Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها اظهارکرد: ۵۵ اثر صنایع‌دستی خراسان شمالی در مرحله داوری استانی انتخاب و برای دریافت مهر اصالت ملی ارسال شدند.

وی گفت: آثاری که برای دریافت مهر اصالت ملی در مرحله استانی داوری شدند شامل رشته‌های دست بافته‌های داری، حجاری سنتی، رودوزی سنتی، چاپ باتیک، ابریشم‌بافی، پاپیه‌ماشه، چوب منبت، کلاه‌بافی، زیورآلات سنتی، قلمکاری، زیر لعابی، سراجی سنتی، عروسک محلی و ساخت سازهای سنتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه شمار آثار صنایع‌دستی دارای نشان ملی مرغوبیت به ۶۴ اثر در استان رسیده است، افزود: ۴ اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

قهرمانیان تصریح کرد: هم‌اکنون در خراسان شمالی بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه تولید صنایع‌دستی و در بیش از ۶۱ رشته فعالیت دارند.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی صنایع دستی رسانه ها اصالت ملی دستی خراسان شمالی صنایع دستی مهر اصالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد