Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام شش سال تمام‌ها در مدرسه گفت: بنابر آمار مقایسه‌ای که انجام دادیم تعداد شش سال تمام‌هایی که ثبت نام نشده‌اند ۶۰ هزار نفر است. یعنی خوشبختانه ۲۰ هزار مورد از سال گذشته کمتر شده است.

"رضوان حکیم‌زاده" معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص سرنوست ۸۰ هزار دانش‌آموزی که سال گذشته در مدرسه جذب نشده بودند، توضیح داد: آمار ثبت نام ناخالص است؛ تعداد موالید کلاس اول یعنی شش سال تمام یک میلیون و ۵۴۷ هزار نفر بوده است، یعنی همه کسانی که در کلاس اول می‌توانستند ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی داریم، پس بر اساس موالید ثبت نام ما ۱۱۳ درصد است. نرخ خالص ثبت نام یعنی چه تعداد از ثبت نام شده‌های ما شش سال تمام هستند و اینکه چه تعداد از شش سال تمام‌های ما ثبت نام نکرده‌اند که این آمار جزو بازماندگان کلاس اول می‌شوند.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته به شکل تصاعدی در آمار مقایسه‌ای‌مان تعداد خیلی زیادی از کودکانی را داشتیم که در پایه اول نه به دلیل اینکه بازمانده واقعی باشند، بلکه به علت کرونا ثبت نام نکرده بودند. سال گذشته این تعداد در پایه اول حدود ۸۲ هزار نفر بود، اما این آمار نسبت به سال قبل‌تر که ۳۹ هزار نفر بود، تقریبا دوبرابر شده بود.

وی افزود: امسال به دلیل مشکلات سامانه آمار نهایی را نگرفته بودیم، اما بنابر اولین آمار مقایسه‌ای که انجام دادیم تعداد شش سال تمام‌هایی که ثبت نام نشده‌اند ۶۰ هزار نفر است. یعنی خوشبختانه ۲۰ هزار مورد از سال گذشته کمتر شده است. به همان نسبت تعداد زیادی از بچه‌های هفت سال تمام ثبت نام کرده‌اند که نشان می‌دهد تعداد زیادی از بچه‌های شش سال تمام سال گذشته که امسال هفت سال تمام هستند آمده‌اند و ثبت نام کرده‌‎اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان ثبت نام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و مقایسه آن با پیش‌بینی آمار به تفکیک پایه‌های دوره‌های تحصیلی بیان کرد: بر اساس آمار اعلامی، در پایه اول ابتدایی یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۷۶۶ نفر، در پایه دوم ابتدایی یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ نفر، در پایه سوم ابتدایی یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۲۷ نفر، در پایه چهارم ابتدایی یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۲۶ نفر، در پایه پنجم ابتدایی یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۹۶ نفر و در پایه ششم ابتدایی یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۸۱ نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره آمار ثبت نامی دوره متوسطه اول اشاره کرد: همچنین در دوره متوسطه اول در پایه هفتم یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۱ نفر، در پایه هشتم یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۵ نفر و در پایه نهم یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۴۱ نفر ثبت نام شده‌اند.

حکیم زاده در خصوص ثبت نام دوره متوسطه دوم گفت: در دوره متوسطه دوم نیز در پایه دهم یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر، در پایه یازدهم ۹۶۰ هزار و ۹۵۷ نفر و در پایه دوازدهم ۹۳۲ هزار و ۱۷۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. جمع کل دانش آموزان ثبت نام شده در تمام مقاطع تحصیلی ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۷۷نفر است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابتدایی یک میلیون آموزش و پرورش ثبت نام کرده دوره متوسطه شش سال تمام ثبت نام شده سال گذشته کلاس اول هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • (ویدئو) تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به خاطر ضرب و شتم داور