Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: توقع و سیاست دستگاه قضا به عنوان پشتیبان و تضمین کننده عدالت براساس قانون اساسی در خصوص بانک‌ها، رعایت قوانین و مقررات بانکداری به ویژه در حوزه بانکداری بدون ربا و مقررات اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

او از سود مشروع، تعاون، توسعه و عمران، تقدیر معیشت، تعمیق معنویت و ارتباط با خدا به عنوان ۵ رکن بانکداری اسلامی یاد کرد و گفت: پای بندی بانک‌ها به این اصول تضمین کننده سود مشروع و رونق بخش چرخ تولید و اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی حمایت از بخش‌های آسیب پذیر در جامعه با اعطای تسهیلات و گسترش توسعه و عمران در سطح کشور از اهداف نظام بانکی است.

دهشیری گفت: ارتباط و تعامل دستگاه قضا با بانک‌ها را می‌توان در سه حوزه اجرائیات ثبت اسناد و املاک، دعاوی در خصوص اختلاف قرارداد‌های بانکی و در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف کمک به چرخه اقتصاد و تولید طبقه بندی کرد.

دهشیری با اشاره به برگزاری مستمر جلسات اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: این جلسات به عنوان یک حرکت فراقانونی با حضور مسئولان عالی قضائی، مدیران حوزه اقتصادی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، تشکل‌های بخش خصوصی برگزار و تاکنون توانسته مانع تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی شود.

او ادامه داد: با توجه به تاکیدات معاون اول قوه قضاییه در خصوص ایجاد دادگاه‌های تجاری، مجتمعی ویژه در استان راه اندازی شده است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان با اشاره به بحث تملک بانک‌ها گفت: مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد، اما در صورت وقوع این امر، باید با همراهی و هم اندیشی مشکلات واحد‌های تولیدی حل شود که ستاد اقتصاد مقاومتی استان می‌تواند در این حوزه گره گشا باشد.

او با انتقاد از ارجاع دعاوی حکم رشد برای اخذ وام ازدواج توسط بانک‌ها به محاکم استان گفت: نباید راه دادگاه را در ابتدای زندگی به زوج‌های جوان نشان داد تا در راهرو‌های دادگاه‌ها شاهد صحنه‌های زشت و ناپسند اختلافات زناشویی باشند و از طرف دیگر برای محاکم تولید پرونده شود.

دهشیری در ادامه با بیان اینکه حل این چالش راهکار دارد، ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت قوانین از ظرفیت والدین زوج برای اختصاص وام ازدواج استفاده کنند.

او ادامه داد: حجم بالای پرونده در محاکم خانواده سبب می‌شود تا قضات فرصت لازم را برای حل دعاوی خانوادگی نداشته باشند که نتیجه آن افزایش آمار طلاق است، در صورتی که با ایجاد فرصت برای قضات می‌توان بسیاری از پرونده ها را به صلح و سازش ختم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری یزد دعاوی حقوقی بانکداری اسلامی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی

رییس سازمان سینمایی اولویت‌های تولید آثار سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سال ۱۴۰۳ را در در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، با اشاره به شعار محوری سال گفت: سینما در سال گذشته موفق شد با عبور از چالش‌ها و حواشی گوناگون، بار دیگر جایگاه خود را ارتقا دهد و در حوزه‌های مختلفی چون توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویدادهای سینمایی، جریان کشف استعدادهای انسانی و رشد سرمایه اجتماعی، موفقیت‌های قابل اعتنایی را به دست آورد.

وی افزود: در کنار این توفیقات و دستاوردهایی که در حوزه‌های مختلف سینما شکل گرفته در سالجاری با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است با اهتمام ویژه‌تری با مشارکت خانواده سینما به سوی تحقق این مساله مهم گام برداریم.  

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: علاوه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در سازمان سینمایی، خوشبختانه امسال با مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی، اعتبار ویژه‌ای به منظور تقویت تولید آثار با اولویت های موضوعی مشخص در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده جایگاه و قابلیت‌های خاص سینمای ایران در طرح مضامین گوناگون و تبیین گفتمانی در عرصه فرهنگ عمومی است.
خزاعی با توجه به نهایی شدن سیاستگذاری اولویت های تولیدی در شورای عالی تولید گفت: علاوه بر موضوعات اجتماعی، دینی، خانوادگی، اخلاقی، امسال در زمینه، تقویت بنیاد خانواده، توجه به موضوع جمعیت، حل مسائل اجتماعی، خدمات و پیشرفتهای نظام و کشور، توجه به مفاخر ملی و عناصر هویتی، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج امید، موضوع ایثار، شهادت، تبیین نقش جبهه مقاومت و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های ابلاغی تولیدات امسال است.

خزاعی با تاکید بر شاخص‌های موثر در رونق سالن‌های سینما خاطرنشان ساخت: محور رونق سینما مخاطب است؛ از نظر سازمان سینمایی تنوعی که روی پرده سینماها از لحاظ گونه‌های مختلف سینمایی وجود دارد، قابل اعتنا است. این تنوع هم در تولیدات بنیاد فارابی در ویترین فجر چهل و دوم و هم در برخی موسسات تولیدی دیده می‌شود و یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی در سال جدید حفظ تنوع ژانرهای فیلم های روی پرده اکران خواهد بود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که سال گذشته شاهد رکوردهای تاریخی فیلم‌های کمدی و کودک و نوجوان در حوزه اقتصاد سینما بوده‌ایم افزود: با سیاستهای اتخاذ شده در حوزه تولید و اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رونق و اقبال عمومی را به آثار اجتماعی، دفاع مقدس و سایر ژانرهای سینمایی شاهد باشیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به آثار گفتمانی تولیدات سینمای ایران در جامعه گفت: بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و سینما می‌تواند بستر و ویترین گفتمان جدی اندیشه‌ها و مفاهیم گوناگون جامعه باشد. همچنین سینما می‌تواند بسیار بیش از اینها به طرح دغدغه‌ها و مسایل مهم جامعه بپردازد.

در این نشست، معاونان، مدیران و روسای موسسات سینمایی نقطه نظرات خود را درباره مسائل جاری مدیریت سینما مطرح ساختند. 

گفتنی است: جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که در آن اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، لادن طاهری، سیدصادق موسوی، غلامرضا نجاتی و رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد