Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، شغل یا پیشه فعالیتی منظم است که در ازای دریافت پول انجام می شود؛ یک فرد عموما یک شغل را با کارمندی، داوطلبی و یا شروع کسب و کار آغاز می کند و مدت زمان یک شغل می تواند از یک ساعت تا تمام طول عمر به درازا بکشد.

در این میان هستند کسانی که با وجود ناتوانی های جسمی، ذهنی سعی دارند تا شغل و حرفه ای را بیاموزند تا هم بتوانند اوقات فراغت خود را با آن پر کنند و هم درآمدی برای خود و خانواده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث اشتغال یکی از مباحث ضروری افراد در کل جامعه است و این معضل در بین معلولان حادتر است و سازمان بهزیستی با طرح های مختلف سعی در ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف برای این قشر از جامعه کرده است.

رئیس اداره بهزیستی فیروزآباد در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ابتدا معلولان را شناسایی کرده و از طریق جهاد دانشگاهی آموزش هایی در جهت علاقه و استعداد آن ها به حرفه مورد نظر داده می شود و با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه که همه روستاهای شهرستان را شامل می شود فردی به نام تسهیل گر رابط بین معلولان و بهزیستی بوده و در واقع رابط بین بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما در اجرای این طرح ۲۳تسهیل گر داریم.

پورآقایی افزود:  هدف از اجرای این طرح این است که از پتانسیل روستاها و محل زندگی معلولان امکاناتی را به وجود آوریم تا با این کار معلولان هم بتوانند با اشتغال به استقلال فردی برسند و علاوه بر اشتغال این گونه افراد می توانند در این راستا ایده هایی جدید در شغل خود خلق کنند و به پیشرفت های قابل توجهی برسند.

وی افزود: افراد معلول دارای ویژگی هایی هستند که افراد سالم ندارند و برخی از مسئولیت ها و مشاغل را افراد معلول بهتر از افراد سالم انجام می دهند و این دلیل بر تمرکز تقویت توانایی های معلولان می باشد و با خلق کردن آثاری، توانمندی فرد معلول بیشتر به چشم می خورد تا فرد سالم.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در اواخر آذر ماه نمایشگاهی با عنوان cbr( طرح توانبخشی معلولان) از دستاوردهای معلولان در سطح شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان، معاون فرمانداری و کارکنان اداره میراث فرهنگی و بهزیستی، تسهیل گران و تعدادی از توان خواهان روستایی برگزار شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت و در این نمایشگاه تعدادی از این صنایع دستی به فروش رسید و علاوه بر آن سفارش هایی برای آینده گرفتیم و برگزاری این نمایشگاه علاوه بر درآمد زایی باعث شد تا در آینده اداره میراث فرهنگی هم در این طرح با ما همکاری داشته باشند.

پور آقایی عنوان کرد: در آینده می خواهیم از دستاوردهای معلولان نمایشگاهی به صورت دائمی برگزار کنیم تا این گونه افراد بتوانند هنر خود را به آسانی در اختیار دیگران قرار دهند‌ و با این کار بتوانند به اشتغال و کسب درآمد دائم برسند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اشتغال معلولان شغل توانبخشی طرح توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه