Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:43:38 GMT

زنان این آزمایش را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۲۰۸

زنان این آزمایش را جدی بگیرند

مژگان یزدیان،جراح و متخصص زنان و زایمان در خصوص شیوع «سرطان سینه در بین خانم‌ها»،گفت: در بحث سرطان سینه اولین کاری که ما باید مدنظر خود قرار دهیم پروسه غربالگری و تشخیص زودرس سرطانهاست. توصیه می‌شود از سنین ۴۰ سالگی، خانم‌ها هر سال در برنامه خود ماموگرافی داشته باشند.

وی افزود:افرادی که سابقه خانوادگی یا در اقوام درج یک خود سرطان سینه داشته‌اند حتما آزمایش غربالگری را از سنین ۳۵ سالگی و هر سال یک بار انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جراح و متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: در صورتی که خانم‌های زیر سنین ۳۵ سالگی احساس لمس توده یا درد پستان داشتند باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

یزدیان ادامه داد:باید توجه کرد احساس درد سینه در این سنین بیشتر به خاطر تاثیرات هورمونی تخمدان است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با مصرف دارو این مشکل قابل درمان است؛  ما به بیماران توصیه می‌کنیم هر شش ماه سونوگرافی را انجام دهند.

وی بیان کرد: توصیه من به همه خانم‌ها انجام ماموگرافی است. نباید منتظر به وجود آمدن مشکل یا لمس توده‌های بزرگ در سینه باشیم؛سرطان سینه اگر پیشرفت کند راه‌های درمانی محدودتر و سخت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بی‌توجهی وزارت بهداشت به‌ مبتلایان سرطان در اپیدمی کرونا از علائم تا درمان شایع‌ترین سرطان گوارشی

۴۷۲۳۳

کد خبر 1586680

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرطان سرطان سینه زنان سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: ابزار۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه خارج شد.

محمد رضا روحانی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص خارج کردن این وسیله گفت: دختر خانم ۲۰ ساله به دندانپزشکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده که پس از درد شدید در ناحیه شکم، به سرعت به بیمارستان مدرس منتقل می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه زمان در انجام چنین حوادثی برای پزشک بسیار مهم است، افزود: ابزار دندانپزشکی داخل شکم این خانم تیز و برنده بود و چنانچه با سرعت در این خصوص اقدام نمی‌شد ممکن بود وارد رود کوچک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر روده کم است احتمال سوراخ شدن آن بسیار زیاد بود و حتی ممکن بود به بخش ای سی یو منتقل و منجر به مرگ این خانم شود.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر، دقت در خارج کردن این شیء بسیار مهم بود به طور حتم اگر در حین خارج کردن این شیء، حتی چند میلی متر جابه جا می‌شد احتمال پارگی مری، معده و روده وجود داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمان و از دیگر سو جلوگیری از عوارض بعد از خارج کردن شیء، سعی کردیم یک عمل غیر تهاجمی به روش آندوسکوپی و over tube بدون باز کردن شکم کار انجام شود.

وی گفت: اگر چه ابزاری که نیاز بود به دستگاه آندوسکوپی برای خارج کردن این فلز وصل شود، در دسترس نبود اما با ابتکار تیم اتاق عمل این اقدام انجام شد، چرا که خارج کردن آن از طریق باز کردن شکم عوارض بسیار ساخت و جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشت.

روحانی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار خوب است و قرار است امروز مرخص شود.

وی خواستار هوشیاری و دقت کادر پزشکی در حین درمان شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد