Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از امکان انجام تست "اُمیکرون" در استان خبر داد و افزود: کیت های تشخیصی این سویه جدید کرونا در استان موجود است و از موارد مشکوک تست گرفته می شود.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شناسایی سویه جدید "اُمیکرون" در کشور گفت: در همین راستا مراقبت ها تشدید شده تا در صورت شناسایی موارد مبتلا به این سویه هرچه سریعتر نسبت به کنترل و قرنطینه افراد شناسایی شده اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون تجهیزات تشخیصی این سویه جدید کرونا در استان موجود است و از افراد مشکوک تست گرفته می شود.

شاه آبادی گفت: هرچند این سویه فعلا ضعیف‌تر از سویه دلتا است، اما با توجه به دستورالعمل های وزارتخانه از افرادی که در بخش های ویژه بستری هستند و نیز افرادی که بصورت خانوادگی و ظرف مدت بسیار کوتاهی همگی مبتلا شده اند تست "اُمیکرون" گرفته می شود.

وی افزود: از این افراد در وهله اول تست PCR گرفته می شود و در صورت مثبت بودن تست "اُمیکرون" از آنها گرفته می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به قدرت سرایت بالای سویه جدید گفت: در همین راستا نیاز است که افراد مراقبت بیشتری در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های شلوغ مهم ترین عامل در پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید است.

شاه آبادی گفت: در کنار اینها عامل مهم در پیشگیری بحث تزریق دوز سوم واکسن کرونا است که در این زمینه می طلبد افراد هرچه سریعتر برای تزریق این دوز مراجعه کنند.

وی افزود: تمام افرادی که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته می توانند برای تزریق دوز سوم کرونا مراجعه کنند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این شرایط برای تمام انواع واکسن کرونا صادق است.

مسافران در مرزهای خسروی و پرویزخان پایش می شوند

شاه آبادی در ادامه از پایش مرزهای استان در برابر ورود سویه جدید "اُمیکرون" خبر داد و افزود: تنها افرادی مجاز به ورود به کشور هستند که حتما کارت واکسن داشته و دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

این مسئول گفت: همچنین افرادی که واکسن نزده اند باید تست PCR از آزمایشگاه های معتبر داشته که مربوط به 48 ساعت گذشته باشد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در صورتی که افراد هیچ یک از این اقدامات را انجام نداده باشند در همان مرز از آنها تست کرونا گرفته می شود.

شاه آبادی گفت: تیم های مراقبت مرزی هم اکنون در مرزهای پرویزخان و خسروی مستقر بوده و در صورتی که افراد واکسن نزده یا تست PCR نگرفته باشند، از آنها تست می گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه سویه جدید شاه آبادی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ طحان نظیف: موارد ردصلاحیت روحانی متعدد است

سخنگوی شورای نگهبان: مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضا به‌صورت دقیق گفته نشده.

دریافت 455 KB

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • فیلم/ طحان نظیف: موارد ردصلاحیت روحانی متعدد است
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد