Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:49:46 GMT

"ایران و بی بی سی" متهم به یهودستیزی شدند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۲۷۴

'ایران و بی بی سی' متهم به یهودستیزی شدند

شبکه خبری "بی بی سی" انگلیس در کنار "ایران" و گروه فلسطینی "حماس" از نگاه یک موسسه حقوق بشری یهودی در آمریکا، در صدر لیست سالانه "10 یهودستیز بزرگ جهانی" در سال 2021 قرار گرفت.


به گزارش عصرایران به نقل از "دیلی میل"، مرکز حقوق بشر یهودی " سیمون وسنتال" مستقر در لس آنجلس آمریکا که همه ساله لیست 10 یهودستیز بزرگ دنیا را منتشر می کند؛ برای سال 2021 لیست 10 یهودستیز بزرگ سال را منتشر کرده که در این لیست نام شبکه خبری بی بی سی انگلیس پس از ایران و گروه حماس در رده سوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است اتهام "یهودستیزی" غالبا از سوی لابی های طرفدار رژیم اسراییل به عنوان یک اهرم "انگ زنی" به منتقدان و مخالفان اسراییل مورد استفاده قرار می گیرد.


درباره لیست امسال، خاخام "ماروین هیر" رییس مرکز "سیمون ویسنتال" به نشریه "میل آن ساندی" انگلیس گفت: "مردم ممکن است از دیدن بی‌بی‌سی در فهرست ما متعجب شوند، اما تصمیم برای قرار دادن بی‌بی‌سی در رتبه سوم پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگوی فشرده گرفته شد... چون ما معتقدیم که بی‌بی‌سی در چندین مورد یهودی‌ستیزی در سال گذشته مقصر بوده است."


این خاخام  در ادامه به گزارش ماه گذشته بی بی سی در مورد حمله به اتوبوسی از نوجوانان یهودی توسط گروهی از مردان که شعارهای ضد اسراییلی سر می دادند، به عنوان یک شاهد مدعا از گرایش های یهودستیزانه شبکه بی بی سی مورد اشاره قرار داد.


این حادثه ماه گذشته در خیابان آکسفورد لندن و هنگامی رخ داد که نوجوانان یهودی سنت یهودی "هانوکا" را جشن گرفتند.

 

بنا به مدعای این خاخام : بی بی سی در انتشار این خبر به دروغ گزارش داد که قربانی یهودی این حادثه، در اتوبوس به مقدسات مسلمانان اهانت کرده است... اما آنچه روی نوار شنیده شد مرد یهودی مضطرب که مورد حمله قرار گرفته بود به زبان عبری صحبت می کرد و درخواست کمک می کرد."

خاخام "ماروین هیر" رییس مرکز "سیمون ویسنتال"/ عکس آرشیوی/ آسوشیتدپرس


در گزارش موسسه "سیمون وسنتال"، اقدام " تالا حلوه" خبرنگار سابق بی‌بی‌سی که در سال 2014 مجموعه‌ای از توئیت‌هابا هشتگ هایی از جمله "هیتلر درست می‌گفت" و "صهیونیست‌ها از خون ما سیر نمی‌شوند" را منتشر کرده بود به عنوان یکی از مصادیق یهودستیزی خبرنگاران بی بی سی ، محکوم کرده است. این خبرنگار دیگر در شبکه بی بی سی فعالیتی ندارد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد

رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خردادماه در کشور‌های برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است. تیم ملی والیبال کشورمان اردو‌های آماده‌سازی خود را از ۱۸ فروردین ماه آغاز کرد تا برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها آماده شود.

سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال مردان ایران در نخستین اردو از استعداد‌های جوان والیبال کشور برای حضور در تمرینات دعوت کرد و در ادامه این تمرینات پائز ۳۹ بازیکن را جهت شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی والیبال کشورمان فراخواند.

پس از گذشت ۹ روز از تمرینات، طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال که تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا روز پنجم اردیبهشت ماه مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند مریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

تمرینات ملی‌پوشان ادامه یافت و امروز (دوشنبه دهم اردیبهشت ماه) موریس موتا پائز لیستی ۱۸ نفره ارائه داد تا تمرینات با تعداد بازیکنان کمتر و به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

همچنین امین اسماعیل‌نژاد از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به جمع اردونشینان افزوده خواهد شد تا در کنار ملی‌پوشان تمرینات خود را آغاز کند.

دیگر لژیونر‌های تیم ملی والیبال ایران هم به محض ورود به ایران و با تشخیص کادر فنی به اردو اضافه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی/ عکس
  • عکس/تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی
  • عکسی پربازدید از حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بوستر موشک‌های ایرانی