Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:45:24 GMT

کاهش قاچاق کالا با صدور کارت بازرگانی هوشمند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۵۹۱

کاهش قاچاق کالا با صدور کارت بازرگانی هوشمند

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا ‌‌و ارز با اشاره به صدور کارت بازرگانی هوشمند گفت: با این اقداماتی که در حال تحقق است انشاء الله قاچاق کاهش می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی مویدی در مراسم رونمایی از صدور کارت بازرگانی هوشمند اظهار داشت: از سه سال و ‌‌نیم پیش وقتی بحث سامانه ها مطرح شد، همه می گفتید این موضوع چه ربطی به قاچاق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز ، روز مبارکی است و شاید یکی از بهترین روز ها برای من رونمایی از هوشمندسازی کارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: قاچاقی که در جامعه رخ می‌دهد، معلول همین عدم ساماندهی و‌ هوشمندسازی هاست.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا ‌‌و ارز تاکید کرد: با این اقداماتی که در حال تحقق است انشاء الله قاچاق کاهش می یابد. همچنین درگاه های قاچاق را شناسایی کردیم که ‌‌در سایه عزم ‌و اراده دستگاههای مرکزی و‌ ستاد مبارزه با قاچاق انجام گرفته است.

مویدی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا این هوشمند سازی آرامشی به بازار و تجارت می دهد و قاچاق را نمی تواند تمام کند ولی کاهش می دهد و امنیت تجاری می دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمودآباد از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان محمودآباد از این انبار بازدید و در بازرسی از آن انواع لوازم خانگی برند ایرانی از قبیل: یخچال، آبگرمکن، لباسشویی، کولرگازی، اسپیکر‌های بزرگ، جاروبرقی و انواع لوازم خانگی برقی و ... کشف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه طی بررسی کارشناسان این انبار در سامانه تجارت و انبار‌ها ثبت نبوده و در مصادیق احتکار قرار گرفت، گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد