Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:36:34 GMT

دریافت دوز سوم واکسن تنها راه مقابله با امیکرون

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۳۲۳

دریافت دوز سوم واکسن تنها راه مقابله با امیکرون

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید حسینی ظهر دوشنبه در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در فارس از مردم خواست تا با تزریق دُز سوم واکسن، اطرافیان و عزیزان خود را به مشارکت در این ایمن سازی ضروری تشویق کنند.

او با اعلام اینکه جان باختگان کرونا شامل همه گروه‌های سنی هستند، هشدار داد: ابتلاء به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست و این خطر، بی رحمانه تمامی عزیزان ما را تهدید می‌کند؛ در چنین شرایطی لازم است همه از خود و دیگران در برابر این ویروس منحوس مراقبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خوددرمانی در هنگام بروز علائم کرونا با مراجعه به داروخانه، بدون مراجعه به پزشک را یکی از نگرانی‌های کنونی مجموعه سلامت عنوان کرد که موجب انتشار بیشتر ویروس در جامعه می‌شود و افزود: دریافت دارو چرخه انتقال بیماری را قطع نکرده و برای شناسایی و پیشگیری از ابتلاء به سویه جدید اُمیکرون، افراد باید به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده خود مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهمترین اولویت امروز مجموعه سلامت را تسریع در واکسیناسیون و پوشش گسترده آن در گروه هدف جامعه عنوان کرد که در شرایط کنونی با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن، برای افزایش ایمنی عمومی جامعه در حال انجام است.

او اضافه کرد: ضرورت دارد علاوه بر انجام واکسیناسیون کووید ۱۹، به صورت سختگیرانه شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از سوی تمامی افراد جامعه رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلاء به اُمیکرون در هرمزگان، مردم باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی گرفته و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.

تاکید دیگر مسؤول ارشد حوزه سلامت فارس، پرهیز از حضور در دورهمی ها و جمع‌های خانوادگی در صورت وجود علائمی نظیر تب، سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی بود و یادآور شد: همچنین توصیه می‌شود افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون به ویژه دریافت نوبت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

دکتر حسینی در ادامه این نشست خبر داد: رصد روزانه و پایش تمامی مراجعان در مراکز بهداشت و درمان استان با هدف پیگیری افراد مشکوک دارای علائم کروناویروس، در اولویت دستور کار پزشکان خانواده شهری و روستایی استان قرار دارد.

او در ادامه به ارزیابی آمار ابتلاء در مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری های تشخیصی، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه کووید ۱۹ در استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت بهبودی مبتلایان و علت‌های جان باختن مبتلایان به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، پرداخت.

کد خبر 5385254

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز وحید حسینی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا 9 دی آتش سوزی برف روبی لیگ برتر فوتبال ایران سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسواران به صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روزهای آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتور سیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت می‌کند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 6092580

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است