن ١٩ سالگى خداوند یک فرزند به ما هدیه کرد و خداراشکر زندگی خوب و آرامى داریم.

حسینی: سیدمحمدحسین حسینی هستم، متولد ۶۹، مدیر موسسه‌ ازدواج آسان در اصفهان، مبدع و مبتکر طرح ازدواج آسان در کشور و سال ۹۴ با همسرم ازدواج کردیم.نزدیک به ٨ سال است در امور فرهنگى وابسته به یکى از فعال ترین موسسات اصفهان فعالیت دارم و از ۲۰ سالگی تصمیم به ازدواج گرفتم، مراسم خواستگاری تا عقدمان به علت همراهى خانواده‌ها، دو هفته هم طول نکشید و روند سریع و آسانی داشت و هر دو خانواده انتظارات نامتعارفی از هم نداشتند و با وجود آنکه آشنایی نزدیکی با خانواده همسرم نداشتیم و همسرم تک‌دختر بود و اولین خواستگاری بود که در خانه راه می‌دادند، ولی خانواده‌شان به خوبی همراهی و رفتار کردند و مهمترین دلیل این پیشرفت و آرامشمان در زندگى همین همراهى خانواده همسرم، به خصوص پدر خانمم بود.

جلسه مهربران کم‌تر از نیم ساعت طول کشید

جلسه مهربران کم‌تر از نیم ساعت طول کشید و بسیار مختصر بود، اینطور نبود که ما فامیلمان اعم از خاله و دایی را ببریم و آن‌ها نیز گروهی مقابل ما بگذارند، و شروع به چانه زنى کنیمحرف من این بود که مهریه دینی بر دوش داماد است و اگر انسان مومن خودش را زیر بار دینى قرار دهد که می‌داند شاید از پس آن برنیاید، هر شبى که با این بدهى مى گذراند، حکم دزد را برایش می‌نویسند و خانواده همسرم با گشاده رویى پذیرفتند و مهر ما را عندالاستطاعه کردند و به همین دلیل پس از ازدواج هرچه به‌دست آوردم به نام همسرم زدم و اگر غیر از این بود شرمنده اعتماد خانواده همسرم می‌شدم.

زمانی که به خواستگاری رفتم از خودم فقط یک موتور داشتم و در واقع خانواده همسرم فقط به ظاهر مذهبی و اینکه اهل کار بودم اعتماد کردند؛ در آن زمان سربازی‌ام را رفته بودم و حدود دو سال مشغول فعالیت در یک انتشارات  بودم.

 

فارس: شما خودتان با پدر و مادر در خصوص مهریه صحبت کردید یا این میزان مهریه نظر خودتان بود؟

بدری: به پدرم گفتم مهریه برایم مهم نیست و آن را به پدرم سپردم، پدرم برایم یک الگوی تمام عیار است و هیچ‌گاه سراغ ندارم پایشان را در زندگی غلط بر داشته باشند و من به ایشان اعتماد کامل داشتم، ایشان می‌گفتند وقتی می‌خواهی با یک مرد زندگی کنی، در زندگی مهریه مدنظرت نباشد و اگر اعتماد داری، به خدا بسپار.

زندگی ساده، زندگی بدون چشم و هم‌چشمی‌ها است

فارس: چگونه با هم آشنا شدید و نحوه مراسم عقد را توضیح دهید.

بدری: ما یک فامیلى بسیار دور با خانواده همسرم داشتیم،  اما تا به حال همسرم را ندیده بودم و رفت و آمدی باهم نداشتیم، پدرم و همسرم معتقد بودند در مراسم عقد که هزینه‌هایش مناسب‌تر است همه  آشنایان به صرف شیرینى و شربت باشند  و خدا را شکر مراسم خوب و آسانى به دور از چشم و هم‌چشمى‌ها و تفاخرها گرفتیم، اما عروسی‌مان مختصر بود و فقط اقوام درجه یکمان حضور داشتند، در جهاز پدرم دستم را آزاد گذاشت اما مادرم گفتند در حد ضرورت تهیه کنید، در حال حاضر زندگی ساده‌ای هم داریم.

حسینی: با مشورت دو طرف تصمیم گرفتیم برای عقد تمام آشنایان را دعوت کنیم و عقد را هم در کانونی که مربوط به ازدواج آسان می‌شد، با همراهی همسرم به صورت کاملا ساده و آبرومندانه برگزار شد و در آن سال تمام خدمات مراسم عقدمان با یک میلیون تومان انجام شد.

در خریدهاى عقد، همسرم بسیار همراه بودند، به عنوان مثال سبک‌ترین سرویس ممکن را به همراهى و سفارش مادرشان انتخاب کردند، من خودم مادرم را در شش سالگی از دست داده بودم و پدرم بازنشسته نظامی بودند  که با داشتن شش فرزند، خودم شرم مى‌کردم که براى هزینه هاى ازدواجم از ایشان کمک بخواهم، در آن زمان حقوق اداره کار داشتم اما خداروشکر همه چیز آبرومندانه پیش رفت.

 

فارس: در مورد مهریه، اطرافیان شما را مورد بازخواست قرار نمی‌دادند؟

بدری: حرف‌های اطرافیان هست اما به آن‌ها گفتم ما با هم این تصمیم را گرفتیم و فکر می‌کنیم بهترین تصمیم بود و کوچک‌ترین اهمیتی نداشت، پدرم تحقیقات جامعى راجع به همسرم کردند و متوجه شدند ایشان بهترین گزینه‌اند و نگذاشتیم مهریه در رسیدنمان به خوشبختى مانعى ایجاد کند.

 

فارس: زمانی که ازدواج کردید ۱۷ ساله بودید، واکنش هم سن و سالانتان نسبت به ازدواج شما در این سن چه بود؟

بدری: در مدرسه‌ای بودم که اکثر هم سن و سالانم ازدواج کرده بودند و این موضوع برای من و خانوادم طبیعی بود.

جهازچینی به سلیقه خواهرشوهرها

فارس: نحوه مقابله شما با رسومات غلطی که وجود دارد چیست؟

بدری: جهازجینی من خنده‌دار بود و اعتراضات زیادی از اطرافیان به همراه داشت  که چرا یک مراسم برای آن نگذاشتید! ولی دوست داشتم به سلیقه خودم جهازم را بچینم و به علت اینکه سلیقه خواهرهای همسرم را خیلی دوست داشتم و چون صمیمی بودیم با خواهر شوهرهایم جهاز را چیدیم.

حسینی: هدیه دادن مستحب است، رسم و رسوم‌ها به شعور دو خانواده بستگی دارد و اینکه خانواده‌ها به یکدیگر احترام بگذارند و از هم انتظار نداشته باشند، یک داماد وسعش می‌رسد گل بگیرد و یک نفر وسعش می‌رسد که یک تکه طلا بگیرد، رهبری بیان می‌کنند از موانع فرهنگی ازدواج غافل نشوید، این موانع از مهمترین دلایل اختلال در ازدواج و زندگى جوانان است و نیاز است در دید عموم مردم جامعه اصلاح شود.

 

فارس: به نطر شما این موانع چگونه اصلاح می‌شود؟

حسینی: هرکدام از ما یک مُبَلغ هستیم، وقتی پدرم رفتار درستی با عروس و دامادهای خود داشته، ناخودآگاه ما نیز با الگوگیرى از ایشان، این مسیر را پیش مى گیریم اما مشکل اینجاست که برخی اوقات نمی‌توانیم از نفس خود عبور کنیم، کارهایمان ۲ وجه دارد، یا افعال انسان طبق رضایت خداست یا شیطان، اگر طبق رضاى خدا عمل کنیم خدا در وعده هایش صادق است و غنیمان میکند ولى اگر طبق رضاى شیطان عمل کنیم اینجاست که زندگى ها دچار مشکل مى شود ، مشکلمان این است که به براى حرف مردم بیش‌تر از حرف خدا ارزش قائلیم.

۱۰هزار مراسم ازدواج با ۹۴ درصد رضایتمندی

فارس: در مورد موسسه ازدواج آسانی که در آن فعالیت می‌کنید، توضیح دهید.

حسینی:  مرکز تخصصى ازدواج و خانواده با بخش مشاوره تخصصى ازدواج و خانواده که با ٤٠٪؜ تخفیف نسبت به تعرفه‌هاى سازمان روانپزشکى کشور خدمات به عموم مردمارائه می‌شود، بخش همسریابى، بخش کافه ازدواج مکانى براى آشنایى‌ها و جلسات پیش از ازدواج، بخش تسهیلات مراسم‌هاى ازدواج که موسسه حدود ۱۴ سال است با داشتن مجوز رسمی از وزارت کشور فعالیت خود را پیش برده و تا کنون افتخار برگزارى حدود ۱٠ هزار مراسم ازدواج با ۹۴ درصد رضایتمندى زوجین را داریم.

ما ١٢ خدمات مراسم عقد و عروسی را با ۴ میلیون به زوجین عزیز ارائه می‌دهیم؛ که آن‌ها در هر بخش مى توانند طبق سلیقه خودشان از بین چندین همیار طرف قرارداد ما انتخاب کنند.

 

فارس: موفقیت در ازدواج به چه عواملی بستگی دارد و گرم بودن کانون خانواده به چه عواملی بستگی دارد؟

حسینی: نیاز است براى رسیدن به آرامش و خوشبختى در زندگیمان، نکاتی را برای خودمان روشن کنیم، تفاهم یعنی اینکه همدیگر را با تفاوت‌هایی که وجود دارد، قبول کنیم و منِ دیگر ما بشویم و به این بلوغ برسیم که ما شده‌ایم و برای هر اقداممان  یک نفر دیگر (همسرمان) را در نظر بگیریم.

باید در ابتدای زندگی به خدا اعتماد کرد، خدا تنها کسى است که زمانی که وعده‌اى مى‌دهد در آن صادق است و تنها کسى است که اعتماد به او پشیمانى که به همراه ندارد هیچ، بلکه به نحو احسن غنی و بى نیازمان می‌کند؛ در ابتدای زندگی سخت نگیریم، مخصوصا هم اکنون که در برهه‌ای سخت قرار داریم که غالب جوانان با حقوق اداره کار و مشکلات عدیده در حال زندگی هستند.

بدری: درک متقابل، محبت و گذشت کلماتی است که یک زندگی استوار را می‌سازد، گذشت بهترین راه‌حل برای یک زندگی است، محبت به این معنا نیست که فقط هر روز دوستت دارم را به زبان بیاوریم، باید بیشتر نمود در رفتارمان پیدا کند به عنوان مثال غذایی که دوست دارد بپزی، او را در رفتن به سر کار تا درب خروجى خانه بدرقه کنى ، ظاهر و پوششت آنطورى که او دوست دارد باشد و… و هر نوع ‌کارهایى از این قبیل که به ظاهر ساده است اما دل طرفین را به کنار همدیگر بودن ، شاد و خوش می‌کند، تمام این موارد را می‌توان به سادگی رعایت کرد و به آرامش و خوشبختى برسیم و با این سه کلمه، یک زندگی واقعى را بسازیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: موانع ازدواج مهریه جهیزیه ازدواج موفق ازدواج آسان خانواده همسرم ازدواج آسان مراسم عقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شدند.

نقش روانشناسان در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها کاملا مشهود است. بحران‌ها و حوادث سبب افزایش اختلالات روانی مختلفی مانند افسردگی، خشونت، اختلالات اضطرابی، اختلالات وسواسی و غیره در جامعه می‌شود که روانشناسان با ارائه مشاوره تخصصی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت روانی جامعه گام‌های اساسی و ارزشمند برمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر فریبا بریمانی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت‌تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و غیره به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر  ۱۹۴هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ «صدای مشاور»، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره‌مند شدند.

این مسئول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک، یکی از راهکارهای موثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴ هزار و۹۹ زوج مازندرانی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵هزار و ۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب‌زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶  هزار و ۳۶۱زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده‌ترین دلایل طلاق عدم مسئولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سؤظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد