Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این دانشگاه خواستار اقدام عاجل برای جلوگیری از موج ششم کرونا در استان اردبیل شد و اعلام کرد: سویه اومیکرون ویروس کرونا تندتر سریع‌تر و خشن‌تر از همه سویه‌های قبل بوده و سرعت واگیری آن چندین برابر سویه دلتاست.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر رعایت دقیق فاصله ۲ متر شهروندان از یکدیگر و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و محافل خانوادگی تاکید شده و آمده است: خطر شیوع اومیکرون جدی است شهروندان باید هر چه سریع‌تر واکسیناسیون خود را کامل کرده و دُز سوم را نیز تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در اطلاعیه خود اعلام کرده است که تمامی شهروندانی که حداقل سه ماه پیش دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، جهت دریافت دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به قدرت و سرعت بالای سرایت سویه اومیکرون کرونا، بر تهویه مناسب در منزل تاکید شده و آمده است: شهروندان هر ساعت یکبار، پنجره‌ها را به مدت پنج دقیقه باز کنند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا را شبیه سرماخوردگی اعلام کرده و سردرد، خستگی، بیحالی و ضعف را از علائم ابتلا به این سویه عنوان کرده و خواستار قرنطینه خانگی مبتلایان احتمالی شده است.

این مرجع تخصصی بهداشت و درمان در اطلاعیه صادر شده، بهترین راه مقابله با سویه اومیکرون ویروس کرونا را واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از هرگونه تجمع و شستن دست عنوان کرده است.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ضمن تاکید بر استفاده از ماسک مناسب در محیط‌های با تهویه ضعیف، مدت قرنطینه مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا حداقل ۲ هفته عنوان شده و آمده است: شهروندان در صورت داشتن تب یا هر علامت تنفسی حتی به شکل خفیف و یا سابقه تماس نزدیک با یک فرد مشکوک به کرونا ابلا را جدی گرفته و با تشخیص زودهنگام و قرنطینه به موقع در کاهش روند انتقال بیماری مشارکت کنند.

در این اطلاعیه توصیه شده است که شهروندان استان اردبیل در صورت مشاهده هر کدام از علائم تب، سرفه، بدن درد، ضعف، گلودرد، از دست دادن حس بویایی و چشایی، دل‌پیچه، تهوع، استفراغ و اسهال، با مراجعه و درمان بموقع، از بدتر شدن بیماری پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل دیشب در مصاحبه تلویزیونی با اشاره به مثبت شدن تست ابتلای یک نفر از اهالی استان اردبیل در هرمزگان به سویه اومیکرون کرونا اعلام کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از سویه اومیکرون بسیار موثر است.

شهرام حبیب‌زاده همچنین با تاکید بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی اظهار کرد: کیت تشخیصی اومیکرون در استان وجود دارد و برای مواردی که سابقه تماس با فرد مبتلا داشته‌اند، استفاده خواهد شد ولی مرسوم است که بعد از غالب شدن یک سویه در کشور، نیاز به انجام تست نیست و موارد مثبت بیماری از نوع اومیکرون خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شاخص شمار ابتلای جدید، بستری همزمان و تعداد فوتی‌های کرونا در استان اردبیل روند ثابتی را طی می کند و هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل استفاده از ماسک استان اردبیل سویه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل